Colleen Hoover - Maybe Someday & Maybe Now

by - február 07, 2022

Sziasztok!




Elérkezett egy újabb könyvajánló ideje. A kedvenc  külföldi írónőmtől hoztam ma egy csodaszép történetet! ♥ Ugye tudjátok ki az?
Hát persze, Colleen Hoover! És az ő Maybe Someday, avagy az Egy nap talán című sorozata. Hogy lehet valami ennyire fantaaasztikus?

A sorozat első részét, a Maybe Somedayt még 2018-ban olvastam. Hihetetlen benyomást tett rám, azóta is emlékszem a főbb mozzanataira. Pedig az eltelt négy év alatt jó pár könyvvel találkoztam. 
Idén , 2022-ben megjelent (itthon) a folytatása , a Talán most. Alig vártam, hogy érte menjek és olvashassam. Ám de, előtte természetesen felfrissítettem és elolvastam újra az első részt a teljes élményért. Így elsőként, fogadjátok szeretettel annak ajánlóját. 

A könyv hátulján levő Tracey Garvis Graves idézettel kezdeném, hogy ráhangolódjunk:

"Egy mindent elsöprő szerelem csodás, mégis valószerű rajza. Csupa érzelem, csupa bonyodalom."


Nos akkor én itt be is fejezhetném, de muszáj még egy kicsit áradoznom a könyvekről, ízelítőt adni, amivel remélem meghozom a kedveteket az elolvasásukhoz, aztán majd búcsúzkodunk. 

A főszereplő lány ezúttal Sydney névre hallgat. Huszonkettedik életévében van, és az élete (látszólag) tökéletes. Remek állása van, szuper egyetemre jár és stabil kapcsolatban él egy sráccal, Hunterrel. Közösen bérelnek lakást hárman, Sydney legjobb barátnőjével, Torival kiegészülve. De ahogy az lenni szokott, nem a rózsaszín ködről olvashatunk 400 oldalon keresztül. Minden megváltozik amikor kiderül, hogy Hunter megcsalja, ráadásul Torival, a legjobb barátnőjével. Egyik pillanatról a másikra döntenie kell, menjen vagy maradjon, hogyan tovább. Természetesen megy, mindössze egy kis táskával. Hinnie kellett volna a jelekben. A terasza ablakából felfedezi a szomszéd srácot, miközben gitározik. A belső hangja minden délután ugyanabban az időben "kiülteti" a teraszra, hogy lássa Őt! Egyszerre csak vonzódni kezd a titokzatos, nem mellesleg jóképű sráchoz, Ridge-hez. Képtelen róla levenni a szemét, teljesen megbabonázta a fiú szenvedélyes játéka a húrokkal. 

Mint kiderül, Ridge szemtanúja volt Sydney pasija és barátnője közötti románcnak, a hangtalan veszekedésnek, majd pedig  a lány elviharzásának. A fiú albérletében van még hely, barátai és ő is befogadják a lányt. Csakhogy Sydney érzései nem múlnak , sokkal inkább felerősödnek. Úgy tűnhet, hogy hiú ábrándokat kerget, hiszen Ridge-nek már régóta foglalt a szíve. A dolgok azonban bonyolódnak! Ridge sem közömbös a lány iránt és hamar ráébrednek, hogy szükségük van egymásra. De hogy tud egy fiú egyszerre két lányt szeretni? Vagy lehet, hogy az egyikhez már csak a megszokás érzése köti? Hogyan tud ebből kimászni? És mi a fiú hatalmas titka, ami miatt még csodálatosabbá teszi a regényt? Mi a visszatartó hiány az életében, ami őt még sem rettenti el, céltudatosan megy előre, az álmaiért.  Legyen ez mind egy nagy nagy kérdőjel!

Lépj be te is ebbe a nem mindennapi lakóközösségbe és légy részese a történetnek!



február 2., 16:54 → 2022. február 2., 23:40



Ja igen, és a zene is nagyon fontos szerepet kap a műben! Nem véletlen mondják, hogy a zene összeköti az embereket és új utakat nyit meg.  

Annyira megszerettem ezt a könyvet! Valahogy Colleen könyvei mindig már az első oldal után beszippantanak és mire észreveszem már az utolsó fejezeteknél tartok. A szereplőkkel izgulom végig a cselekményt, szó szerint "izzad a tenyerem" egy - egy sorsdöntő résznél. Az a szerelmi vivódás, amelyet felgöngyölít  a könyv, egyszerre megbabonáz és megérint. Szívdobogtató.  
A könyv elején van egy QR kód, amely egy lejátszási listához visz, amelyet maga az író javasol, hogy hallgassunk a könyv olvasása közben. Minden felmerülő dal, egy apró kincs. Soha nem hallgatok zenét olvasás közben, de most kivételt tettem. Ezáltal tényleg olyanná válik, mintha mi is ott laknánk a szomszédban, a szereplőkkel együtt várjuk, merre viszi majd őket a sorsuk, szívük? A dalszövegek, melyet a szereplők írnak, omg! A közös pont végérvényesen is a zene lesz a két szereplő között. 

Minden tekintetben tökéletes kötet! A fő- és a mellékszereplőket is  nagyon szerettem. Nem tudom mikor találkoztam utoljára ilyen kifinomultan kidolgozott karakterekkel. Sydney határozottsága nálam mindent vitt, szókimondó poénjain jókat mosolyogtam. És hát Ridge?! Soha nem olvastam még ennyire részletesen egy fiú mély lelkivilágáról. Mivel ismét váltott nézőpontú regény, így erre is lehetőséget kapunk.
2022. február 3., 10:07 → 2022. február 5., 15:53



A Maybe somedayt én már anno is elég kereknek éreztem, Sydney és Ridge története különös helyet foglal el a szívembe. Az újraolvasás során talán még jobban elmélyült bennem ez a könyv. Kivételesen egyedi. A hét során annyit áradoztam róla, hogy volt, aki már sokadjára hallotta, már csak mosolygott a lelkesedésemen.
Mondanom sem kell, hogy az Egy nap talán könyv nagy rajongójaként elég magasan volt a léc a Talán most számára. Azt hittem, ez a történet ennél már nem lehet jobb és, hogy mindent tudok és ismerek. NEM! CoHo -nál nincs olyan, hogy mindent tudsz... Van valamilyen egészen kivételes érzéke, ami csak nagyon keveseknek adatik meg. Nagyszerű történet volt ez is és tényleg, kellett egy ilyen befejezés. Minden szereplőnek. 
Az van, hogy én most még jobban szeretem ezeket a szereplőket, s most még többet szeretnék kapni belőlük. Ambivalens, de ez egyszerre volt pont elég , s mégis most meg kevés... 

Ez a könyv pontosan ott kezdődik, ahol elődje véget ért. Utólag is nagyon örülök, hogy előtte újraolvastam , mert bár, szinte tűpontos memóriám volt ezen könyv terén, nagyon kell, hogy teljesen egybe lásd. Míg a Maybe Someday két szemszögből íródott, addig a Maybe Now kibővült Maggie és Jack fejezetivel. Lehetett ez akár egy taktikai fogás is, hiszen így több a kibontakozási lehetőség, új nézőpont mindig jó! Én nagyon szerettem , hogy, bár a főszereplőink még mindig Sydney és Ridge, mégis kicsit háttérbe szorult az ő párosuk. Mindenkinek kellő jelenete volt, megmaradt a szokásos CoHo bonyodalom és humor, amit úgy szeretünk. (Off topic, de készülök egy Colleen Hoover- miért szeretjük annyira blogbejegyzéssel is, hamarosan érkezik...)

Mindkét kötet színesítve van  Griffin Peterson dalaival, amihez külön Spotify lista is tartozik. Nagyon szerettem, hogy közben ezek a dalok szóltak, tökéletes harmóiát megteremtve. Még a végén hozzászokom a zenével olvasásra...

A könyv vége nekem kicsit kevésbé Hooveres és sokkal inkább cukormázas, de még bőven belefér a cuki kategóriába. Ám de, meglepett, nem kicsit. Lehet ez volt a cél?!

Az viszont szerintem nem meglepő, hogy a két rész közti 1,5 kisregény részt, a Maybe Not-ot nagyon várom, remélem kiadják itthon is. Egyrészről, újra lesz alkalmam végigolvasni ezt a csodát, másrészről mert Bridgette és Warren párosa annyira szerethető, hogy várom, hogy az Ő szemszögüket is megismerjem. Főleg a lány karaktere az, ami kevésbé kibontott , pedig annyira érdekes személyiség. Szívesen látnám, mi jár a fejébe. 

Akár egy napi regényt is el tudnék képzelni - mert ha már napi sorozat van, napi regény / fejezetek miért nincsenek? Erre a műfajra nem gondoltak még vajon? { Kis csillag: tudom, mekkora munka egy regényírás, és , hogy ez elég nehezen kivitelezhető ötlet, de valljuk be, milyen jó lenne..}

Ez a könyv egy igazi lelki fröccs volt, tökéletes löket és feltöltődés így ezen a szürke téli napokon... Annyira jól esett a lelkemnek és olyannyira szükségem volt egy ilyen történetre. Remélem Neked is, kedves olvasó, aki ezidáig kitartottál velem!

Nem tudom részletesebben bemutatni, mert ezt ÉREZNI kell! A kedvenc könyveim listának az élén betonbiztosan áll, nagyon - nagyon ajánlom, mindenkinek!

Ha még nem olvastál az írónőtől, de szeretnéd elkezdeni, ezzel kezdd! Sok könyvét (itthoni megjelenésekből csak a Merit nélkül maradt jelenleg) olvastam már, de talán ez mindent visz!

Lényeg a lényeg, olvassátok! Vagy ha már ez megtörtént, vegyétek elő újra, és újra és újra! 

Pontozás / tudnivalók:📚📚                   
Történet: 5/5**

Karakterek: 5/5**

Borító: 5/5**

Cím: 5/ 5*

Stílus: 5/5**

Szórakoztatás: 5/5

Vége: 5/5**

Kiadás: 2017, KMK & 2021 , KMK

Oldalszám:389 ; 322

Idézetek / kedvenc részek 🕮🔖               

"- A középszerű élet nem más, mint elpocsékolt idő - jelentette ki. "

"Én: Azt állítod, hogy nem ismersz túl jól, de a jelek szerint jobban ismersz, mint én saját magamat. "

"Én: Jesszusom! Most esett le. Dalszövegeket írok a CÉDRUS HANGJAINAK!!! "

"Istenem, mennyire utálom az érzelmeket! Hát még a lelkiismeretemet! Ezek ketten állandó harcban állnak egymással, és néha tényleg nem tudom, melyikre hallgassak."


"Úgy éreztem, hogy egy nap talán, amikor készen állok, kialakulhat köztünk valami.
Most viszont, hogy Maggie bekerült a képbe, már tudom, hogy ez az egy nap talán nem történhet meg. Ez az egy nap talán sohasem jön el."


"Akkor ne csináld! Szemétkedni sokkal nagyobb erőfeszítésbe kerül, mint normálisnak lenni." 

"- Tudod, egyesek szerint az emberek részegen sokkal őszintébbek, mint józanon. "

" A vonzalom egy gonosz szörnyeteg, de én akkor is legyőzöm. Képes vagyok rá. "

" És ha most nem lehetsz velem, én itt várok rád türelmesen.
Amíg eljössz,
elviszel egy éjszakán.
Egy nap talán.
Egy nap talán. "

"A vágyat könnyen le lehet küzdeni, főleg, ha csak testi vonzalmon alapul. A szív ellen harcba szállni már sokkal nehezebb feladat. "

" Amikor a szemem összetalálkozik az övével, szemernyi kétségem sem marad afelől, hogy pontosan tudja, mi jár a fejemben. A szem sajnos nem hazudik. "

" Szia, szív! Hallasz? Te és én mostantól hivatalosan is harcban állunk. "

" Ennek a lánynak fogalma sincs róla, mire lennék képes érte. A fejemet felemelve mélyen a szemébe nézek.
– A világ végéig, Maggie - jelelem neki a mottónkat. 
Kiprésel magából egy szomorkás mosolyt.
- És vissza - feleli. "

" - Én nem babusgatlak, Maggie, hanem szeretlek. Gondoskodom rólad. Nagy különbség. "

" Tartok tőle, hogy az érzelem az egyetlen dolog az életben, ami felett semmiféle hatalmunk nincs. " 

" Én: Teljesen biztos vagyok benne, hogy mi tökéletesek lennénk egymásnak, Sydney. A baj csak az, hogy az életünk nem tökéletes."

" Fejemet a falnak döntve próbálom felidézni a Sydney előtti életemet. Jó élet volt. Sziklaszilárd. Kiszámítható. De egyszer csak megjelent ő, és úgy megrázta a világomat, mint egy törékeny hógömböt. Most, hogy elmegy, a hó végre leülepedni látszik, és az életem visszatérhet a rendes kerékvágásba. De ahelyett, hogy megnyugodnék, csak még jobban félek. Rettegek tőle, hogy soha többet nem érzem már ugyanazt, amit iránta éreztem ez alatt a rövid idő alatt. "

" Warren beindítja a motort, és megszorítja a kezemet.
- A mai nap nagyon gáz volt, Syd. Nagyon, nagyon, nagyon gáz De néha szükségünk van egy-egy ilyen napra, hogy értékelni tudjuk a jókat. "

" Örület, hogy néhány percnyi ölelés után milyen üresnek érzi ma gát az ember, ha már nem ölelik. Abban a pillanatban, amikor elenged, úgy érzed, mintha egy darabka hiányozna belőled."

" Az elmúlt öt évben mást sem csináltam, mint próbáltam játszani a hőst. Csakhogy ezzel van egy kis gond: a hősnőknek nincs szükségük megmentőre. "

" Az ANGOL ÁBÉCÉE MINDÖSSZE HUSZONHAT BETŰBŐL ÁLL. Az ember azt hinné, hogy ennyiből nem lehet olyan sok mindent csinálni. Az ember azt hinné, hogy ezek összekeverésével összeállított szavak csak bizonyos mennyiségű érzelmet képesek kiváltani. De ez nem igaz. A lehetőségek száma korlátlan, és erre ez a dal az élő bizonyíték. Sohasem értettem, hogy tud néhány egyszerű, egymás mellé rakott szó megváltoztatni valakit, de ez a dal, ezek a szavak ezt tették velem. Úgy érzem, mintha az egy nap talánból ebben a pillanatban most azonnal vált volna." 


 

MÁSODIK RÉSZBŐL : 

" - Tudom, hogy azért akarsz ejtőernyőzni, mert haldokolsz - szorítja meg a kezem –, de ez nem haldoklás, Maggie. Ez az élet!
Azzal előrelendülünk... és leugrunk. "

" Sydney: Gyerekkorod óta mindig másokért éltél. Az, hogy velem vagy, az első önző döntésed. Sosem csinálsz semmit csak magadért. Néha felszabadító érzés saját magunkat előtérbe helyezni. "

"Rükvercbe teszem az autót, és kihajtok a parkolóból anélkül, hogy visszanéznék. Mostantól az előre az egyetlen lehetséges irány. "

" Amikor minden változik, 
te vagy az örök igazság. "

" Néha két ember olyan mély, intenzív pillanatot oszt meg egymással, amit egy egyszerű, hangosan kimondott ,,szeretlek" csak lealacsonyítana."


" Mosolygok.
- Ő az egyik legjobb barátom. Megpróbált helyesen cselekedni, de néha éppen a rossz döntés a jó döntés. "

" Felmerült bennem, hogy bizonyos dolgokat azért tartottunk meg magunknak, mert szentek voltak számunkra, és ilyesmit csak azzal oszt meg az ember, akihez nagyon mélyen kötődik. "

" Ha a ruháink megfakulnak, 
te új szint adsz majd nekik. 
Az idők változhatnak, 
de én ugyanannak látlak. 
Tudod, ezt a szerelmet őrizni kell."





Várom a kommenteket, kíváncsi vagyok, ki olvasta még ezt a sorozatot és ki szereti még legalább ennyire.. Szép hetet nektek!



              
Hamarosan jövök, 




A bejegyzés bármely részletének felhasználásához a szerző írásbeli engedélye szükséges. 
Minden jog fenntartva
Copyrigth,© Kutasi Edina 2017-2022

You May Also Like

0 megjegyzés