Minden, amit a recenziós posztokról tudni kell....

by - május 28, 2022

 

Sziasztok kedves olvasók!

Bár nem gondoltam volna, hogy ilyen jellegű bejegyzésre fog sor kerülni a blogomon, íme elérkezett. Soha nem mondd, hogy soha, ugye. 
Tudjátok, arc nélkül nagyon nagyon könnyű ítélkezni. Fogod a klaviatúrát és beleállsz egy emberbe, odadobsz egy mondatot és fogalmad sincs arról, hogy ez hogyan fog hatni arra, aki kapja.  Lehet pont rosszkor talál be és a lelke mélyére vág!! 
Soha nem szoktam ítélkezni, hiszen én is ember vagyok. Mindannyian hibázunk. De törekszem arra, hogy ne bántsak meg embereket. Persze, ugyanebből kifolyólag, aki cselekszik, az hibázik. Aki él, az hibázik. De tudni kell hol a vége és bocsánatot kérni!

A kérdéses eset nem velem történt, de tudom, hogy felém is irányult. Így megihlette ezt a posztot, mert lehet, hogy ez a kérdés bennetek is felmerült már az én social jelenlétemmel kapcsolatban.

Vagyis inkább egy bizonyos dolog, ami blogger létemből adódik. A recenziókról lesz ma szó! 

De előbb pár gondolat rólam. Bár már sok volt, nem árthat egy mini bemutatkozás. Edina vagyok, 21 éves, pár hét múlva 22. Egyetemista. Orvostanhallgató. 
De ami most relevánsabb: könyvmoly, hobbifotós és blogger. 
Ha úgy tetszik olvasásnépszerűsítő. 7 éve vagyok aktív az Instagramon (www.instagram.com/ktssyedina), ahol képeimmel igyekszem inspirálni másokat. Magamat. Az Instagram a virtuális olvasónaplóm és az évek során úgy alakult, hogy ez többeteknek is inspiráló. Közösségé alakultunk. Nagyon szeretem ezt a közösséget. Szeretek beszélgetni veletek, könyveket ajánlani. Vagy szimplán megosztani pár gondolatot. 

5 éve lesz, hogy továbbfejlesztve ezt, elindítottam saját blogom is, ezt olvassátok most. (Hamarosan pedig blogszülinap, ünneplés készülődik...)  A www.dontforgettosmileandread.blogspot.hu -t , melynek központi témája az olvasás és a könyvek.

Személyes hangvételben mesélek mindig, őszintén . Ezért érinthet meg, amikor egy másik platformon megkérdőjelezik a hitelességem.
Na de lényeg a lényeg, végülis nekik köszönhetem , hogy megszületett a fejemben ezen bejegyzés ötlete. 

Szóval akkor, hogy egy picit a dolgok mögé lehessen látni. Én egy szimplán hatalmas könyvmoly vagyok, aki szabadidejében, hobbiként imád olvasni. Gyermekkorom óta a könyvek szerelmese vagyok, de ez most egy másik téma.  Ezt nem részletezném, mert megtettem már több bejegyzésben is.

Most beszéljünk a recenziókról. Azokról a könyvekről, amelyekkel kiadók és írók tisztelnek meg engem. És amikért MÉRHETETLEN hálával tartozom!
Minden visszajelzésért borzasztóan hálás vagyok, mert ez azt jelenti, hogy érdemes csinálni. Érdemes írni és érdemes alkotni, fényképet készíteni. Energiát beleölni. Egy- egy bejegyzés rengeteg időt vesz igénybe, ugyanígy egy kép elkészítése is. A könyvajánló megírásáról nem beszélve. Mindez, mivel hobbi, a szabadidőmben tudok vele foglalkozni. Ami nem sok van, de mindig úgy alakítom, ami fontos. Ez nem panaszkodás, Isten ments', nagyon szeretem!  Mert nekem ez a szenvedélyem, a hobbim. Igen, az a hobbim, hogy olvasok és mindarról, amit olvasok, megosztom a véleményemet. Legyen az jó vagy rossz. 
(Nem munka! Én teljesen más felé orientálódom majd, hidegen hagy az, hogy erre munkaként gondoljak.) 
Szívvel - lélekkel írok és olvasok, mert szeretném hinni, hogy az olvasás soha nem megy ki a "divatból", s talán ehhez én is hozzátehetek az ajánlóim által. 


Na de akkor hogyan is működik ez a recenzió dolog?
    Van egy tévhit -véleményem szerint- erről. Amiatt lehet ez, hogy annyira az influenszerek világát éljük (még a szótól is kiráz a hideg, pedig sok a jó tartalomgyártó egyébként) , hogy elveszünk és mindenki azt hiszi, csak a pénzért csinálják az emberek a posztolást. Na hát el kell árulnom valamit. Nincs hókuszpókusz, nem keresek pénzt egyik posztommal sem. 

De akkor miről is van szó?

NÁLAM(! - ezt fontos hangsúlyoznom, hiszen nem tudom más bookstások véleményét és gondolatát. Bár szerintem sokan osztják ezt a véleményt...) így működik:

Ha megkeres egy kiadó vagy író vagy bármilyen olyan cég, ami beleillik a profilomba és akivel szívesen dolgoznék, az az elsődleges, hogy utánanézek. Mindenképp azzal kezdem, hogy milyen műfajban gondolkodnak. (Van jó pár, amit megköszönök, de nem fogadok el.) Ilyen pl: a sci-fi vagy fantasy, vagy ezotéria. Utóbbi nem egyenlő a keresztyén könyvekkel, amit én is előszeretettel olvasok. 

Illetve, nekem fontos hogy fizikai példány legyen. (Akkor teszek kivételt, ha ismerem az írót, vagy ha előolvasónak kérnek fel.)

Mivel, mint említettem ezelőtt, ez nekem teljesen hobbi. Sosem kértem még a saját 2 oldalamon posztokért pénzt és pont. Tudom, hogy ennyi követőért mennyit kérhetnék el posztokért , de akkor már nem érezném szabadnak a saját oldalam... 
Akkor már kényszer lenne és bármennyire is jól hangzik a tartalomgyártóktól, ha ez a munkád: bizony megválogatod mit mondasz. (Gondolom én.)


Így általában könyvekért cserébe posztolok . A kiadó/ író elküldi nekem az adott regényt és én elolvasom. Ha tetszik ajánlom (-de gyakorta írok blogbejegyzést is- ha annyira tetszik), ha nem, akkor leírom miért nem. Volt már ilyen jó pár. Ellenben az évek során azért elég jó könyvszimatom lett, ezért lehet az, hogy sok a jó és kiemelkedő könyvélményem. Persze, én is van, hogy melléfogok. 


Arra pedig, hogy mennyit kapok egy aránypárt mondanék. Tavaly 174 könyvvel bővült a könyvtáram, ebből 31 volt recenziós. Minden továbbit én vásároltam vagy a szüleimtól kaptam.(Utóbbi gyakoribb.) Érezhető szerintem.
S természetesen ezekről is írok, amint elolvasom őket..!

Jelenleg, amikor ezt a bejegyzést írom, 721 könyv van a magánkönyvtáramban. Nem szeretném megszámolni itt mi az arány, de egy olyan erős 15 - 85 %  a magán szerzemények javára. 

Tudom, hogy ez a mai világban és a mai könyves piac mellett hatalmas dolog, hogy én kapok könyveket. De ott vagyok a másik oldalon. Épp most adtam le 4 könyvre rendelést. Olyan kiadótól, akivel egyébként együttműködöm. És mégis nyilván megveszem azt, ami nagyon tetszik. Mert miért ne? Ugyanolyan olvasó vagyok .  Támogatom a kiadókat és írókat, ahol és amivel tudom. Amint megjön az sms, megyek és kifizetem azt a négy könyvet. Lehet, hogy kicsit fájni fog a pénztárcámnak, de hát minden könyvmoly ismeri azt a bizonyos ~akciósak voltak a kívánságlistás könyveim~ érzést.

S ha már akció! Igen, gyakorta osztok meg akciókat az oldalamon. Sőt, van olyan , hogy még egy kuponkódot is teszek mellé. A kuponkódról:  mivel tudomásom van róla, megosztom, mert általam többen is láthatják a lehetőséget. Úgy gondolom,  a mai könyves árak mellett mindenki örül, hogyha akár egy kicsivel is olcsóbban tudja megvenni az adott kötetet. Én is vásárolok az adott akciókon, az adott kuponokkal - természetesen, mert sosem bírom ki, hogy ne vegyem meg ..... Hello, teráápiás vásárlás . Semmilyen profitom nem származik belőle, mint már említettem. 

Zárszóként: még egyszer hadd mondjam el, hogy nagyon-nagyon szépen köszönöm mindenkinek, legyen kiadó, író, magánszemély, könyvesbolt vagy egyéb márka, hogy gondoltok rám és megtiszteltek engem azzal, hogy elkülditek nekem a könyveiteket. 
Igyekszem mindig relatíve bizonyos időn belül elolvasni őket, visszajelezni. Rászolgálni a bizalomra! Persze ez nem mindig sikerül , az egyetemi teendőim mellett megesik, hogy elcsúszok velük. (Ezért itt is elnézést kérek. ) 

Azt pedig nem győzöm hangsúlyozni, hogy köszönöm Nektek, olvasóknak - követőknek- barátoknak a bizalmat, hogy olvastok , olyan könyveket is olvastok , amiket én ajánlom. Általam olvastok. Elég hihetetlen érzés, hálával megspékelve. Minden visszajelzést mindig elraktározok magamban, s ha kell egy kis motiváció, előveszem. 

S hogy milyen a magyar bookstagram (könyves bloggerek)  közössége? 

    Véleményem szerint nem lehet összehasonlítani senkit sem egymással (soha - nem csak itt) és nem is kell. Mindenki más, máshogyan kommunikál. De jó kis közösség. Van aktívabb, és van kevésbé aktív tagja és ez így van jól.  Van, aki a zsúfolt képeket szereti, akad, aki olyan képekkel osztja meg ajánlóit, melyen Ő és a könyv van, ennek okán sokan nem szeretik a konkrét komponált képeket, van aki idézetet is használ - néha én is megosztok egyet,kettőt - van minimalista. Rengeteg sok profil van, jobbnál jobbak. Imádok nézelődni és olvasni az ajánlók között. Mindig igyekszem is támogatni 1-1 lájkkal, követéssel, kommenttel a bookstásokat. ♥️
A legtöbbünknek ez hobbi. Különbözőek vagyunk, de közös bennünk a könyvek szeretete. 
Támogatni kell(ene) egymást, röviden tömören.

 

Nagyjából ennyi. Ennyit szerettem volna mondani. 
NAGYON köszönöm, ha elolvastad. Ez most egy olyan bejegyzés lett, ami rendhagyó módon nem a megszokott formában tördelt, de kellenek az ilyenek is. Jól esett leírni mindezeket és bízom benne, hogy sokakban eloszlattam a felmerülő kételyeket. 

Sok szép könyvélményt kívánok mindenkinek! Ha ezekből majd megosztotok velem is , külön köszönöm! Kitartást a tanévek végéhez és a vizsgaidőszakhoz (nekünk) ! Meg úgy amblokk ezekhez a meleg napokhoz és az elénk gördített akadályokhoz!

Vigyázzatok magatokra! Köszönöm, hogy itt vagytok! ♥️

Előző bejegyzéseim, amiket sokkal inkább érdemes olvasni:
                                     Kővágó-Sára-Római-ajánlat könyvajánló

                                   Stella-Albright-Búcsúszimfónia-duett - az évem legjobb olvasmánya

Ha valaki rólam és az olvasásnépszerűsítő tevékenységemről bővebben olvasna: https://www.haon.hu/helyi-kultura/2022/05/minden-konyv-hozzank-tesz-valamit-az-olvasast-nepszerusiti-a-debreceni-lany


Hamarosan jövök, 


A bejegyzés bármely részletének felhasználásához a szerző írásbeli engedélye szükséges. 
Minden jog fenntartva
Copyrigth,© Kutasi Edina 2017-2022





























You May Also Like

6 megjegyzés

  1. Nagyon klassz lett ez a cikk ! Az ajánlóid is szuperek, objektívek és mindig minden könyv megy is a kívánságlistámra! Köszi szépen ! :-)

    VálaszTörlés
  2. Ritka hasznos és informatív poszt lett ez! Köszönjük a "munkád" ❤️ .
    Üdv, Lilla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lilla! Nagyon köszönöm a visszajelzésed, jól esik! ♥

      Törlés
  3. Kedves Edina! Nagyon ritkán kommentelek, de most muszáj vagyok! Nagyon szuperek a képeid az ajánlódról nem is beszélve! Mindemellett hihetetlen inspiráló is a jelenléted tanulás és olvasás téren is. Köszönjük! Nagyon ritka az ilyen oldal, örülök , hogy rád találtam.
    Szép napot, Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anna! Köszönöm, hogy írtál és hálás vagyok a szavaidért, továbbra is igyekszem majd inspiráló tartalmakat hozni. Köszönöm !♥

      Törlés