Jóbarátok generáció és az én Friends történetem

by - január 15, 2022

Sziasztok! 


Nemrég debütált a Reunion - Újra együtt c film, visszaemlékezés az HBO-n. Ennek apropóján, jöttem egy kis sztorizásra és természetesen könyvajánlóra.

Ma egy kiváltképp izgalmas könyvvel érkeztem. FriendsKinek, mit mond ez a szó? Beugrott azért valakinek Rachel, Ross, Phoebe, Chandler , Monica és Joe figurája? Ugye , ugye?
A fejünkben már csengenek az ismerős főcímdal dallamai... I'll be there for you.. 

Akkor most, hogy ez megvan, már mindannyian tudjuk melyik könyvről fogok ma mesélni kicsit. 

Nagyon nehéz összefoglalni, mit is ad a Jóbarátok. Sokáig nem értettem miért van ekkora sikere ennek a sorozatnak. 2000-es születésemmel én lemaradtam az új részek premierjeiről, nem ültem akkor a képernyő előtt. Pedig pont a múltkor hallgattam (-palacsintasütés közben-) a Lapozza99-re podcast Jóbarátokos epizódját, ami rengeteg új információval szolgált nekem. Mint például , hogy mennyi millió (!) embert ültetett a sorozat nap, mint nap a tévé képernyők elé, hihetetlen. 

Szinte bárkitől kérdeztem, örök kedvenc sorozatának mondta, de legalább a top 5-ben mindenkinek benne volt.
Mindennek ellenére én kicsit ódzkodtam tőle ,nem tudtam nekem való e ez a sorozat. Az alapkoncepciót tudtam (hiszen, ki nem?) , el-el kaptam részeket belőle, valamelyik csatorna a mai napig adja, mostmár bármikor be tudok kapcsolódni, de régebben mégsem tudtam magam rávenni, hogy elkezdjem ténylegesen nézni.

Egészen 2020 márciusig, amikor is mindannyiunk élete új  fordulatot vett. Akkor úgy éreztem, na most van szükségem egy olyan sorozatra, ami teljesen kiszakít a világból, elfeledteti az odakint zajló történéseket, lesújtó és egyre ijesztőbb híreket. 
Úgyhogy belekezdtem én is immár teljes erőbedobással, az elejétől. Természetesen nagyon-nagyon tetszett. Azonnal megvett magának. Ahogy ez a hat fiatal laza könnyedséggel és természetességgel mesél egymásnak mindenről, legyen az az élet nagy dolgai, vagy csak egy eltörpülő apróság. Mégis mindig ott vannak egymásnak, jó barátok. Rengeteget tudok nevetni egy-egy jeleneten, hatalmas respekt az íróknak és a színészeknek, akiken szerintem egy életre rajta maradtak a karakterek , immár végérvényesen és kitörölhetetlenül. 

A Jóbarátok generáció  ( a sorozattal karöltve) pedig végig kísért az akkori vizsgaidőszakomon. Amikor már nagyon kész voltam, csak bekapcsoltam egy részt vagy olvastam egy fejezetet és elvonatkoztattam mindattól, amit addig tanultam. Kikapcsolt, megnevettet és feldobott. 
De most, hogy a sorozatot kiveséztük, megvan az alaphangulat, nézzük ténylegesen a Jóbarátok generációt.. 

Csodás volt ez a könyv, vidám és humoros. 
Szinte letehetetlen, ha tehettem volna, valószínű egy ültő helyemben elolvasom.  Persze, erre nem volt alkalmam, így be kellett érnem a fejezetekről fejezetekre haladással. Amit egyébként nem túlzottan szeretek, de hát valamit, valamiért. Ameddig a leckekönyv minden tantárgya mellett nincs zöld pipa (=tárgy teljesítve) , addig nem sokat olvasgathatok kedvemre. 
Áprilisi posztomban is szerepeltek



Izgalmas, sokoldalú. Remekül felépítette Austerlitz, ügyesen kalauzul bennünket a színfalak mögött. A könyv hatására végignéztem egy csomó Behind the scene videót a youtube-n, amit azóta is ajánlj, és egyaránt szeretek. 
Teljesen az elejéről indulunk a könyvben, egészen a történet megálmodásáig, a szereplők keresgéléséig. Bemutatják a készítési folyamatot, pletykáknak veszik elejét, magyaráznak, mesélnek, nosztalgiáznak az írók. 

A rengeteg idézet is hozzájárul a sikerhez, szinte megelevenedtek előttem a sorozat azon képkockái.  Nem tudnék még egy olyan könyvet mondani, aminek a köszönetnyilvánítását és utolsó 'Jegyzetek' fejezetét is ilyen örömmel olvastam volna. ( Na jó, azért nyilván tudok...)

Egészen biztos, hogy más szemmel fogom nézni az ismétléseket.

Az értékelést az egyik kedvenc idézettel zárom:
„-Szó sem lehet róla. A sorozat nem lehet rosszabb száz százalékosnál. – Talán lehetett volna gyorsabban és felszínesebben is dolgozni, de ez Marta Kauffman és David Crane szériája, az ő írószobájuk volt.”

Nem is lett rosszabb száz százalékosnál! Ó, de mennyire nem!

Ezek után, nincs is más hátra, minthogy megnézzük az új filmet (mégegyszer). Várom kommentben kinek, hogy tetszett! A könyvet pedig olvassátok, megéri megtudni, mi is zajlott a színfalak mögött!

Off topic a végére: 
Az HBO Magyarország Facebook oldalán a filmet promózó poszthoz írt rövidke (ámde szerintem velős) értékelőm azóta is top-komment a kép alatt... WOW! (Életem első top kommentje is a Jóbarátokhoz köthető..)

Így szól: Ez egy hatalmas nagy buli volt, visszaemlékezések sora. Sok humorral, ahogy megszokhattuk. Csak a mosoly maradt utána és a megnézek akkor még egy részt, érzés. A vége pedig különösen meghatóra sikerült, méltó volt. 
Köszönjük az élményt!
Nagy izgalomban vagyok.... *-*





Pontozás / tudnivalók:📚📚                   
Történet: 5/5

Karakterek:  5/ 5*

Borító:  5/5 - uh nagyon tetszik ez a dizájn
Cím: 5/5*
Stílus: 5/5

Szórakoztatás: 5/5*


Kiadás: XXI.század
Oldalszám: 430

Idézetek / kedvenc részek 🕮🔖               

"A Jóbarátok tehát már nem pusztán egy sikeres tévéműsor volt; jelenséggé nőtte ki magát, és nem a sorozat tükrözte már a világot, hanem a világ kezdte utánozni a sorozatot. Akárhova ment az ember, a Jóbarátokba botlott."

"A való világ szívás – de tudtuk, hogy imádni fogjuk."

"Nem tudják, hogy mi tudjuk, hogy ők tudják, hogy mi tudjuk!"

"A kávé immár életstílus lett, a kávézás pedig (néha ugyan kissé rohanósan) a szabadidő eltöltésének egy módja. Az amerikai fiatalok már nem csak azért itták a kávét, hogy a koffein áldásos hatását élvezzék; órákon át üldögéltek a kávézókban, beszélgettek, poénkodtak, titkokat meséltek el, egyszóval éltek az új helyek adta lehetőséggel, és belakták az országszerte sorra nyíló tereket."

"Minden változik, de a barátság örök."


Köszönöm, hogy velem tartottatok, legyen szép napotok.

Ui.: újra fogom olvasni a Jóbarátok generációt, ám idén csak is a vizsgaidőszak után... 


Hamarosan jövök,


Edina





A bejegyzés bármely részletének felhasználásához a szerző írásbeli engedélye szükséges. 
Minden jog fenntartva
Copyrigth,© Kutasi Edina 2017-2022

You May Also Like

0 megjegyzés