Első negyedéves olvasmányösszegző - 2023 eddigi legjobb könyvei

by - április 02, 2023

Kedves Olvasók, sziasztok!




A tavaly év végi olvasmányösszegzőim, melyeket Instagramon publikáltam ( első : ide kattintva ; a második rész pedig : itt  érhető el ) nem várt  - hatalmas - sikert hoztak, így arra gondoltam rendszeresítem. Ahogyan a negyedéves összegzőket is, melyeket sajnos tavaly nem igazán tartottam, de idén mindenképpen szerepel a blogger naptáramban! Ahogyan egyébként az olvasmányélmények folyamatos dokumentálása is, melyet eddig nagyon jól és pontosan sikerült tartanom! Maradjon is így! :D 

Ami pedig szintén maradhat, azok az ismét nagyon jó, illetve kiemelkedő olvasmányélmények. Ezidáig ugyanis 2023-ban 51 könyvet olvastam el, ami soknak tűnhet, de , attól függ, hogy nézzük. Mutatom mindjárt az évet eddig számokban, de előtte pár szót erről. Sokszor kérdezik tőlem, hogy csinálom, hogyan van időm és mikor olvasok. Tényleg visszatérő és a leggyakoribb kérdések egyike. Hadd írjam le tehát mégegyszer: nincsen szupererőm, ellenben viszonylag gyorsan olvasok - ezt valószínűleg az évek és a rutin számlájára lehet írni - , illetve mindig van nálam könyv. Tényleg! Mindig. Elmarad egy óra? Várni kell a villamosra, esetleg pont kapok levegőt és ülőhelyet a villamoson? Olvasok. Engem ez kapcsol ki és ez tölt fel, a lételemem az olvasás. Én így létezem jól. Miért ? 

Én szeretném hinni azt, hogy a könyvek és az olvasás sosem megy ki a divatból. Olvasás szenvedély. S egyre többen tapasztalják meg miért is jó olvasni. Olvasok azért, hogy kiszakadjak a valóságból és új történeteket ismerhessek meg. 
Olvasok azért, mert aki olvas, az ezer életét él meg. Kikapcsol és javítja a hangulatot. Élményt ad, tanít és példát mutat. Kiváltképp fejleszti a szókincset. A könyveken keresztül számos helyre eljuthatsz, új vagy akár túlontúl is ismerős élethelyzeteket követhetsz végig. Barátokra lelsz, velük együtt izgulhatsz, hogyan folytatódik a sorsuk. Együtt fejlődhetsz egy karakterrel.
Az az erő, élmény, amelyet egy könyv elolvasása adhat, nem összehasonlítható semmilyen más hobbival! Egy-egy jó könyv utáni gondolatok rendkívüli beszédtémák lehetnek barátok között, számtalan nagyon jó, építő beszélgetéseket tapasztaltunk már, melyeket valamilyen olvasmányélmény indított el.
Minden könyvből magaddal viszel egy valamit, minden könyvvel te is több leszel!
Szeretem, hogy az íróknak a kezükben van mindaz, leírják azokat az élettapasztalatokat, megfogalmaznak olyan leírhatatlan gondolatokat, melyeket mi csak érzünk, de kimondani nehezen tudunk.
Egy könyv sokszor rólunk is szól, van egy pont, ahol kapcsolódni tudunk az adott olvasmányhoz és azt hiszem, ennél nagyobb élmény kevés van..
Mára már az, hogy nincs időm olvasni nem létezhet indokként, példának okáért itt vagyok tehát én...

Ezeken felül, este elalvás előtt egy , vagy másfél órával az esetek 90%-ban nem pörgetek social medát, nem nézek internetet, hanem ilyenkor csak én és a könyvem vagyunk. Ekkor pedig remekül lehet haladni az adott könyvvel és nem is megterhelő. 
Persze, nagyon fontos azt hangsúlyozni, hogy nekem sincs mindig kedvem olvasni, mondjuk egy fárasztó 8-6-ig nap után, általában - a jobbik esetben - már csak megnézek egy filmet, a rosszabbikban pedig a következő napra készülök. Nem győzöm ismételni: az, amit az Instán / Médiában látunk, egy szűrt tartalom. 

Na de , e felvezető után már tényleg rövid leszek , hónapokban bontva láthatjátok először az #egymondatbankönyvekről rovatom összegzőit, mely idén márciusban lett két éves és hihetetlenül szeretem készíteni és a visszajelzéseitek alapján Ti is szeretitek olvasni. Ez az a saját kreálmányú ajánlóm, amiben minden hónap végén az összes olvasmányomat összegyűjtve jellemzem őket csupán egyetlen mondattal! Ezek után pedig a kötetek címeit fogjátok találni, melyekre rákattintva már olvasható is lesz az adott könyvről szóló ajánlóm, amennyiben már közzétettem. (A bejegyzést folyamatosan frissítem majd, így a március második felének olvasmányaihoz tartozó ajánlók - remélhetőleg az ezt a bejegyzést kicsit később olvasók számára, vagy visszatérő olvasóknak - már szintén elérhetőek lesznek.)

JANUÁR


















9. Barna Berni : Nem a Te hibád


11. Aux Eliza : Ózonőrök 


FEBRUÁR





















24. Jens Bjørneboe : Semmelweis 

 








MÁRCIUS


























47. Fredrik Backman : Életed üzlete





Most pedig jöjjenek a kedvencek, műfajokba sorolva, minden témához 2 - 2 könyvet választva. 









Végezetül mégegyszer szeretném hozzátenni, hogy nekem is vannak olyan napjaim, amikor nincs energiám már vagy egyszerűen nem tudok többet olvasni mondjuk 5-10 oldalnál. De! Ez teljesen természetes. Az olvasás öröm , kikapcsolódás és feltöltődés. Így is kell hozzáállni! Nem kényszer, nem a számok számítanak. A minőségi olvasmány a lényeg. Remélem sok ilyet tudtok általam is megismerni!

Én ugyanis szorgosan töltöm meg tartalommal az oldalaimat, így alakult e tekintetben 2023 első negyedéve: 





Nagyon köszönöm mégegyszer, hogy olvastok és életben tartjátok ezt a blogot!


Jó olvasást! 

Ne feledjétek a mottót, nincs időm rossz könyvekre! #nincsidőmrosszkönyvekre


Előző könyvajánlóm: Christina-Lauren-A-lelkitárs-egyenlet

A recenziós könyvekről általánosságban szóló írásomat is tudom ajánlani,  ha érdekel a téma. Minden-amit-recenziós-posztokról-nálam-tudni- kell

(Megjegyzés: A recenziókhoz való hozzállásom nem változott , csupán a GVH szigorítása miatt jobban figyelek arra, hogy amelyik posztnál ez releváns, megjelenjen a hirdetés címke. Ezt pedig egy részem még mindig érti, egy részem pedig nevetségesnek tartja a bookstára vonatkozólag, de a törvényeket nem én hozom, én csak egyetemistaként, HOBBI bloggerként igyekszem megfelelni minden szabálynak.)

Minden további könyvajánlót megtalálsz a blogon. Érdemes nézelődni a kategória fül alatt is, ahol címkeként szedve látod az összes bejegyzést.


Remélem még találkozunk, én ugyanis
hamarosan jövök! 



A bejegyzés bármely részletének felhasználásához a szerző írásbeli engedélye szükséges. 
Minden jog fenntartva
2017-2023
Copyrigth,© Kutasi Edina 


You May Also Like

0 megjegyzés