Második negyedéves összegző - félévzárás

by - július 25, 2024

Sziasztok!

Szeretettel köszöntelek benneteket újra itt, a dontforgettosmileandread  blogon ! 



Kedves olvasók, elérkeztünk az év első feléhez. Nem terveztem most túlságosan nagy volumenű zárásokba kezdeni, az előző negyedéves összegzőimhez hasonlóan az #egymondatbankönyvekről rovatot fogom segítségül hívni. De előtte mindenképp szerettem volna kitölteni egy félévzáró BookTaget, amire többen kihívtatok molyon, ezt ezúton is köszönöm, és most igyekszem megválaszolni minden szempontot. Továbbá, természetesen a nagysikerű, hagyománnyá vált műfajok szerinti zárás sem maradhat el. 


1. A legjobb idei olvasmányod:
Minden évben ez a legnehezebb pont. Nagyon nehéz egy könyvet kiemelni, vagy összehasonlítani egyiket a másikkal (néha még műfajon belül is, nemhogy különbözőekben). Több olyan hónap is volt, melyben egynél több kedvencem lett, így itt mindig az aktuális érzelmi alap döntött. Elképzelhető, hogy mást írtam volna, ha máskor olvasom. De az biztos, ezek óriási kedvenc könyveim idén: 


A többi kedvencemet pedig úgyis látjátok még!
De egy kis ízelítő:
Puskás Ágota : Hogy bírod

2. A legjobb folytatás, amit idén olvastál: Az Ígéret sorozat 3.rész. 


3. Friss megjelenés, amit nem olvastál még, de szeretnél:

A nyári könyves TBR listámról majdnem minden könyv ilyen, de amit kiemelnék:
Lynn Painter : Szerelmi fogadás

Illetve természetesen Szlavicsek Judit Halál Tihanyban, ami időközben NIOK közös könyv is lett. A bejegyzés írásakor épp ezt olvasom. Mire publikálom, már megírtam róla a bejegyzést is, az előzőekben.

4. Legjobban várt friss megjelenés az év második felére:

Sarah Pearse: Vad vidék - Amióta tudom, hogy Sarah Pearse új regénye máris megjelenik nálunk is, azóta tűkön ülök, hogy olvashassam! Ősszel érkezik.

De természetesen Lynn Painter: Fogadni merek rád kötete is szorosan itt van az élben! 

5. Legnagyobb csalódás:
Idén még nem volt nagy csalódásom ! :D Olyan volt, ami kevésbé tetszett, de ez természetes. 
(S most azon gondolkodom, mikor írtam ezt le utoljára... Valószínűleg több éve! Elképesztő, de nagyon örülök neki! ) 

6. Legnagyobb meglepetés:

Zubor Rozi : A kulcs (ajánlóm )

7. Kedvenc új szerző:
Még nem avattam új kedvenc szerzőt. Illetve de! Forró Bence Kérésztánc kötete nagy kedvencem lett, egy bejegyzésemben írtam a regényéről, így őt mindenképpen szeretném megemlíteni. A nyaram eddigi legmeghatározóbb olvasmányélménye volt a Kérésztánc. 

8. Új fikciós szerelmek:

Nem szoktam ennyire rajongani könyves szereplőkért, de azért na, Elliot az a férfi karakter, aki kicsit tipikusan a könyves világnak lett kitalálva. Könyv : Szerelem és egyéb szavak .

9. Legújabb kedvenc karakter:
Olive Wilson több okból is a szívemhez nőtt. Én még soha... ajánlóm

10. Egy könyv, amin sírtál:
Ismételten Zubor Rozi A kulcs című kötetét tudom mondani. 

11. Egy könyv, ami boldoggá tett:
Hú, nagyon sok ilyen volt. Diana Hunt Prédák házát mondanám, mert egy olyan élethelyzetben olvastam újra, amikor nagy szükségem volt a kikapcsolódásra! 

12. Kedvenc könyvadaptáció, amit idén láttál:

De jó, hogy idén néztem egyet! :D Richard Paul Evans Noel ​naplója kötet szolgálta az alapját a filmnek, nagyon klassz adaptáció! 
Jut eszembe! Továbbá Agatha Christie adaptációkat is néztem, bár lassabban haladok vele, mint az írónő életművének olvasásával, ezt viszont nem bánom. 

13. Legszebb könyv, amit idén vásároltál:

Kevés könyvet vettem még idén (mi számít kevésnek...), de Colleen Hoover új élfestett kiadásainak nem tudtam ellenállni, a legszebbek ! Ha jól láttam, tavaly is ezt választottam, hát na ! Nem lehet nem észrevenni, hódítanak az élfestett kötetek. Az már más kérdés, meddig és mikor tűnik el az újdonság varázsa...

Továbbá ide sorolnám még Diana Hunt Prédák háza regényét ismét, szerintem ez a 2024-es év legszebben kivitelezett kötete is! Bárhol megállná a helyét nemcsak tartalmilag, de illusztrációjában és kinézetében egyaránt. 

14. Melyik könyveket szeretnéd elolvasni még az év végéig
Hosszú a lista, jelenleg csak nyárra tervezek, az előttünk álló hetekre viszont majdnem 40 könyvet szeretnék elolvasni, mielőtt újra visszacsöppennék a dolgos és egyetemmel, tanulással teli hétköznapokba. De nem szeretnék nagyon korlátokat felállítani, annyit olvasok, amennyi jólesik, mindig. :-)
(Ez soknak tűnhet, de nekem a nyár egy ilyen időszak, amikor sokat olvasok, akár délutánokat / órákat is rá tudok szánni az aktuális olvasmányomra, mert jólesik és feltölt.)

15. Kedvenc videó amit idén csináltál / kedvenc ajánló , amit írtál

Mindegyiket nagyon szerettem írni. Nem győzöm hangsúlyozni, milyen egy feltöltő tevékenység is az olvasás, és valahol maga a blogolás is. Szívből jövő. Nem tudnék most egyet kiemelni. 


Most pedig jöjjön az Egy mondatban könyvekről rovat. Ez az a saját kreálmányú ajánlóm, amiben minden hónap végén az összes olvasmányomat összegyűjtve jellemzem őket csupán egyetlen mondattal! Ezek után pedig a kötetek címeit fogjátok találni, melyekre rákattintva már olvasható is lesz az adott könyvről szóló ajánlóm, amennyiben már közzétettem. (A bejegyzést folyamatosan frissítem majd, így a legfrissebb olvasmányaimhoz tartozó ajánlók - az ezt a bejegyzést kicsit később olvasók számára, vagy visszatérő olvasóknak - már szintén elérhetőek lesznek.)

ÁPRILIS: 



47. Agatha Christie: A titokzatos Négyes


(Spoiler: Tervezek egy Agatha Christie féléves olvasmányösszegzőt, a következő posztban érkezik a blogra is.)







55. Lewis Howes: A győztesek gondolkodása








68. Sebők Hanga: Lépj tovább!


70. Anne Raven: Illegális játszma







Június: 




76. Farkas Anett: Sakk-matt

77. Ana Reyes: Ház a fenyvesben 

78. Michael Mosley: Csak egy apróság 



79. Karen Kingsbury: Olyan, mint te 

80. Széchey Rita: Lila rubint 




83. Puskás Ágota: Hogy bírod (Blogbejegyzés)

84. Forró Bence: Kérésztánc (Blogbejegyzés)

85. Diana Hunt: Prédák háza  (Blogbejegyzés)

86. Michael V. Ivanov: Az olajfák hegyén



Most pedig jöjjenek a kedvencek, műfajokba sorolva, minden témához pár könyvet választva, szorítkoztam a számomra legjobbakhoz. 








Mindez, ahogyan az egész közösségi jelenlétem is, hobbi és nem is lesz ennél több. Én nem azért olvasok, hogy könyvajánlókkal töltsem meg az oldalaimat. Igen, az is a hobbim és ha úgy tetszik az évek során szerelemprojektté nőtte ki magát az olvasásnépszerűsítés, és ezzel együtt az oldalaim vezetése. Mindennek rengeteg pozitív visszacsatolása van, ami mérhetetlen hálával tölt el. Mégis, elsődleges szempont az én és a könyvek kapcsolata, ami mostmár mondhatom, hogy évtizedek óta elkísér. 

Végezetül nyomatékosan szeretném hozzátenni, hogy nekem is vannak olyan napjaim, amikor nincs energiám már vagy egyszerűen nem tudok többet olvasni mondjuk 5-10 oldalnál. De! Ez teljesen természetes. Az olvasás öröm, kikapcsolódás és feltöltődés. Így is kell hozzáállni! Nem kényszer, nem a számok számítanak. A minőségi olvasmány a lényeg. Remélem sok ilyet tudtok általam is megismerni!

Én ugyanis szorgosan töltöm meg tartalommal az oldalaimat, így alakult e tekintetben 2024 második  negyedéve: 



Nagyon köszönöm mégegyszer, hogy olvassátok tartalmaimat és életben tartjátok ezt a blogot! 

2024 első negyedévének összegzője és összes olvasmánya: ide kattintva olvasható. 

Tavalyi olvasmányösszegzőim: 
2023/1 : első negyedév
2023/2 : félévzárás
2023/3 : összegző
2023 kedvenc könyvei, top 12 : lista



Jó olvasást!


Ne feledjétek a mottót , nincs időm rossz könyvekre! #nincsidőmrosszkönyvekre

Előző bejegyzésem és egyben könyvajánlóm : Szlavicsek-Judit-Balatoni-krimik

A recenziós könyvekről általánosságban szóló írásomat is ajánlom, kérlek, olvasd el hozzá, ha érdekel a téma. Minden-amit-recenziós-posztokról-nálam-tudni- kell

Minden további könyvajánlót megtalálsz a blogon. Érdemes nézelődni a kategória fül alatt is, ahol címkeként szedve látod az összes bejegyzést.

Ahol még megtalálod írásaimat, ajánlóimat és képeimet :
    Instagram: ktssyedina
    Facebook : ktssyedina
    Moly.hu : dontforgettosmileandread
    Pinterest : ktssyedina 
    Threads : ktssyedina 


Remélem még találkozunk, én ugyanis
hamarosan jövök!



A bejegyzés bármely részletének felhasználásához a szerző írásbeli engedélye szükséges. 
Minden jog fenntartva
2017-2024
Copyrigth,© Kutasi Edina

You May Also Like

0 comments