Dani Atkins : Szeret, nem szeret könyvajánló

by - március 09, 2023

 Sziasztok!

Kétség kívül az év eddigi legszebb borítója címet nálam elnyerő könyv ajánlójával érkeztem ma hozzátok. Na de, ha ez még önmagában nem lenne elég (hisz, ne csak borító alapján ítéljünk), a legszívszorítóbb regényt és egyben az idei évem harmadik kedvencét is tartom most a kezemben. Túl azon, hogy 2023.03.03. volt a dátum, amikor elkezdtem olvasni. Apróságok ezek, de a végén minden összeáll ... 


Az élet túl rövid ahhoz, hogy ne olvassunk el ilyen jó könyveket. Igen, tudom, sok könyvet ajánlok, sok különbözőt, de azt kell mondanom romantikus kategóriában ez idén nálam vitt mindent eddig ! 

" A könyvek és szereplők szelleme beköltözik a betűi közé, és gyöngyszemként gurul ki az olvasó elé.  "  - Nemrégiben készült egy interjú-beszélgetés ( ha elolvasnád, ide katt) velem, ahol így jellemeztek. Bízom benne, hogy ez is egy ilyen gyöngyszem lesz, mely elér majd az olvasói lélekhez! 


Mielőtt elkezdenék ódákat zengeni a könyvről , meg fogom tenni, de csak miután elolvastuk a fülszöveget : 
" Gemma tudja, hogy neki és Finn-nek az a végzetük, hogy együtt legyenek. Lelki társak. Az esküvőjük napján azonban hiába vár, vőlegénye nem érkezik meg a templomba.

Gemma meg van győződve róla, hogy Finn soha nem hagyná így el, habár volt már arra példa, hogy nyom nélkül felszívódott. De akkoriban megvolt rá az oka. Biztos benne, hogy valami szörnyűség történt a fiúval, azonban senki nem hisz neki. A rendőrség szerint nincs ok az aggodalomra, a legtöbb ember egy hét után úgyis felbukkan… persze ha azt feltételezzük, hogy elő akar kerülni.

A következő hat napban Gemma eszeveszetten keresni kezdi Finnt, bár minden nyom arra utal, hogy fel kell adnia a reményt. Már saját maga is kételkedni kezd a szerelmük valóságában.

Meddig tart ki, hogy megtalálja szerelmét, miközben mindenki arra inti, hogy le kell mondania róla?

A nemzetközi bestsellerszerző, Dani Atkins elgondolkodtató regényében végigkísérhetjük egy fiatal nő útját, aki minden figyelmeztetés ellenére sem adja fel a szerelmét. A kérdés már csak az, hogy neki lesz igaza, vagy a sors néha tényleg kegyetlenül játszik az emberekkel. " 

A fülszöveg az én mankóm, segít nekem, de azt hiszem az olvasónak is közelebb kerülni a regényhez. Nekem abban, hogy maradjak a határok között és egy remélhetőleg olyan ajánlót adjak ki a kezeim közül, ami méltó mind hozzám, mind pedig a könyvhöz. Bízom benne, hogy ezáltal ti is mihamarabb a kezetekbe akartok tudni! Mert ez AZ A könyv! ;) Majd meglátjátok…

Bevallom, ezt az ajánlót most úgy írom, hogy eljutottam a könyv tetőfokára, a cselekmény csúcspontjához érkeztem. Kezdem érteni, de még pont annyi bennem a kérdőjel, amivel egy magas érzelmi állapotba kerülve tudom megragadni a sorokat. Mert ilyenné tesz ez a könyv.

Az ember azt gondolná, hat napból nem lehet egy regényt írni úgy, hogy az élvezetes legyen. Ó, dehogynem! Hat nap alatt egy élet is megváltozhat. 
Így volt ez Gemma-val is. Ez a könyv úgy kezdődik, ahol a legtöbb véget ér. De nem úgy, ahogyan azok véget szoktak érni. Gemma megtalálta a lelki társát, Finn az ő másik fele. Elérkezett a "legboldogabb nap az ember életében " , ott áll csodaszép mennyasszonyi ruhájában a tükör előtt, indulásra készen … 
És akkor jön a hopp! Finn eltűnik az esküvője napján. Bekövetkezik minden menyasszony rémálma, egyedül kellene oltár elé állnia, az idő telik, a kétkedő szempárok száma bővül és a hozzá tartozó szemöldökök egyre magasabbra kúsznak. A szertartást vezető lelkész már a következő esküvőre készítené a templomot. A vendégsereg kérdezősködik. S ekkor megpillantja a másik párt. Nekik is ilyennek kellene lenniük. Ébredj fel a rossz álomból, Gemma - mondhatná magának. 


" – Azt hittem, a menyasszonynak illik késnie a szertartásról, nem a vőlegénynek – jegyeztem meg, és fel akartam nevetni, de a hangom túl magas volt, és túlságosan közel álltam a síráshoz.
Apa rátette a kezét az enyémre, és lefogta, hogy ne remegjen.
-Minden rendben lesz. Majd meglátod, adódik valami tökéletesen logikus magyarázat erre az egészre – mondta. "



De a belülről égető érzés nem múlik, az élet csúnya tréfát űz vele. Nem játék és nem is egy csalfa csel. "Az élet sokszor felülírja a terveket. " Lezárul egy korszak? De hát így nem is lehet vége … Hogyan lehet elfogadni egy ilyen horderejű, kemény valóságot? Tudatosulhat egyáltalán? 

Kicsit arra emlékeztettek az első jelenetek, mint egy tragédia filmbeli megjelenítése, amikor ködös az elé táruló kép, egyre csak elhalványul minden körülötte levő világ és a hangok is némábbak. Szétfeszíti a kétségbeesés. 

" A csend egyre feszültebb lett, mint egy kifeszített gumiszalag, ami pokolian fáj, ha végül elszakad és megcsípi az embert. "

Egy kétségbeesett nő próbálkozása, a tehetetlenség , a düh és a reményvesztettség hármasa kezdődik meg a rendőrségen tett látogatás után.
 " A rendőrtiszt úgy bólintott, mintha őt már semmi sem tudná meglepni.
- Az esetek többségében az eltűnt személyek egy idő után megkerülnek...., általában egy héttel az eltűnésük után. Az ön vőlegénye pedig még csak egy napja „tűnt el". - A kezével mutatta az idézőjelet az eltűnt szónál, én pedig visszafojtottam csalódott kifakadásomat.
- Ezzel mit akar mondani? Hogy várjak türelmesen még hat napig, mert lehet, hogy Finn magától előkerül? És mi van, ha nem?
Graham felügyelő láthatóan feszengeni kezdett.
- Gondolom, ez attól függ, miért ment el, és mennyire akarja, hogy megtalálják. " 

Minden áron, utolsó erejével is válaszokat , nyomokat keres. Bármit, ami árulásra utalhat. De vajon talál e? Lecsillapodhat e a jelenleg életén átsöprő tornádó? Mindenhova követi az emléke, minden emlékezteti valamilyen közös élményükre,  mely lassan, belülről őrjít. 


A könyvben természetesen megismerjük Finn és Gemma kapcsolatát. Atkins feltárja a múltat, hogy megérthessük a jelent. A regény a hat nap történései mellett részletesen levetíti előttünk kapcsolatukat a megismerkedéstől, a "szerelem vagy barát"  állapotán keresztül a faképnél hagyásig . Mindezeket olvasva pedig két dolog történik: egyrészt azonnal elkezdünk mi is nyomozni, a feszült várakozással lassan az olvasó sem tud mit kezdeni. Túl sok lesz a kérdőjel és nemcsak Gemma, mi is kétségbe vonjuk, mit is olvasunk, hol lesz a feloldozás, milyen lezárást fog ez kapni ?!  
Hol az igazság? 

De  ! 
"- Egyszerre, csak egy napot kell túlélni, Gem. Az ilyesmivel csak így lehet megbírkozni." Mert elég minden napnak a maga baja.



A közbeékelt múlttal a feszült várakozás mellé kapunk boldog(abb) történeteket, amelyek rendkívül jól oldják az alaphangulatot. 
Hullámhegyek az egyébként milliónyi hullámvölgyben. Ha még nem lett volna egyértelmű, ez a regény egy igazi hullámvasút. Egyszerre mámorít és leszel tőle (a jó értelemben) kész. 


Még a mellékszereplőket is szerettem , Finnt is, annak ellenére, hogy az egész könyvben egy igazi rejtély volt a személye, a végére majd kivilágosodik. Finnt egyszerre kezded utálni, de sose feledd: ne ítélj, hogy ne ítéltess!  Egy Hannah barátnőt pedig felírnék mindenkinek, minden léleknek szüksége lenne rá. Hálás vagyok, hogy nekem vannak "Hannáim". Gemma apukája imádnivaló, de még a szomszéd néni is az ! 

Ez tipikusan az a könyv, amin az első oldalak után érzed, hogy könnyek fogják szúrni a szemed. A könnyeim függönyein át olvastam ezt a regényt, csak úgy, ahogyan Atkins eddigi köteteit is. Itt vált nagy kedvencemmé . Fogytak a lapok és egyre több minden tárult elénk. Letaglózó volt, éles és kínzóan szép. Nem lehetett nem két nap alatt befejezni. Mégis volt annyira megrázó, hogy azonnal folytatni akartam, alig akartam elhinni, hogy nem hallok már felőlük. Hiányozni fognak! De alig várom, hogy egy újabb Atkins élményben legyen részem! 



Szerelmükbe nem lehet nem szerelmesnek lenni. Ezt a könyvet nem lehet nem szeretni. Nem lehet vele betelni. 
Akár az első meleg tavaszi napsütések, ahogy betöltik végre a zord tél okozta külső világot. Felmelegítenek kívülről és belülről , a lelkünk legmélyebb fiókjait tudja kinyitni. Kiút volt a télből, a gonosz valóságból a még igazibb jelenbe. 

Sosem gondoltam volna, hogy ennyire lehet egy romantikus történetet szeretni. Szerintem még annak is meséltem róla, akinek egyébként ritkán beszélek részletesen az olvasmányélményeimről . Ha tehettem volna, magamra ragasztottam volna a képét…

Minden érző léleknek mondom : zsebkendőt készítsetek! 

Szeretnék köszönetet mondani innen is a kiadó minden munkatársának, azért, hogy ezt (és ehhez hasonló) elképesztő regényeket hoznak el a magyar olvasók számára. 

És akkor elég lesz egy jel! Egy üzenet a távolból, ami mindent új perspektívába helyez. Kapcsolat? Ez bonyolult. 
Rendkívüli könyv, érzelmes és érzékeny.

Elmenekültem kicsit , vele együtt egy olyan világba, amely nehézségekkel teli ugyan, de mégis kicsit kiszakít a mindennapokból. S ami után kicsit másképp térsz vissza a megszokottba. Értékelsz, mérlegelsz. 

A borító rendkívül találó egyébként, tökéletesen tükrözi azt a lélekállapotot, ami a könyvben is szerepel, a lebegés állapotát.

Három olyan szerző van a külföldi palettáról, akiktől bármit elolvasok, nyugodt szívvel veszek a kezembe. Dani Atkins az egyik. 
Mestermű.

Ide illeszteném, hogy a napokban az írónő ezen regénye (Six Days az angol címe) megnyerte a  Romantic Novelists' Association díjátadó " Jackie Collins Award for Romantic Thriller " romantikus thriller kategóriáját. Nem láttam a többi díjazottat , sem a jelölteket , de az biztos, hogy ez a könyv maximálisan érdemelte meg a díjat! Szeretettel gratulálok! 





Szeret, nem szeret, emlékeztek a játékra? Vajon itt mi lesz a végszó?
Mindenkinek van egy története. Az övék ez volt, és én úgy örülök, hogy olvashattam. 


Pontozás / tudnivalók:📚📚                   
Történet: 5/5***

Karakterek: 5/ 5 ***

Borító: 5/5***

Cím: 5/ 5*

Stílus: 5/5***

Szórakoztatás: 5/5**

Vége: 5/5***

Kiadás: 2023 , Álomgyár

Oldalszám: 477

Idézetek / kedvenc részek 🕮🔖              

Még soha nem utáltam meg ennyire hirtelen egy emberi lényt. "

– Úgy tűnik, átmenetileg hiányzik a vőlegény – felelte apa. "

Finn szó szerint mindent elvitt, csak egy dolgot hagyott itt: engem. "

-Hiányozni fog, hogy nem ugrik be azokkal a puccos kávéival, amiket folyton megkóstoltatott velem. Mit is hozott múlt héten, lát a makit vagy valami hasonlót?
– Latte macchiato – feleltem halkan. "

Finn nem viccelt, amikor azt mondta, hogy imádja a gyorsételeket. Minden olyat megvett, amit az erei harminc év múlva nagyon meg fognak bosszulni. "

Azt hiszem, még soha nem akartam ennyire lelassítani az időt, mint abban a pillanatban. Forogj visszafelé vagy legalábbis lassabban haladj előre, kívántam magamban, mint egy kisgyerek. Azt akartam, hogy ne legyen tegnap, sem holnap, csak ez az egy, hosszú, véget nem érő éjszaka. "

Ez nevetséges volt. Az érzések nem alakulnak ki ilyen hamar. Időre van szükségük, hogy kifejlődjenek. "

"  - Gondolom, akkor a megfelelő emberek vagyunk, csak nem a megfelelő időben – állapítottam meg, mert nem akartam elrontani az első és egyben utolsó közös esténket a szomorkodással. "

Olyan sok filmben láttam már ezt a jelenetet – ennek valamilyen változatát –, hogy meg sem tudtam számolni. Az utolsó percben, amikor már csak másodpercek voltak hátra, valaki lélekszakadva megjelenik a repülőtéren, hogy megmentse a napot, elbúcsúzzon, megmondja, hogy szereti az illetőt vagy könyörög valakinek, hogy ne menjen el. Istenem, hiszen én is része voltam egyszer egy ilyen jelenetnek. "

Azt mondják, az ember saját maga alakítja a sorsát, néha azonban a sors közbelép, és átveszi az irányítást. Honnan is tudhattuk volna, hogy amikor azon a nyári estén eltévedtünk a semmi közepén, örökre megváltozik a jövőnk? "

– Udvariatlanság lenne nem köszönni neki – feleltem, és végre megpillantottam ...
– Nem nagyobb udvariatlanság, mint két évig semmibe venni téged – vágott vissza Hannah. "




– Arra gondoltam, talán van még időd sétálni egyet a parkban, mielőtt az állomásra mész. Egyébként mikor indul a vonatod?
– A legutolsó éjfélkor – feleltem boldogan. Még soha életemben nem örültem ennyire annak, hogy valakinek félreértettem a szándékait.
-Jól van, Hamupipőke – felelte mosolyogva. – Akkor odaérünk, mielőtt tizenkettőt üt az óra. "

– Hogy néz ki? – kérdezte Hannah.
– Mint egy diszkógömbnek és egy vörös szőnyegen viselt ruhának a szerelemgyereke – válaszoltam.
– Hűha! – felelte, és elismerően füttyentett egyet. – Megengedheted magadnak?
– Valószínűleg nem.
– És ez meggátol abban, hogy megvedd? – kérdezte mosolyogva.
– Valószínűleg nem.
Megrázta a fejét.
– Szegény Finn, igazából semmi esélye nem lesz, ugye? Miután a havi fizetésem felét kifizettem a ruháért, nagyon reméltem, hogy igaza lesz. "

Tudtam, ma kiderül, hogy az idő az ellenségem vagy a barátom, és egyre inkább nyugtalanított, hogy nem tudom a választ. "



A könyvet keresd az Álomgyár oldalán : https://alomgyar.hu/konyv/szeret-nem-szeret .
A kiadónak innen is nagyon köszönöm ezt a könyvet ! 


Jó olvasást! 

Ne feledjétek a mottót, nincs időm rossz könyvekre! #nincsidőmrosszkönyvekre



A recenziós könyvekről általánosságban szóló írásomat is ajánlom, kérlek, olvasd el hozzá, ha érdekel a téma. Minden-amit-recenziós-posztokról-nálam-tudni- kell

Minden további könyvajánlót megtalálsz a blogon. Érdemes nézelődni a kategória fül alatt is, ahol címkeként szedve látod az összes bejegyzést.


Remélem még találkozunk, én ugyanis
hamarosan jövök! 





A bejegyzés bármely részletének felhasználásához a szerző írásbeli engedélye szükséges. 
Minden jog fenntartva
Copyrigth,© Kutasi Edina 2017-2023


You May Also Like

0 megjegyzés