Budai Gina : Londoni idegenek & Londoni szeretők

by - április 16, 2023

 Sziasztok!


Sokszor hangoztattam már, mennyire sokat számítanak a visszajelzések. Nekem, mint hobbi  olvasásnépszerűsító bloggernek is rendkívül fontos, hogy egy- egy ajánló után a szerző / kiadó miképp értékeli azt. Méltó lett a könyvhöz ? Megragadtam mindazt, amit ő fontos tartott átadni benne ? Sikerült e olvasnom a sorok között és azt az élményt, amit nekem adott, át tudtam e adni az ajánlóimon keresztül Nektek, olvasóknak! Minden ajánló után megkérdezem ezt magamtól és örömmel veszem , ha olvashatok a könyv "utóéletéről", az ajánlóm utánról. Persze, az izgalom még nagyobb, ha a szerző kortárs magyar író, velük meg is tudom diskurálni a választ. 

S hogy miért is hozom most ezt példaképp a felvezetőben ? Egyrészt mert mégsem kezdhettem azzal egy bejegyzést, hogy na akkor ez az a sorozat, amit következőnek érdemes felírni magadnak és pont. Másrészről a szerző , akinek a könyvéről most szólni kívánok, a visszacsatolások legjavát adta számomra. Budai Gina Vörös és kék sorozata közel áll a szívemhez, ugyanis mindkét rész előolvasója lehettem. Az előolvasás után pedig a már megjelent, Londoni idegenek borítóján ott lehet az ajánlómból egy sor . A legnagyobb megtiszteltetés kombinációja ez így, kétség sem fér hozzá. Én pedig igyekszem erre mindig rászolgálni. Nagyon köszönöm innen is! ;-)

Jöhet mostmár az ajánló? Minden bizonnyal, de csak a fülszövegek után , ahogy már megszokhattátok. 

Londoni idegenek: 

Valósággá válhat a plátói szerelem?

Kate és Zoé Londonba költöznek, hogy tiszta lappal induljanak. A csodás főváros azonban sokkal több kalanddal várja a két testvért, mint amire valaha számítottak.

A csöndes és visszahúzódó Kate-nek minden bátorságára szüksége lesz, ha ki akar lépni a rivaldafénybe. A magabiztos és sugárzó Zoé múltja azonban titkokat rejt, de nem hagyja, hogy ez beárnyékolja új életét.

Henry Marshall, az ördögien jóképű, elismert angol színész a „véletlennek” köszönhetően Kate és Zoé szomszédja. Ben Baker pedig az ő, szintén lenyűgözően sármos testőre.

Henry és Ben személyében, a múltbéli csalódások után, a szomszédból kopogtat be a lányok életébe a nem várt szerelem. A testvérek legmélyebb érzései törnek a felszínre, hiába próbálják azokat elnyomni. Hiszen az igaz szerelmet és annak következményeit nem lehet elkerülni.

Budai Gina megtörtént eseményeken alapuló regénysorozata könnyedén magával ragadja az olvasót. A szereplők bőrébe bújhatunk, és együtt ülhetünk fel erre az érzelmi hullámvasútra.


Nagyon régen olvastam már ennyire pörgős könyvet. A jó értelemben pörgőset: a főszereplőket nem lehetett lelőni, csak meséltek és meséltek.

A Sztojka nővérek Londonba költöznek az új élet, tiszta lap fényében. Kate és Zoé két igazi karakter, mindketten máshogy ismerkednek meg a brit várossal, az új lakóközösséggel, rég nem látott és új ismerősökkel.

Sokáig nem tudtam eldönteni milyen könyv lesz ez. Romantikus ? Komédia? Szórakoztató irodalom? Valahol mindhárom. És ez rettentő jól állt neki! A legtöbbször a könnyeimet törölgettem, annyira vicces volt. Üde színfoltja volt a dolgos hétköznapjaimnak. Játszi könnyedséggel mesélt komoly dolgokról.

Üdítő volt a lelkemnek.
Dinamikus, igazi utazás.

Erőssége, hogy tökéletesen bele tudsz feledkezni, te is bérelsz egy lakást a Macska utcában és jó szomszéd módjára, figyeled, mi történik a többiekkel.



Ez a könyv egy valódi csemege! Nagyon szép íve van, az események olykor felgyorsulnak, a dolgok elszabadulnak , az olvasó pedig csak sodródik a regénnyel. 

A tökéletes/ tökéletlen kapcsolatok kérdéskörét ügyesen elrejtve és boncolgatva tárja fel. Jó volt, nagyonis jó könyv volt. Szórakoztató , vicces, könnyed. Annyira jókat nevettem rajta.
Útikalauz az élet és London utcáinak útvesztőiben. Rendesen függőséget okoz, nagyon részletes és érzéki leírás, akár a kedvenc sorozatod. Hihetetlenül pörögnek az események. A cselekménytől és a rengeteg impulzustól eldobod az agyad, de talán épp ez az, ami miatt a legszerethetőbb. Igazán belevaló, humorral átkötve. Megvan benne a kellő komolyság is , de előtérben inkább a könnyedebb stílus áll és remek kikapcsolódást nyújt. Feldobta a vizsgaidőszakban áttanult napjaim végét. 

S természetesen pont olyan véget ér, hogy rögtön kell a következő!


Léteznek még igaz érzelmek?

Londonba költözésüket követően a két nővér világa fenekestül felfordult. Ezúttal azonban nemcsak Kate, hanem Zoé gondolataival is megismerkedhetünk.

Az eddig megismert zavaros életük most még jobban felfordul, hiszen nemcsak az érzelmeikkel kell szembenézniük, hanem saját magukkal is. De ez nem annyira egyszerű, mint amilyennek látszik, és lassan a külvilág is felfedezi azokat a titkokat, amelyeket legszívesebben örökre elrejtenének.

Vajon sikerül mindkét lánynak meglelnie a boldogságot és átlépni a saját határaikat?

Budai Gina igaz történeten alapuló regénysorozatának második kötete sem hagyja cserben az olvasókat, hiszen fordulatokban most sem lesz hiány. Henry és Ben pedig biztosítja a forró és szenvedélyes hangulatot.


Az esetek 99%-ban úgy írok ajánlót, hogy már a könyv olvasása közben is jegyzetelek, aláhúzok, kiírok részleteket és gondolatokat, melyek a könyv olvasása közben fogalmazódnak meg bennem.

Aztán itt volt ez a regénysorozat. 

Amint elkezdtem olvasni, olyan volt , mint egy spontán utazás, melyben nem tervezel előre semmit. Sodródsz az árral és hagyod, hogy magával vigyen. 
Nem akartam, hogy senki megzavarjon, mert flow-ban voltam, teljesen átszellemülve, szinte Londonból írtam. Zenét sem szoktam hallgatni olvasás közben, de itt muszáj volt!! BBC - Valahol itt című száma szólt szinte végig (amikor ugye azt nyilatkoztam,hogy minden könyvhöz van egy Bagossy dalom, azt komolyan gondoltam). Ez a szám bulis, imádnivaló és annyira jellemzi azt az állapotot, amit a könyv olvasása közben éreztem. 
(Gina, ha ez a szám benne lesz az év végén a top5-ben, az a Vörös és kék sorozat miatt lesz. 😄♡)
 
Nagyot nevettem, amikor Norbi azt énekelte " Gyere, mondom, hogy ez nem London". De! Gina sorozata nagyon is London volt, nagyvárosi, ütős és pörgős. Útikalauz az élet és London utcáinak útvesztőiben. Rendesen függőséget okoz, nagyon részletes és érzéki leírás, akár a kedvenc sorozatod. 

Miután viszont leültem,hogy megírjam ezt az ajánlót, már - már a távolból nézve idéztem fel a könyvvel töltött boldog pillanatokat. Rendkívül jól ki tudott kapcsolni, izgultam a szereplőkért, ez a két csajszi elindult az álmaik után, csakis a nap felé nézve, a mának élve és sodródva az árral. Leginkább egymásban bízva , hihetetlenül átjön az az erős kötelék és szövetség, ami a testvérek között van.

Szédületes volt, alighanem egy huzamban olvastam el. Dinamikus volt és igazi utazás. Biztos vagyok benne, hogy Téged is magával ránt és azonnal beleszeretsz! 
Szeretet ad és szeretni tanít! Érződik rajta,hogy igazi szeretetből született, hogy szerelmet adjon ! 

Egyetlen dolog volt, ami nekem már - már túl sok volt, az pedig perzselő szerelem (vad) kibontakozása. Túlfűtöttnek éreztem már az x-dik jelenet után. Egy viszont biztos: ezer fokon ég és nem lehet mellette unatkozni!  

Az olvasás az egyik legjobb dolog a világon: bárki lehetsz! Ebben a könyvben én egy kicsit a Macska utcabeli lakó voltam, aki csuriba tett kézzel szurkolt , mi fog történni.
Minden megvolt benne, amit az elsőben szerettem. Volt benne kaland, fantázia és spiritusz!
Nem hiszem el,hogy vége van! És hát a vége?! Rendesen megleptél vele !  

Abszolút a romantika-rajongók figyelmébe ajánlanám! Tényleg magával ragad és biztosít számodra egy kellemes utazást, akár a szerelem mezsgyéjén át. Léteznek még igaz érzelmek? Ha igen, hogyan tudod felismerni? Túl nagy az elvárás, vagy már egy egészen más korba léptünk?! 
A lapok kézen fognak és magukkal visznek, együtt éld át a nehezebb pillanatokat, s osztozz az örömükben, hogy aztán újra elbizonytalanítva izgulhass milyen véget szán szereplőinknek az író.

Olvasni ér, a műfaj kedvelőinek mindenképp!

Köszönöm Ginának, hogy előolvasó lehettem! 



Pontozás / tudnivalók:📚📚                   
Történet: 5/5

Karakterek: 5/ 5 *

Borító: 5/5

Cím: 5/ 5

Stílus: 5/5**

Szórakoztatás: 5/5**

Vége: 5/5*

Kiadás: 2023 , Álomgyár

Oldalszám: 350, 207 (ebookban, előolvasóként)

Idézetek / kedvenc részek 🕮🔖              

– Ha nem tudnám, hogy harcban állsz a férfiakkal, azt gondolnám, tetszik neked a pasas! Zoé kikerekedett szemmel meredt rám, és felemelte a tányérját.
– Pontosan fél perced van, hogy eltűnj a szemem elől, különben ezt hozzád vágom. "

Túlságosan fiatal vagy, hogy ennyire ellenkezz és ennyi haragot táplálj! Talán ahhoz is fiatal vagy még, hogy feketén-fehéren lásd a világot. Nem ártana, ha egy kicsit nyitnál, elvégre új életet kezdtetek, nem? "

-Mert ha fantasyt olvasol, akkor az egész világ megfordul körülötted, és nem érdekel semmi más, csak a történet. "

– A harc, amit a férfi tesz a nőért, sokszor láthatatlan, pedig elég nehéz feladat, mert fel kell adnia a keménységét, és ki kell tárnia a szívét. Ez elég bonyolult a számukra, mondjuk, a mosogatás is, de azt hagyjuk. Nyuszifül, ezt vállalná érted Ben.
– Miből gondolom?
– Jaj, szívecske, ne edd le a takarót! Szóval, ezt miből gondolom? Mert ő volt az első, aki ugrott érted, aki a karjában lehozott ide, te hiába ellenkeztél . "

Gondoskodás, Zoé. Ezt nem mindenki kapja meg. A testet talán, de a lelket, a figyelmet nem! Ezt neked szánja, és hidd el, többet már senkit sem látsz abból a lakásból kijönni. "

Hidd el, tudom, ebben a világban az őszinteség hiánycikk, de hihetsz neki. "




Bárhogy is, számomra ő Henry, az én sima Henrym, nem pedig az a színész a filmekből, akiért rajonganak, és az, akiről hamis képet fest le a média. "

Tehát mi ebből a tanulság? Ne hallgass a szívedre írás közben, csak abban az esetben, ha Danielle Steelnek hívnak! "

– Akkor próbáljuk meg! Csak úgy megjelensz, és én is nálad, te pedig nem fogsz szívgörcsöt kapni.
Nem akartam azt mondani, most is szívgörcsöt kapok, ahogy itt ül előttem és kicsit kócos a haja.
– Próbáljuk meg! "

– Ne nagyon érj hozzám!
– Oké, akkor majd az auráddal táncolok- felelte Ben. "

…nézz körbe, nem feltétlen muszáj bekötött szemmel élni, csak mert azt várják tőled. " 

 " Megérdemled, a boldogságot, és hogy ott legyél, ahol most vagy ... "

Ben, kiválóan fogalmazol, megérdemelsz egy ötöst, vagy egy öklöst, fogalmam sincs, hogy melyiket részesíted előnybe. "

"Joe a kis emberek hőse lesz, hogy minden idősíkon megtalálja azt az embert, akinek lennie kellett volna, és neki segítsen. "

"Pisilés közben támadt a gondolat, mert a legjobb ötletek, mindig ilyenkor születnek, miért nincs egy pontos kézikönyv a szerelemről. Egy olyan, ami egészen részletesen leírja, hogy mire kell számítani, mit művel ez a jelenség az ember szervezetével, és úgy az egész agyával. 
Ábrákkal, lábjegyzetekkel ellátva, hogy na kérem, szerelmes lettél, ezekre számolj, hogy…"




"Mert a szerelmet nem lehet józan ésszel mérlegelni és felfogni. A szerelmet nem lehet észszerűen tenni, ez az érzés, viszont elmúlik, ha ragaszkodunk a fejünkben kialakított dolgokhoz. Én pedig nem akartam, hogy kopjon vagy múljon. "

" A reális és a szerelmes énem úgy döntött, profi ökölvívást rendez az agyamban. "

" Az igazi szerelem erőt ad, kitartást, azt, hogy ne vágjunk semmit a földhöz, hogy kit érdekel, mi történik. Az igazi szerelem a legkisebb morzsából is képes hatalmas reményt elővarázsolni és az igaz szerelem bátorrá tesz. Talán sokkal bátrabbá, mint azt gondolnánk. "

" Különben is észrevették már, hogy a visszaút minden esetben sokkal rövidebb, mint az oda út?"

" Az én szerelmem valósággá vált, itt volt mellettem nem messze, és viszont szeretett, hát lehetne ennél nagyszerűbb dolog? Nem hiszem. Szerintem a világ összes vagyonánál és hatalmánál fontosabb volt. "



A könyvet keresd az Álomgyár kiadó oldalán (is) : https://alomgyar.hu/konyv/londoni-idegenek
A második rész megjelenik hamarosan , addig is előrendelhető, kedvezménnyel : https://alomgyar.hu/konyv/londoni-szeretok

Ginának innen is nagyon köszönöm ezt a könyvet és azt, hogy előolvashattam mindkét részt!! Alig várom, hogy együtt legyenek a polcon ! ;-) 



Jó olvasást! 

Ne feledjétek a mottót, nincs időm rossz könyvekre! #nincsidőmrosszkönyvekre


Előző könyvajánlóm: Lisa-Graf-Dallmayr-1-Szép-élet-álma

A recenziós könyvekről általánosságban szóló írásomat is ajánlom, kérlek, olvasd el hozzá, ha érdekel a téma. Minden-amit-recenziós-posztokról-nálam-tudni- kell

Minden további könyvajánlót megtalálsz a blogon. Érdemes nézelődni a kategória fül alatt is, ahol címkeként szedve látod az összes bejegyzést.


Remélem még találkozunk, én ugyanis
hamarosan jövök! 



A bejegyzés bármely részletének felhasználásához a szerző írásbeli engedélye szükséges. 
Minden jog fenntartva
2017-2023
Copyrigth,© Kutasi Edina 

You May Also Like

0 megjegyzés