Első negyedéves olvasmányösszegző - 2024

by - április 16, 2024

 Sziasztok!



Szeretettel köszöntelek benneteket újra itt, a dontforgettosmileandread  blogon ! 

Jó szokásomhoz hűen, idén is elhozom Nektek az év eddigi olvasmányait, egymondatos összegzőit, illetve a bejegyzés végén műfajonként is összegzem az elmúlt három hónap számomra legjobb olvasmányait. 
Nagy sikernek örvend ez a bejegyzéssorozat, én pedig nagyon szeretem elkészíteni, egyben látni, visszatekinteni a negyedéves könyvélményeimre. 

Ezidáig ugyanis 2024-ben 46 könyvet olvastam el, ami soknak tűnhet, de, attól függ, hogy nézzük. Mutatom mindjárt az évet eddig számokban, de előtte pár szót erről. Sokszor kérdezik tőlem, hogy csinálom, hogyan van időm és mikor olvasok. Tényleg visszatérő és a leggyakoribb kérdések egyike. Hadd írjam le tehát mégegyszer: nincsen szupererőm, ellenben viszonylag gyorsan olvasok - ezt valószínűleg az évek és a rutin számlájára lehet írni - , illetve mindig van nálam könyv. Tényleg! Mindig. Elmarad egy óra? Várni kell a villamosra, esetleg pont kapok levegőt és ülőhelyet a villamoson? Olvasok. Engem ez kapcsol ki és ez tölt fel, a lételemem az olvasás. Én így létezem jól.
(Bár legtöbbször egyébként a nap végén, este jut időm - minimum fél óra- az olvasásra.)

Miért ? 

Én szeretném hinni azt, hogy a könyvek és az olvasás sosem megy ki a divatból. Olvasás szenvedély. S egyre többen tapasztalják meg miért is jó olvasni. Olvasok azért, hogy kiszakadjak a valóságból és új történeteket ismerhessek meg. 
Olvasok azért, mert aki olvas, az ezer életét él meg. Kikapcsol és javítja a hangulatot. Élményt ad, tanít és példát mutat. Kiváltképp fejleszti a szókincset. A könyveken keresztül számos helyre eljuthatsz, új vagy akár túlontúl is ismerős élethelyzeteket követhetsz végig. Barátokra lelsz, velük együtt izgulhatsz, hogyan folytatódik a sorsuk. Együtt fejlődhetsz egy karakterrel.
Az az erő, élmény, amelyet egy könyv elolvasása adhat, nem összehasonlítható semmilyen más hobbival! Egy-egy jó könyv utáni gondolatok rendkívüli beszédtémák lehetnek barátok között, számtalan nagyon jó, építő beszélgetéseket tapasztaltunk már, melyeket valamilyen olvasmányélmény indított el.
Minden könyvből magaddal viszel egy valamit, minden könyvvel te is több leszel!
Szeretem, hogy az íróknak a kezükben van mindaz, leírják azokat az élettapasztalatokat, megfogalmaznak olyan leírhatatlan gondolatokat, melyeket mi csak érzünk, de kimondani nehezen tudunk.
Egy könyv sokszor rólunk is szól, van egy pont, ahol kapcsolódni tudunk az adott olvasmányhoz és azt hiszem, ennél nagyobb élmény kevés van..
Mára már az, hogy nincs időm olvasni nem létezhet indokként, példának okáért itt vagyok tehát én is...

Ezeken felül, este elalvás előtt egy , vagy másfél órával az esetek 90%-ban nem pörgetek social medát, nem nézek internetet, hanem ilyenkor csak én és a könyvem vagyunk. Ekkor pedig remekül lehet haladni az adott könyvvel és nem is megterhelő. Sőt! Bizonyítottan segít az alvásra hangolódni, lenyugtatja, pihenteti az elmét. 
Persze, nagyon fontos azt hangsúlyozni, hogy nekem sincs mindig kedvem olvasni, mondjuk egy fárasztó 8-6-ig nap után, általában - a jobbik esetben - már csak megnézek egy filmet, a rosszabbikban pedig a következő napra készülök. 

De azt hiszem, az eltelt évek alatt remekül megtaláltam az egyensúlyt az olvasás és minden egyéb más között. Az olvasás a napjaim szerves részét, de maximum 1-2%-át teszi ki az időmnek. Mindenesetre a jó időbeosztás a kulcsa mindennek. 
Nem győzöm ismételni: az, amit az Instán / Médiában látunk, egy szűrt tartalom. :-) 

Nálam az elsődleges prioritási szempont a tanulmányaim, az, hogy orvostanhallgató vagyok, ami önmagában is kitesz egy teljes embert és néha még annál is többet kíván.
Viszont úgy gondolom mindenkinek kell valamilyen hobbi, ami kikapcsolja, főként egy olyan egyetemen, amilyenre én is járok. Kell egy mankó, egy feltöltő tevékenység, olyan , ami a lelkedet építi. Nyilván ezt nem csak én mondom, rengeteg hangsúly van manapság a testi és mentális egészség megőrzésén és ez nagyon fontos. Valamint elengedhetetlen. Én tudatosan szánok időt az olvasásra, mindig van nálam könyv, bárhová megyek. Igyekszem tartani azt, hogy legalább napi fél órám legyen az aktuális könyvemre. Akkor jó olvasós napom van. 

Na de , a felvezető után rövid leszek, hónapokban bontva láthatjátok először az #egymondatbankönyvekről rovatom összegzőit, mely idén márciusban lett három éves és hihetetlenül szeretem készíteni és a visszajelzéseitek alapján Ti is szeretitek olvasni. 

Ez az a saját kreálmányú ajánlóm, amiben minden hónap végén az összes olvasmányomat összegyűjtve jellemzem őket csupán egyetlen mondattal! Ezek után pedig a kötetek címeit fogjátok találni, melyekre rákattintva már olvasható is lesz az adott könyvről szóló ajánlóm, amennyiben már közzétettem. (A bejegyzést folyamatosan frissítem majd, így a március második felének olvasmányaihoz tartozó ajánlók - remélhetőleg az ezt a bejegyzést kicsit később olvasók számára, vagy visszatérő olvasóknak - már szintén elérhetőek lesznek.)

JANUÁR :








6. Karen Swan : Karácsonyi képeslapok (Blogbejegyzés! :-) 







FEBRUÁR :









14. Javier Zamora : Solito









23. Colleen Hoover : Layla


25. Hadházi Anita : Könnyűszív (Blogbejegyzés !) 



26. Büksi Zsuzsanna : Csodakert

27. Farkas Anett: Lázadó angyalok (Blogbejegyzés!) 




MÁRCIUS :



28. Farkas Anett: A 33-as beteg (Blogbejegyzés!)

29. Farkas Anett: A 33-as ügy (Blogbejegyzés!)

30. Farkas Anett : A 33-as áldozat (Blogbejegyzés!)

31. Diana Hunt : Prédák háza (Blogbejegyzés!)





32. Marie Aubert: Ha ​történne valami 


34. Lucy Clarke : A ​túra 



36. Beatriz Williams · Lauren Willig · Karen White :  Az ​elveszett newporti nyarak

37. Kasivai Hiszasi: A ​Kamogava Kifőzde

38. Pamela Binnings Ewen:  Émilienne




40. Sólyom Anna: A ​test bölcsessége 

41. Cornelie C. G.: Érzelmi ​vírusveszély


43. Colleen Hoover: All ​Your Perfects – Minden tökéletesed




44. Kavagucsi Tosikadzu: Mielőtt ​az emlékeid elhalványulnak

45. Colleen Hoover:  Finding ​Perfect – Megvan a tökéletes

46. Heidi Swain: A ​könyvrajongók búvóhelye


Most pedig jöjjenek a kedvencek, műfajokba sorolva: 








Végezetül mégegyszer szeretném hozzátenni, hogy nekem is vannak olyan napjaim, amikor nincs energiám már vagy egyszerűen nem tudok többet olvasni mondjuk 5-10 oldalnál. De! Ez teljesen természetes. Az olvasás öröm , kikapcsolódás és feltöltődés. Így is kell hozzáállni! Nem kényszer, nem a számok számítanak. A minőségi olvasmány a lényeg. Remélem sok ilyet tudtok általam is megismerni!

Én ugyanis szorgosan töltöm meg tartalommal az oldalaimat, így alakult számok tekintetben 2024. első negyedéve: 








Mindez, ahogyan az egész közösségi jelenlétem is, hobbi és nem is lesz ennél több. Én nem azért olvasok, hogy könyvajánlókkal töltsem meg az oldalaimat. Igen, az is a hobbim és ha úgy tetszik az évek során szerelemprojektté nőtte ki magát az olvasásnépszerűsítés, és ezzel együtt az oldalaim is. Mindennek rengeteg pozitív visszacsatolása van, ami mérhetetlen hálával tölt el. Mégis, elsődleges szempont az én és a könyvek kapcsolata, ami mostmár mondhatom, hogy évtizedek óta elkísér. 

Nagyon köszönöm mégegyszer, hogy olvastok és életben tartjátok ezt a blogot! 

Tavalyi olvasmányösszegzőim: 
2023/1 : első negyedév
2023/2 : félévzárás
2023/3 : összegző

+1 grátisz!
Legjobb idei olvasmányok - szigorúan csak 3, azaz havi nagy-nagy kedvencek: 
(Mindig olyan nehéz kiválasztani csak egyet, hiszen annyi a kiváló olvasmányom, kedvencem. Jó könyvmoly módjára nehezen tudom limitálni. De fejlődöm, idén is készítem a kis book-bracket-t / ~ könyves láncomat / . Na de, ennyi baj legyen. ;) ! 



Jó olvasást!


Ne feledjétek a mottót , nincs időm rossz könyvekre! #nincsidőmrosszkönyvekre

Előző bejegyzésem és könyvajánlóm: Farkas-Anett-A-33-as-sorozat könyvajánló

A recenziós könyvekről általánosságban szóló írásomat is ajánlom, kérlek, olvasd el hozzá, ha érdekel a téma. Minden-amit-recenziós-posztokról-nálam-tudni- kell

Minden további könyvajánlót megtalálsz a blogon. Érdemes nézelődni a kategória fül alatt is, ahol címkeként szedve látod az összes bejegyzést.

Ahol még megtalálod írásaimat, ajánlóimat és képeimet :
    Instagram: ktssyedina
    Facebook : ktssyedina
    Moly.hu : dontforgettosmileandread
    Pinterest : ktssyedina 
    Threads : ktssyedina 


Remélem még találkozunk, én ugyanis
hamarosan jövök!


A bejegyzés bármely részletének felhasználásához a szerző írásbeli engedélye szükséges. 
Minden jog fenntartva
2017-2024
Copyrigth,© Kutasi Edina

You May Also Like

0 megjegyzés