Félévzárás - könyves fronton

by - július 09, 2022

 Sziasztok!
Spoiler: vagy épp a legrosszabbjai


Több, mint száz km / órával hasít 2022 , avagy máris elérkeztünk egy újabb olvasmányösszegzőhöz. Áprilisban még viszonylag sok könyvvel, míg Május - Június kicsit kevesebbel telt. 
Azonban el sem tudom mondani mennyire örülök, hogy itt a nyár, számos tervem van. Mind bejegyzések és tartalmak, mind pedig olvasmányok terén. 
Ha nem olvastad az előző negyedéves ajánlót: itt megteheted.


Legelőször, szeretnék kitölteni egy félévzárós "booktag" - et, amit mindig tologattam magam előtt, így az évek során. Többször is kitöltöttem magamban, aztán a publikálása mindig elmaradt.  (Innen is köszönöm Csillának, hogy ki is hívott rá molyon, így mindenképp közzétettem, de kicsit kibővített formában!) NA DE MOST: Jöjjön!😍

(Ha valamelyik könyv bővebben érdekel, a címére kattintva azonnal elérhető a hozzá készített blogbejegyzés / ajánló poszt) Jó olvasást!

1.) Félévi statisztika (oldalszám / darabszám):
105 befejezett könyv - 31 258 oldal

Idén nincs könyvtorony formájú összegző, mint a korábbi években. Azért döntöttem emellett, mert az, hogy én most ilyen kiemelkedő számokat hozok sok- sok tényezőtől függ. Az olvasás számomra teljes kikapcsolódás, ahogyan azt már sokszor említettem. Sohasem a számok számítanak, hanem az, hogy mennyire jó könyvek kerültek már itt, az első félévben is a kezembe. Idén ez nagyon sokszorosan sikerült, máris számos kedvencet avattam! 

2.) Legnagyobb meglepetés: Major Gina A gyémántkalitka sorozat volt talán az, amelyiket még a postára is elcipeltem magammal , mert egyszerűen képtelenség volt letenni... Adél története máig a fejemben él és nagyon-nagyon várom a harmadik részt!! Óriási meglepetés volt, mennyire minőségi és kidolgozott minden téren! 

3.) Legjobb friss megjelenés: Mivel relatíve nagyon sok friss megjelenésű könyvet olvasok, így ez egy elég nehéz pont, de : legyen akkor a Stella Albright : Miután visszajöttél ( Búcsúszimfónia II ) . Illetve mindenképp ki szeretném emelni Ambrose Perry Minden testek sorsát, az a könyv eszméletlen!!!

4.) Legtöbbször olvasott műfaj: romantikus és krimi /thriller

5.) Leghosszabb és legrövidebb könyv, amit olvastál:
Leghosszabb: Outlander 2 - 990 oldal
Legrövidebb: Bob Gass: Te is meggyógyulhatsz! - kiadvány : 30 oldal

6.) Legszebb könyv:

7.) Kedvenc non-fiction: Suleika Jaouad : Két ​királyság határán és az előbb említett A Vincenthez vezető út 

8.) Kedvenc könyv a szórakoztató irodalomból: Ha már felültem én is a hype vonatra: Christina Lauren: The ​Unhoneymooners

9.) Legtöbbet olvasott kiadó: továbbra is az Álomgyár, KMK, Libri, Partvonal

10.) Kedvenc könyvcím: Richard Shepherd : Holtak vallatója 

Áprlisi olvasmányok



11.) Kedvenc könyves kihívás: ér, nem ér , de a saját nyári kihívásom! 7 hét 5 könyv , gyere olvass velünk nyáron

12.) Kedvenc idézet: " Ha van valami, amit soha életedben nem célszerű abbahagyni, akkor biztos vagyok benne, hogy az az olvasás. " - a legfrissebb . Könyv: Braskó Csaba: Múzsa

13.) Kedvenc könyv, amiből adaptáció is készült: szerintem ilyen nem volt... az olvasásaim közül pl a Ne mozdulj-ból készült adaptáció, de a könyv nem lett a kedvencem sajnos. ( A filmet nem láttam még. ) 

14.) Kedvenc fülszöveg: Lontai Léna : Sebzett pillangó : találó , ütős és nem kertelő!!

15.) Kedvenc magyar szerző: kezdődik a felsorolások hada :D Imádom a hazai kortárs szerzőket, továbbra is nagy kedvenceim: Leiner Laura, Papp Csilla, Pap Éva, Stella Albright, Sienna Cole, Kővágó Sára, Major Gina, Lontai Léna, Budai Lotti, Karády Anna, Hidasi Judit, Völgyi Anna, Szlavicsek Judit , Sólyom Anna, Braskó Csaba, Szabó Magda ... És akkor most reménykedem benne, hogy nem hagytam ki senkit sem... 

16.) Kedvenc külföldi szerző: Colleen Hoover. ( És Kerry Fisher is kezd kedvencemmé válni!)  .

17.) Legkedveltebb könyv:
Nem lesz meglepő, ha egyet lehet mondani: Stella Albright : Búcsúszimfónia duett

De ide muszáj többet is kiemelnem még:
Gabriel García Márquez : Szerelem ​a kolera idején ( Pár hét múlva lesz róla ajánló a blogon..)

Ide most főképp olyan szerzőket és köteteket soroltam, amelyek újult erővel hatottak rám. Ezek mellett Agatha Christie és Colleen Hoover még mindig elvarázsolt. Na jó, meg Sienna Cole is, olyannyira, hogy az Igéret szép szó-t még egyszer megemlítem. 
Kedvencek kedvence - hisz annyi favorit könyvet avattam máris idén
Nehéz a választás...



18.) Legjobb folytatás, amit idén olvastam

19.) Legnagyobb csalódás:
Egyértelműen Musso kötetei. Sajnálom is meg nem is, nekem nagyon nem jön be. 


19.) Friss megjelenés, amit nem olvastál még, de szeretnél : 
Pap Éva : Megbocsátás ( a következő blogbejegyzés erről a kötetről lesz, gőzerővel íródik!) 
Richard Osman: A férfi aki kétszer halt meg
Karády Anna: A füredi gyermek

20.) Kedvenc új szerzők : Major Gina, Stella Albright, Ambrose Parry , Sarah Pearse

Májusi kupac




22.) Egy könyv, ami boldoggá tett : Walt Disney : Az Oroszlánkirály és Kővágó Sára: Római ajánlat. Előbbi a nosztalgia miatt, utóbbi a páratlan humora miatt.

23.) Kedvenc könyvadaptáció, amit idén láttál : nem, nem láttam. De az Ahol a folyami rákok énekelnek adaptációját nagyon várom.

24.) Kedvenc bejegyzés / poszt amit idén csináltál : Stella Albright Búcsúszimfóniához készített kép, amihez segítségül hívtam a hegedűmet.  A kép itt megtekinthető
Illetve Suleika Jaouad: Két ​királyság határán , amihez apával elmentünk fotózni. Fotósorozat
Továbbá a kihíváshoz készített képem, aminél anyukám segédkezett! Én és a könyvek

25.) Kedvenc ajánló , amit a blogra írtál : Nem merem leírni mégegyszer, hogy Stella Albright Búcsúszimfónia. És mégis megtettem :D 
Na jó, mivel mind a 16-t ( ez lesz a 17.) szeretettel és hatalmas örömmel készítettem nincs egy kedvenc.

26.) Legszebb könyv amit idén vásároltál : túl sokat veszek borító alapján... De, aminél tényleg az fogott meg és még a fülszöveget sem olvastam el vásárlás előtt: Manuela Inusa: Teázó ​a boldogsághoz 

Kicsit előre tekintve: 

27.) Legjobban várt friss megjelenés az év második felére:
Budai Lotti : Tök-életlen sorozat harmadik része : Amit magammal viszek 
A könyv már nálam van, pár nap múlva kezdem! 

28.) Három könyv, amit biztosan elolvasol az év hátralévő részében:
Biztosra megyek: 
Pap Éva: Megbocsátás
Maksai Kinga: Most ​már biztosan hazaér 
Sue Monk Kidd: Vágyak ​könyve

29.) Új megjelenések, amiket nagyon vársz még idén:
Kerry Fisher: Amit ​az idő sem gyógyít be
Manuela Inusa: Álmok ​csokoládéboltja
Sarah Pearse: A ​pihenőhely

30.) Tervezett oldalszám/darabszám az év végéig:
Nincs ilyen. Bőven túlszárnyaltam magamhoz tett olvasási elvárásaimat így is...
Júniusi pakk




Ha van kedvetek, töltsétek ki! 

Most pedig jöjjenek az egymondatos , hőn szeretett ajánlóim! 



















Frissítés! A Fátylam kicsit oldalra billent helyes egymondatos ajánlója így hangzik: "Kegyetlenül őszinte családregény, képes arra, hogy a történet közben egyszerre elérzékenyítsen & megmosolyogtasson." Elnézést kérek a hibáért.

✨️ Jó hír! A Fátyol kiadó webshopjában a ' ktssyedina ' kuponkóddal kedvezménnyel tudjátok megrendelni a kiadó összes könyvét. A kód érvényes egyaránt papír- és e-könyvekre is! ✨️
⤴️







Előző bejegyzésem: Lontai Léna - Sebzett pillangó - könyvajánló

A recenziós könyvekről általánosságban szóló írásomat is ajánlom, kérlek, olvasd el hozzá, ha érdekel a téma. Minden-amit-recenziós-posztokról-nálam-tudni- kell

Ajánlom figyelmedbe a nyári közös olvasós kihívást, amelyhez nyereményjáték is társul : részletek itt

Minden további könyvajánlót megtalálsz a blogon. Érdemes nézelődni a kategória fül alatt is, ahol címkeként szedve látod az összes bejegyzést.

Köszönöm, hogy itt voltál! Hálás vagyok!  

Hamarosan jövök, 





A bejegyzés bármely részletének felhasználásához a szerző írásbeli engedélye szükséges. 
Minden jog fenntartva
Copyrigth,© Kutasi Edina 2017-2022





You May Also Like

0 megjegyzés