Christina Lauren - A lelkitárs-egyenlet könyvajánló

by - március 29, 2023

Sziasztok!

Olyan kötet ajánlójával érkeztem ma a blogra, ami még engem is meglepett, mennyire levett a lábamról. Olvastatok már Christina Lauren kötetet? 



És most:  bemutatom az új kedvenc könyvemet ? Kérdőjel. Idén elhatároztam, hogy komolyabban veszem, melyik könyvre mondom azt, hogy a kedvencem lett. Tavaly rengeteg kedvencet avattam, aztán volt egy időszakom, amikor sok nagyonnem könyvet olvastam. Nyilván ez egy természetes dolog a molyok körében, de valahol zavart is. Két különböző dolog 5 csillagot adni egy könyvnek vagy rá mondani azt is, hogy kedvencem. Na utóbbi viszont A lelkitárs egyenletre abszolút igaz. 

Tavaly nyáron olvastam a Nem mézes heteket, akkor is tetszett a stílus és már akkor is mondtam, hogy ez egy jó könyv volt. Ám az nem vett meg ennyire ! :D Talán épp a túlzott lazasága miatt. 
Ezzel a könyvvel viszont elképzelhető, hogy én is belépek a Christina Lauren szerzőpáros rajongótáborába. Hát mi volt ez? *-* Karácsony előtt a könyvesboltban láttam meg ezt a gyönyörű élfestett kiadást, kis fenyőfa alakban sorakoztak jó nagy kupacban, valami fantasztikus látványt nyújtottak! Felemeltem, elolvastam a fülszöveget és na, akkor döntöttem el, hogy nekem ez a könyv KELL ! Csupa nagybetűvel. Karácsonyra megkértem a szüleimtől, és ott várt rám a fa alatt. Vizsgaidőszak alatt nem ezt olvastam, és utólag visszagondolva azért milyen jól tettem, működött a könyvmoly szimatom, ugyanis alig bírtam letenni. Igaz, az első pár tíz oldal nehezebben csúszott le, utána viszont mondogatnom kellett magamnak: ideje letenni és aludni, holnap reggel 8, előadás... Nem ment könnyen, ugyanis ennyire könnyed, ennyire szórakoztató könyvet ritkán talál az ember. Jól esett a lelkemnek. Talán azért is van most szó róla a blogon. Nagyon szeretem az Instát, az egyik legkedvesebb platformom, de valahol mégis ez az a felület, a saját blogom, ahol a legszabadabban tudok nyilatkozni a könyvekről. Köszönhető ez annak, hogy itt nincs karakterszám-limit. 

Itt hagyom a fülszöveget, hisz bár méltán nagyon népszerű kötet, talán hallottatok már róla, így lesz teljes a kép : 

Jess ​Davis gyermekét egyedül nevelő anya, aki boszorkányos ügyességgel mozog az adatok és statisztikák világában. De hiába a sok számítás és kalkuláció, egyvalamire nem tudja rávenni magát: hogy újra randizni kezdjen. Rengeteget dolgozik, hogy mindenük meglegyen, és az élete nem könnyű… ha őszinte akar lenni, igencsak magányos.

Jess értesül a Kromantika nevű, frissen felkapott társkereső cég ajánlatáról: adatbázist hoznak létre, hogy DNS-vizsgálat alapján találják meg mindenkinek a lelki társát. Ha ez igaz, akkor a Kromantika alapjaiban változtatja meg a társkeresést, hiszen valami egzaktra épít. Ezzel Jess is tud azonosulni.

Legalábbis azt hitte, hogy tud. A teszt ugyanis kimutatja, hogy Jess 98%-ban összeillik a Kromantika alapítójával, bizonyos dr. River Peñával. Jess ismeri dr. Peñát, ezt a merev, konok figurát, és biztos benne, hogy nem ő a lelki társa. De a Kromantika pénzt kínál Jessnek arra az esetre, ha hajlandó jobban megismerkedni a cég alapítójával. Jess szkeptikus, de nincs abban az anyagi helyzetben, hogy visszautasítsa a nagyvonalú ajánlatot.

A 98%-os összeillés gyémánt fokozatú egyezést jelent. A cég promóciójában Jess és dr. Peña álompárrá válnak, ők az élő példa a Kromantika módszerének sikerességére. Miközben egyik repi rendezvényről a másikra rángatják őket, Jess lassan ráébred, belül talán másmilyen ez a tudós, mint amilyennek eddig hitte.



Jess szabadúszó statisztikus , karaktere remekül van megformálva, lányával való kapcsolata egyszerre édes és példaértékű. Egyedülálló anya, mindeközben belül egy elhagyott gyermek is. Nagyszülei nevelték, többször meg is jelennek a regényben, már a puszta jelenlétükkel emelve ezeket a jeleneteket. Imádnivalóak és kész! 
Dacára ennek Jess élete egyébként magányos, nagyon vágyna már arra a bizonyos nagy ő -re. 
Szerettem a könyvben, hogy a fő karakterek mellett kellően megjelentek mellékszálak is, de abszolút nem volt mellékvágány, csak kedvesen vissza-visszatértek. Ilyen volt Fizzy, Jess barátnője, akinek egyik poénjától a másikig folyamatosan vigyorogtam! Tényleg, még jó, hogy csak egyszer olvastam nyilvános helyen, mert lehengerlő volt , nagy forma!  Egy szerencsétlen vagy épp szerencsés "véletlen" folytán találkoznak a Kromantika (Kromoszóma és romantika) egyik alapítójával, dr River Peñával, aki meghívja őket egy tesztre. Hisz " A jövőd máris benned van" - tartja a szlogen. River az elsőre tökéletes kinézetű, de modortalan pasit alakítja. Mi ez , ha nem egy izgalmas, romantikus könyvmoly szívet megdobogtató történet kezdete!

Az ám, a javából!

– Az én reménytelenül romantikus szívem akkor is azt mondja, ez az app a valaha volt legizgalmasabb játék a világon! " 
Barátnőjével ellentétben Jess szkeptikus , és nem látja ilyen derűsen és boldogan ezt a lehetőséget. 

Az események felgyorsulnak, amikor egy telefonhívásban megkérik Jesst, hogy menjen be a Kromantikához. Majd kiderül, eddig soha nem látott egyezést, gyémánt fokozat szerinti, 98%-os egyezése lett a 000001-es számú ügyféllel. Ki más lehetne, mint Mr Öltönyös ---> River. 
 
– River vonzó férfi. Csak a vak nem látja. ... De olyan érzés beszélgetni vele, mint egy goromba, két lábon járó számológéppel. " 

A cégnek ez egy hatalmas előrelépés, hisz bizonyítást nyerhet az, amiért hosszú évekig dolgoztak. Megállapodást kötnek , Jess pedig nincs abban az anyagi helyzetben, hogy ezt visszautasítsa. Innen indul a történet, mely kiderül a könyvből, egy nagy csavarral és pár 'ó ne már' érzésű bonyodalommal, ami garantáltan hajnalig tartó olvasásra sarkall..
Interjúk, nyilatkozatok és természetesen cseppnyi csavar, ami épp arra elég, hogy az utolsó százoldalt már együltöhelyben elolvasd.

A kromantika app szerint biológiailag az, hogy ki kivel kompatibilis független attól, hogy kedvelik e egymást az illetők. A tudomány pedig egyértelműen kimutatta, Jess és River lehetnek az álompár ! Vajon mennyire hihetünk a tudománynak e téren? Tényleg vannak kimutatott tények erre? 




A Humángenom-projekt során 1990 és 2006 között feltárták a teljes emberi genomot egészen a nukleotidok szintjéig, és azonosította a benne található összes gént. Ám itt még korántsem ért véget a történet. Azóta is kutatók százai, ezrei kutatják a bennünk expresszálódó gének, fehérjék , receptorok és egyebek funkcióját, szerkezetét. Előbbi tanulásával pedig bennünket, orvostanhallgatókat is megörvendeztetnek. 

Lehet épp emiatt, a tudományos vonatkozása miatt szerettem ennyire. Nem tudom, mindenesetre ez messzire vezet, térjünk vissza könyvbeli génekre! A Kromantika app nagyon egyszerűen működik: emberi nyálmintából alkotják meg a genetikai profilt, majd kapnak egy listát azokról a személyekről, akik potenciális partnerek lehetnek az előzetesen beállított feltételeknek megfelelően. Te hinnél benne? Hinnél a DNSDuo-ban? 
Jó kis fricska volt, hogy, alapból a tudomány és a számok emberei hogyan bírkóznak meg egy ilyen társkeresővel és az ezzel járó lehetőségekkel, következményekkel.

Az az igazság, hogy időről időre visszatérek az egyik kedvenc török-romantikus sorozatomhoz: A szerelem van a levegőben -hez. Azért, mert egyrészről magasan kiemelkedik a többi török szappanopera közül, szerintem a legjobb, amit gyártottak és szerencsére ez nemcsak szerintem van így, egy világ rajong érte. Másrészről pedig tökéletes mintapéldája a látszatkapcsolatból -> igaz szerelemnek. Nem árulok zsákbamacskát ha azt mondom, valami ilyesmiről van itt is szó: a brutál egyedi téma adott, a lehengerlő kivitelezés megvan, a sztori ütős! Mi kell még?

A két főszereplő dinamikája magasan, a poénoktól tényleg eldobod az agyad! 
- De kedvelhetik ők egyáltalán egymást ? 
- Kérvénye elbírálás alatt...

Vagy szerelemhez nincs megoldóképlet? 

Nagyon nehéz most ajánlani ezt a könyvet, pedig odavagyok érte! Pörgős volt és üdítő volt a léleknek! Nem volt benne semmi olyan, amire azt mondanám, felesleges volt bele. Nem találom a könyv hibáját! 

Elolvastam és miközben olvastam is, garantált volt a jókedv. Van egy olyan hangulata, amivel kevés könyv rendelkezik. Romantikával , jó poénokkal (a bioszos vicceken tényleg könnyesre nevettem magam, volt azt hiszen két oldal, amikor csak úgy sziporkáztak a nevetőizmokat működésbe hozó ugratások. )
Annyira szerethető volt, folyamatosan olvasni akartam, mégis egyszerre szerettem volna ha sokkal tovább tart...

Ajánlom mindazoknak, akik kikapcsolódni szeretnének, drámától mentes szórakozásra vágyva, egy olyan történetre, amely megelevenedik előttük és amely egy semmihez sem fogható, de mindenkit foglalkoztató , egyszerű kérdésre keresi a választ: szerelem a génjeinkben borítékolható?

Szeretem azokat a könyveket, amelyeket nem kell túlgondolni. Olvasni kell és élvezni ahogy sodor magával.

A könyv és az én reakcióm ütött és mindenféle melléktermék nélkül került a kedvencek polcára! 

A csodás élfestés pedig tovább emeli a hangulatot, plusz pont, hogy a díszes él olvasás közben sem kopott meg, igazán minőségi kötetről beszélünk. Szerintem többször is elő fogom venni, ha valami könnyed és szórakoztató olvasmányra vágyom! 

Nagyon - nagyon bízom benne, hogy olvashatunk még hasonlót a szerzőktől! 

Pár nappal ezelőtt megjelent a szerzőktől a Kalandtúra ​Wilder-módra kötet, amit már többen is kérdeztetek, elolvasom - e , írok -e róla : röviden most annyit nyilatkozom, tervezem és nagyon kíváncsi vagyok rá! ;-)

És Te hiszel a Lelkitárs létezésében ? Bármi is a válaszod, megéri elolvasni ezt a kötetet!

Pontozás / tudnivalók:📚📚                   
Történet: 5/5***

Karakterek: 5/ 5 *

Borító: 5/5*** - annyira gyönyörű ez az élfestés és plusz pont, hogy egy cseppet sem kopott meg az olvasás során

Cím: 5/ 5**

Stílus: 5/5** - új CL rajongó készülőben? 

Szórakoztatás: 5/5** - végtelen csillagozás

Vége: 5/4,5 

Kiadás: 2022 , 21.század kiadó

Oldalszám: 366

Idézetek / kedvenc részek 🕮🔖              

"– Ha fél vesével kell távoznom innen – felelte erre Jess –, esküszöm, a tieddel fogom pótolni."

– Az én reménytelenül romantikus szívem akkor is azt mondja, ez az app a valaha volt legizgalmasabb játék a világon! "

– A zsiráfbébi csak úgy kipottyan a földre. – Juno széttárta a két karját, és drámaian plotty hanggal jelezte, hogyan.
– Hát, ha az ember anyja egy zsiráf, az tényleg jó nagy esés lehet! "

– Mindenkinél előfordulhat, hogy az este rossz tanácsadó – szögezte le Jess. – Várnom kellett volna reggelig. "

– És vajon miért mindig a pasiknak jutnak a sűrű szempillák? – folytatta Jess. – Pedig őket aztn tényleg nem érdekli! "

Ami kell, elveszed, a többit hátrahagyod. Te döntesz. "

" – […] Azért szeretlek, mert szeretlek. Akár kéne, akár nem. "

– Miért barátkozom veled egyáltalán?
– Mert halhatatlanná tettelek a Bíbor csipkében mint gyilkost, a közönség imád, és nem tehetlek el láb alól.
– Néha eltűnődöm rajta, hogy egyáltalán hallod-e a kérdéseimet – morgott Jess –, vagy csak folytatod a fejedben zajló párbeszédet. "



Ennyi? Most komolyan? Feltette neki a Legnehezebb Kérdést, ő őszintén válaszolt rá, és erre ez a fazon bólint és elbaktat?
Vajon egyáltalán mire gondolt ez a két lábon járó kripta? "

Felicity Chen még akkor is fején tudta találni a szöget, ha nem is tudott róla, hogy van szög. "

 […] A statisztika nem tudja megjósolni, mi fog történni, csak azt, hogy mi történhet. "

– Milyen út vezetett végül a DNS felfedezéséhez? – Várt egy kicsit. – Szerpentin. "

– Egy este egy házibulin elkezdtünk beszélgetni a Humán Genom Projektről, amit a kilencvenes években folytattak.
– Ahogy bulikban szoktátok, ugye. "

– Mindenkinél előfordulhat, hogy az este rossz tanácsadó– […]. "

– Jess, jól tudod, hogy az antennáim a legminőségibb és
legérzékenyebb anyagból valók. Ezer méterről is kiszúrom, ha
valami nem oké. "

Istenem, Sirivel izgalmasabb eszmecserét lehet folytatni, mint ezzel a fazonnal. "

– DNS-profilalkotás? – Jess arca megrándult. – Elnézést, de az én fülemnek kissé olyan a csengése, mintha valami fajnemesítő törekvésekről volna szó!
Fizzy nem habozott, hogy mihamarabb eltérítse Americano figyelmét Jess lepcses szájáról.
– Én meg szerelmes regényeket írok. Az én fülemnek olyan, mintha kryptonitra leltem volna! "



Jó olvasást! 

Ne feledjétek a mottót, nincs időm rossz könyvekre! #nincsidőmrosszkönyvekre




Minden további könyvajánlót megtalálsz a blogon. Érdemes nézelődni a kategória fül alatt is, ahol címkeként szedve látod az összes bejegyzést.


Remélem még találkozunk, én ugyanis
hamarosan jövök! 


A bejegyzés bármely részletének felhasználásához a szerző írásbeli engedélye szükséges. 
Minden jog fenntartva
Copyrigth,© Kutasi Edina 2017-2023


You May Also Like

0 megjegyzés