Harmadik negyedéves összegző

by - október 15, 2023

Sziasztok!




Elérkeztünk egy újabb negyedév végéhez. Az eddigi összegzőkhöz hasonlóan, most is az Egy mondatban könyvekről rovatomat hívom segítségül az elmúlt három hónap visszatekintésére. Ez az a saját kreálmányú ajánlóm, amiben minden hónap végén az összes olvasmányomat összegyűjtve jellemzem őket csupán egyetlen mondattal! Ezek után pedig a kötetek címeit fogjátok találni, melyekre rákattintva már olvasható is lesz az adott könyvről szóló ajánlóm, amennyiben már közzétettem. 
(A bejegyzést folyamatosan frissítem.)

Azonban megszokhattátok már, hogy minden összegzőt valami személyesebb írással színesítek. Szeretném ezt a hagyományt követni, s noha az oldalam 8 éves "csak" decemberben lesz, előrevetítve megosztanék pár gondolatot, mondanivalót minderről. Ehhez segítségül Titeket, blogolvasókat hívtam, kérdéseket kértem tőletek a bloggerkedéssel, olvasásnépszerűsítéssel és ámblokk az oldalammal kapcsolatban. Hálásan köszönök minden kérdést, a leggyakoribbakat válaszolom most itt meg (a többire üzenetben igyekeztem már választ adni). Jöjjenek is ezek. 

" Mit tartasz elsődlegesen fontosnak ahhoz, hogy valaki megszeresse az olvasást? A tartalmat vagy az írói stílust? Legyen az ajánlott könyv megkapó tartalom, vagy inkább élvezhető stílusban megírt, hogy megnyerje az egyént az olvasásnak? Vagy úgy is kérdezhetném, létezik-e egyik a másik nélkül? "

    Szerintem a kettő nem működik egymás nélkül. Pont a minap fejeztem be egy regényt, amely témájában (orvos-romantikus) nem is állhatna közelebb hozzám, mégsem tudtam élvezni. Annyira gyermekded, kidolgozatlan volt, olyan logikai hibákkal, amelyek kiküszöbölhetőek lennének, így csak azért olvastam viszonylag többet belőle, hogy hamarabb végezzek. Véleményem szerint az írói stílust és a mondanivalót úgy kell ötvözni, hogy az szerethető, fogyasztható, értékteremtő, továbbá különleges és egyedi legyen. Ez tehetség ! Lassan a védjegyemmé válik a mondat : ahány olvasó, annyi olvasat. Mindenkinek meg kell találnia a saját olvasói stílusát, amit ő fogyaszt, szívesen olvas . 

" Hogyan éled meg azt, ha mondjuk a te posztjaid kevesebbet mutatnak számokban, mint más hasonló témájú tartalomgyártó? " 

    Hmm... Én úgy gondolom a szám az egy szám. Mind a követő, mind a like számok hihetetlen sok mindentől függenek. Én büszke vagyok arra, amit én elértem, ahol én most tartok. Nem tudok elég hálás lenni azokért a lehetőségekért, amelyeket kaptam és kapok mind a mai napig. Ahogyan azt sem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy hobbi szinten már rég túlszárnyaltam, amit én valaha is gondoltam erről. Hogy a kérdésre is válaszoljak, nem figyelem mások számait. :D A sajátomat is ritkán. Persze, megnézem az elemzést, levonom  a tanulságot, ha le lehet, de ennyi. Nagyon sok mindennel lehet esetlegesen befolyásolni is egy-egy elérést (legyen az akárcsak egy hirdetés), ami biztos rendben van, hiszen mindenki el szeretné érni, amit el lehet. Én hangsúlyozni szoktam, hogy soha nem hirdettem és nincs is tervben, nekem nem a számok számítanak. Én csak adni szeretnék, adni az olvasás élményéből, a könyvek szeretetéből , útmutatót a könyvek tengerében. 
Lehet, hogy egy posztom elér mondjuk 20 ezer emberhez, míg egy másik csak ennek a töredékéhez, 2 ezerhez. Rengeteg minden befolyásolja ezt, ugyanúgy, mint a többiekét. De, lehet, hogy ugyanannyi embert fog meg, vagy a kisebből többet. Én azt vallom, ha egy embernek segítettem, az már megérte. Persze, minél több olvasót nyűgöz le utána az az adott könyv, annál jobban örülök! 
 
Szeretek írni, szívből írok és mérhetetlenül tudok örülni, ha ez célbaér. Nem tudok ehhez mit hozzáfűzni még. 


" Hogyan látod magad és a könyvek kapcsolatát 5 év múlva? Blogolsz még, vezeted az Insta-olvasónaplót?"
    Remek kérdés, de nem tudom rá a választ. Az elmúlt nyolc évben volt olyan periódusom, nem is egy, amikor úgy döntöttem, erőmön felülre ért az oldalam. Egyetem mellett minden perc, amit olvasással tölthetek valódi csoda & énidő, amit mindig igyekszem maximálisan kihasználni. Ez az olvasásra szánt idő, aminek segítségével sohasem unatkozom.
Nem szoktam ezt nagyon hangsúlyozni, azonban egy ilyen oldal hobbi szintű vezetése igenis kellő időbeosztást igényel, az olvasás mellett. Ugyanakkor hatalmas őszinte öröm és boldogság is egyben. Mindig bízom abban, hogy tudok segítséget nyújtani a könyvek tengerében, hogy inspirációval szolgálnak a posztjaim és minden visszajelzés, akár csak egy is, rádöbbent arra, hogy igenis van értelme még ezt a mai világban is csinálni. De ha egy kicsit is elbizonytalanodom, mindig jönnek az olvasói vagy írói visszajelzések, amelyek mindig rádöbbentenek, miért is csinálom ezt. 
" Téged pont amiatt szeretlek követni mert tényleg látszik a bejegyzéseidből/storyaidból, hogy az olvasás szeretete miatt csinálod amit csinálsz. És hidd el, ha nem lenne itt helyed, akkor nem követnének ennyien, ennek oka van, amiért ilyen sokan kíváncsiak rád es a véleményedre! Szóval csak így tovább! " books_by_bogi, blogger

"  KtssyEdina nagyon közel került a szívemhez. Nem csak azért, mert szenvedélytől olvas, hanem azért is, mert őszinte és van szíve, ami manapság drága kincs." - Barna Berni , író 

Kettőt ezek közül másoltam most be ide,  hogy picit alátámasszam az állításom. A visszajelzés nem magától értetődő dolog, a kedvesség erő. Én ezeket mindig megkönnyezem és mélyen elraktározom magamban. 

A könyvekkel vagyok, egyértelműen, szerintem mondhatom, hogy egész életemben. Hogy ez az oldal meddig fog létezni? Amíg örömömet lelem benne, amíg szeretettel posztolok és írok. Amíg át tudom adni a könyvek élményét írásban is. 

" Mik a könyvválasztásod elvei, te mi alapján vásárolsz könyveket? "

    Vannak olyan írók, akik már bizonyítottak nálam, és kérdés nélkül megveszem bármelyik könyvüket. Szeretem és keresem a magyar írókat, a nem annyire hype-olt könyveket is. Vannak fő műfajaim, amikben szeretek olvasni, főképp ezekben szoktam olvasnivalót keresni, de nyitott vagyok, még ha korlátozottan is, az újak felé. 

Tudom, ne ítélj borító alapján, de nekem ez is egyfajta szempont, ellenben itt is érvényes, a külső megfog, belső megtart elv. 

De tudatos vásárlónak tartom magam. Gyakran veszek ki előbb egy könyvet könyvtárból és ha nagyon tetszik, s végképp a polcomon szeretném tudni, később akár akciós napokon is megveszem. Figyelem a kuponnapokat. Nagyon szeretem az Antikváriumokat, gyakran vásárolok más olvasóktól is.

(Antikvárium.hu nagyköveteként egyébként van náluk egy kuponom is - amivel nem akciós napokon én magam is vásárolok : NK20220218971255 - használjátok Ti is örömmel.)

" Mivel lehet szerinted sikeres egy blog hogyan lehet ma kitűnni a szerencsére szép számmal jelen lévő olvasásnépszerűsítők között ? " 

    Tény, hogy az ember telítődik és csak bizonyos mértékű, mennyiségű információt képes befogadni. Én is így vagyok ezzel, ezért is követek be ma már nagyon nehezen és kevés új profilt könyves témában. Mindenképp a saját hangot és stílust mondanám. Muszáj valamivel kitűnni, valami pluszt képviselni, adni, másképp nehéz érvényesülni újként, mondjuk csak organikus elérésekkel. 
Én a kreatív képeimmel és írásaimmal csak  igyekszem inspirálni, példát mutatni a mai világban, de azért valljuk be, nem egyszerű. 

" Hogyan lehet a mai fiatalokat rávenni az olvasásra? " 

Nagyon bízom benne, hogy úttörők lehetünk a gimnáziumi kötelezők utáni sokkból és rá lehet venni a fiatalokat arra, hogy más könyvet is a kezükbe vegyenek és próbálkozzanak műfajokkal. Van is egy ilyen kalauzom az Instagramon, ahol olyan könyveket ajánlok, célzottan tinédzsereknek, amiket reményeim szerint élvezni fognak. Nem kiugró szám, de kaptam már olyan visszajelzést, aki miattam kezdett el olvasni és addig olvasta az általam ajánlott könyveket, mígnem az egyik ajánlóm megszólította és elkezdett olvasni. S tetszett neki, azóta pedig rendszeresen vesz könyvet a kezébe. Ennél nagyobb visszajelzés nem is lehet, nem is kell, azt gondolom. 

Másrészt pedig : a példamutatás kiemelkedően fontos . 


" Hogyan tudod fennt tartani a lendületet könyv értékelés, olvasás során? "

    Sokat segít, hogy csak olyan recenziós példányt fogadok el (nagyobbrészt), amit én is elolvasnék magamtól is, vagy érdekel az adott könyv. Így mindig van bennem egyfajta kíváncsiság az adott könyv iránt. Nyilván azért ilyenkor mindig előrébb kerülnek valamilyen szinten, s mivel limitált időm van, háttérbe kerülnek a vásárolt könyveim. Épp emiatt egyre inkább szűröm, hogy mit olvasok és mit fogadok el. 
Olvasásban nem szoktak fennakadásaim lenni, nehezen veszítem el a lendületemet, olyankor szoktam kicsit visszább venni, ha olyan könyveket olvasok, ami kevésbé tetszik. Ilyenkor mindig kedvenc íróktól olvasok, esetleg újraolvasok vagy olyan könyvet keresek, ami biztos siker. 

Értékeléseknél más a helyzet. Ha mindenképp írni szeretnék róla, akkor igyekszem mindig olvasás közben leírni pár kulcs-érzést, mondatokat, hogy ebből majd a végén egy teljes értékelés kerekedjen ki. Nem szokott belőle nehézségem lenni, érzésből, lélekből, leplezetlenül, őszintén írok.  
A kérdések után pedig jöjjenek az egymondatosok és a könyvekhez tartozó ajánlók! Katt a könyv címére, amelyik érdekel és már ugrik is a kötet ajánlójához.









5. Lehetett volna mindenem





11. Jobb mint a filmeken




16. Chicago 







29. Igen ?



32. Gyere






36. Oh, jaaj !



39. Előolvasás, ami mostmár publikus, hogy Stella Albright hamarosan megjelenő Holdfény - szonáta regénye volt.  Erről a kötetről hamarosan egy egész blogbejegyzésben fogok mesélni valamikor a következő hetekben. 

Most pedig jöjjenek a kedvencek, műfajokba sorolva, minden témához 2-3 könyvet választva, szorítkoztam a számomra legjobbakhoz.






Végezetül nyomatékosan szeretném hozzátenni, hogy nekem is vannak olyan napjaim, amikor nincs energiám már vagy egyszerűen nem tudok többet olvasni mondjuk 5-10 oldalnál. De! Ez teljesen természetes. Az olvasás öröm , kikapcsolódás és feltöltődés. Így is kell hozzáállni! Nem kényszer, nem a számok számítanak. A minőségi olvasmány a lényeg. Remélem sok ilyet tudtok általam is megismerni!

Én ugyanis szorgosan töltöm meg tartalommal az oldalaimat, így alakult e tekintetben 2023 harmadik  negyedéve: 




Végezetül, zárszóként írnék még pár sort. Nálam az elsődleges prioritási szempont a tanulmányaim, az, hogy orvostanhallgató vagyok, ami önmagában is kitesz egy teljes embert és néha még annál is többet kíván.
Viszont úgy gondolom mindenkinek kell valamilyen hobbi, ami kikapcsolja, főként egy olyan egyetemen, amilyenre én is járok. Kell egy mankó, egy feltöltő tevékenység, olyan , ami a lelkedet építi. Nyilván ezt nem csak én mondom, rengeteg hangsúly van manapság a testi és mentális egészség megőrzésén és ez nagyon fontos. Valamint elengedhetetlen. Én tudatosan szánok időt az olvasásra, mindig van nálam könyv, bárhová megyek. Igyekszem tartani azt, hogy legalább napi fél órám legyen az aktuális könyvemre. Akkor jó olvasós napom van. Relatíve egyébként gyorsolvasónak is tartom magam. ( A rutin és az évek! :D )

Mindez, ahogyan az egész közösségi jelenlétem is, hobbi és nem is lesz ennél több. Én nem azért olvasok, hogy könyvajánlókkal töltsem meg az oldalaimat. Igen, az is a hobbim és ha úgy tetszik az évek során szerelemprojektté nőtte ki magát az olvasásnépszerűsítés, és ezzel együtt az oldalaim is. Mindennek rengeteg pozitív visszacsatolása van, ami mérhetetlen hálával tölt el. Mégis, elsődleges szempont az én és a könyvek kapcsolata, ami mostmár mondhatom, hogy évtizedek óta elkísér.  Nekem ez egy fontos része a mentális egészségemnek, én így létezem jól, hogy olvasok, hogy sokat olvasok.

Sokat meséltem ... 

Nagyon köszönöm, hogy itt vagytok és figyelemmel kíséritek, mit olvasok.
Köszönöm , hogy olvastok és életben tartjátok ezt a blogot (is) !


Jó olvasást! 

Ne feledjétek a mottót, nincs időm rossz könyvekre! #nincsidőmrosszkönyvekre


Előző bejegyzésem és egyben könyvajánlóm : Sarah Adams  - Gyakorlat teszi a mestert 

Eddigi negyedéves összegzőim: 

A recenziós könyvekről általánosságban szóló írásomat is tudom ajánlani, ha érdekel a téma. Minden-amit-recenziós-posztokról-nálam-tudni- kell


Minden további könyvajánlót megtalálsz a blogon. Érdemes nézelődni a kategória fül alatt is, ahol címkeként szedve látod az összes bejegyzést.


Remélem még találkozunk, én ugyanis
hamarosan jövök! 



A bejegyzés bármely részletének felhasználásához a szerző írásbeli engedélye szükséges. 
Minden jog fenntartva
2017-2023
Copyrigth,© Kutasi Edina


You May Also Like

0 megjegyzés