Blogszülinap - Már öt éves a Dontforgettosmileandread + nyereményjáték

by - június 21, 2022

Sziasztok kedves olvasók!




A napokban, egészen pontosan ma, június 21-én lett jelen blog öt éves! Öt évvel ezelőtt vágtam bele és hoztam létre a saját, személyes blogomat. (Első bejegyzésem ). A soron következő napokban pedig elkezdtem megtölteni tartalommal. Ma azért jöttem, hogy meséljek kicsit a háttérinfókról, történetekről, miegymásról. 
DE ! A bejegyzéshez tartozik egy nyereményjátékkal egybekötött kihívás is, kezdjük először ezzel!
 A kihívás időtartama : 2022. 06 . 28. - 2022. 08. 23. Egy egész nyáron át, olvass velem! Nem számít, hogy milyen gyorsan olvasol, mert két alternatíva is van! 

#7hétalatt5könyvkihívás VAGY #7napalatt5könyvkihívás . 

Olvass és ünnepelj velem!📖  
Miért pont ez a párosítás?
Azért, mert 7 éves lesz ez az oldalam & 5 évet tölt a dontforgettosmileandread blogom!🥳

Nagyon fontos, bármelyik platformon játszol, használd a hashtage(ke)t, illetve jelölj meg engem, hogy lássam! Ez az egyetlen feltétel. Illetve légy az oldalam ktssyedina követője, természetesen.

Ha nyár, akkor még több olvasás : olvassunk el közösen egy hét és / vagy 7 hét alatt 5 db könyvet a megadott szempontok szerint! Velem tartasz?

❕️Bármikor elkezdheted, akár több héten keresztül is! Természetesen sztoriban is érvényes a játék, nem muszáj külön bejegyzést készítened hozzá! SŐT! Csatlakozz hozzánk a molyon is!😍 Csak mutasd meg, mit olvasol épp az adott témához! Használd a hashtaget és jelölj meg engem! 

Szempontok:
- " 𝙃𝙖𝙡𝙤𝙜𝙖𝙩á𝙨" Egy könyv,ami már több,mint egy éve rajta van a várólistádon, de még mindig nem olvastad el! Épp itt az ideje.

- " 𝙉𝙚𝙢 𝙢𝙞𝙣𝙙𝙚𝙣 𝙛𝙚𝙠𝙚𝙩𝙚 - 𝙛𝙚𝙝é𝙧 " Most mégis válassz egy ilyen borítójú könyvet . 

- " 𝙇é𝙥𝙟 𝙠𝙞 𝙖 𝙠𝙤𝙢𝙛𝙤𝙧𝙯ó𝙣á𝙙𝙗ó𝙡" Egy könyv, amelynek témájában ritkábban olvasol.

- " 𝘼 𝙗𝙞𝙯𝙩𝙤𝙨 𝙫á𝙡𝙖𝙨𝙯𝙩á𝙨" Olvass el egy könyvet a kedvenc szerződtől.

- " 𝙃𝙮𝙥𝙚 𝙫𝙤𝙣𝙖𝙩 " Üljünk fel arra a bizonyos trending vonatra és olvassunk el egy (bármikor) fekapott, sikeres könyvet.

A kihíváshoz tartozó Instagram poszt: ide kattintva .

Tarts velem és a nyár végén  általam összekészített könyves csomagok is gazdára találnak a kihívásban résztvevők között ! 📚🥰


Nincs oldalmegkötés, a pontokhoz nem kötelező sorban olvasni, az egész kötetlen, arra szolgál, hogy minél több olvasmányélménnyel gazdagodjunk . 

Benne vagy?
Minden megosztást köszönök ! 
Mutatom én miket választottam: 
Halogatás: 

Nem minden fekete fehér:

 



Lépj ki a komfortzónából: 
Szépirodalom - s természetesen Szabó Magda
Nem teljes konforzóna, inkább itt az lenne a lényeg, hogy olyan témákban olvassunk, amelyekben alapvetően kevesebbet. 

 
A biztos választás:



Hype-vonat: 




S most jöjjön blogos háttérinfó, kulisszatitok, történetmesélés: 


Először is, köszönöm, hogy itt vagy! Klisének hangozhat, de egy blogot, portált, mégis csak valamennyire az olvasók üzemeltetnek! És Te/Ti igazán megérdemeltek egy hatalmas tapsot és végtelen hálát, amiért még itt vagytok, kitartóan olvastok , kinyilvánítjátok véleményeteket az adott témában, posztban, még ha nem is itt , de Instagramon rendszeresen. Nem egyszerű az én oldalamat követni, tudom. Van, amikor milliónyi mondanivalóm van, sztorizok, posztolok, bejegyzéseket írok. És van, amikor eltűnök hetekre, volt már, hogy hónapokra is. 
Szóval tényleg nagy virtuális pacsi érte!!

Meglepetten tapasztaltam, hogy tavaly, tavalyelőtt annyira le voltam terhelve (mondjuk most még jobban - de tudatosabban), hogy nem írtam ezen jeles alkalomból bejegyzést. HM....
Előtte viszont rendszeresen : (a kettő már annak számít?!) Linkeltem:

Ilyenkor mindig kicsit az Instagramom is ünnepel (most is, hisz azzal egybekötve zajlik a nyereményjáték is).. Így engedjétek meg, hogy mindent összevetve szóljak most a "blogger" létről. 

Anno 2017 -ben élték szerintem a fénykorukat a blogok. Tényleg, aki blogger volt, annak volt blogja. Tényleges virtuális blogja. Nem "csak" Instagram oldala. 
Nekem viszont nem emiatt lett. Hanem legfőképp azért, mert ki szerettem volna próbálni magam az írás ezen területén. Megosztani kötetlenül , azt, ami épp foglalkoztat. 
Továbbra is ezért tartom fennt. 
 
Bár manapság már főleg könyves témákban írok, illetve egyetemi dolgokról vagy épp az élet nagy dolgai miatt ragadok billentyűzetet, régebben szerteágazóbb volt a profilom! 
Írtam életmóddal kapcsolatban, recepteket oszottam meg, illetve híres és szeretett ételeknek jártam utána. 
Kipróbáltam a beauty vonalat is. Teszteltem termékeket, írtam róluk, fotósa is voltam egy nevesebb márkának. Mindezzel már felhagytam, mármint a beauty vonal dokumentációjával. Szeretek sminkelni, tesztelgetni, de ugyanakkor vallom a természetességet, így megmaradt valamelyest ez a vonal is, csak a személyes életemben. (Valamint, mivel nem árasztom el magammal a közösségi felületeimet, nem láttam már értelmét az ilyesfajta postoknak.)

Írtam rengeteg utazással kapcsolatos cikket is. Hiszem, hogy Magyarország rengeteg csodát rejt, és ebből a rengetegből már volt szerencsém sok helyen járni is. Ezekből is mutattam meg nektek, tartottam több nyaralásomról is élménybeszámolót. (Ennek a folytatása tervben és a blogger piszkozatában van...)

Sok gondolatot megosztottam már veletek a motivációval és iskolával , egyetemmel kapcsolatban is, amit bevallom, én is gyakorta újraszoktam olvasni, gondolni, mert néha rám is rám fér, egy kis motiváció löket magamtól- magamnak.




Több, mint egy évig rajzoltam magamnak a saját határidőnaplómat, vagyis Bullet Journalt vezettem. Ezeket pedig minden hónap elején meg is osztottam, hosszabb-rövidebb, néhol viccesebb- néhol komolyabb formátumban . Nagyon szerettétek (szeretitek és olvassátok a mai napig, amiért hálás vagyok), és én is, de mióta orvosira járok ezt már semmilyen formában nem tudtam kivitelezni.

És akkor a végére hagytam a legfontosabbakat: SOCIAL MEDIA és KÖNYVMOLY

Amíg a 2018-as 'az én blogger történetem' bejegyzésben még büszkén írtam , hogy boldog influenszer oldal tulajdonosának tartom magam , azt ma, 2022-ben már nem merném kijelenteni. Miért?? 
Ma már teljesen mást jelent ez a szó. Ma már tényleg mindenki influenszer, vagy ahogy ilyenkor az emberek visszakérdeznek 'influenzás'. Van ebben valami egyébként, hisz az influenza is terjed , mint az influenszerség...!

Mindig mosolyogva, néhol viszont szörnyülködve olvasom a kommenteket, egy-egy oldalon a témában. Kicsit viszolyogva is írok erről , hisz könnyen lehet, darázsfészekbe nyúlok, de! Az én oldalamon, azt mondok, ami engem foglalkoztat. Ez a mondanivaló pedig régóta motoszkál már bennem!
Az emberek könnyen azonosítják az influenszereket az ingyenélőkkel. Hát milyen jó már neki a sok ingyen cucc.. Na ennek is bejött az élet...
Azért szögezzünk le valamit: nem minden influenszer csak az online marketingből él. Vannak nagyon jó véleményvezérek és úgy gondolom őket érdemes követni! Én is rengeteg profilnál nyomtam rá az unfollow-ra, mert már nem értettem egyet a tartalmakkal. Túl sok személy vesztette el hitelességét, tartalomtudatosságát! Vagy épp, a most vagyok híres, most húzzunk le még egy bőrt a névről típusú embereket sem szeretem. A legjobb barátnőm mondta meg erről a tökéletes véleményt: "Tudod, az a baj, hogy olyan világot élünk, ahol az a profil népszerű, ahol mutogatják magukat a lányok és az értelmes tartalmak , amelyek értéket közvetítenének, elvesznek és a háttérbe szorulnak." (Innen is köszi, Zsuzsi❤).

/Ezért is folyik már a csapból is, hogy az Instagram nem valódi, én sem így kelek fel sablon szöveget.. Valamiért azonban mégis jó az emberek nagy részének.... Vagy csak a kommentekért mennek? A rosszindulat vezérelte őket oda, miért? Szerintetek?/

Mindenesetre én, örök optimistaként nem vesztettem még el a hitem a világba, igenis mindennek vége lesz egyszer. Vallom, hogy az instagram is olyan, mint az élet. Egy hullámvasút, egyszer fent, egyszer lent. Én az utóbbi időben , bevallom inkább a lent utaztam az Instagram világában. Könnyen meglehet, hogy azért nem szeret az algoritmus, mert nem fizettem még heti 2-3 ezreket azért, hogy mutasson a saját követőimnek.... (vicc, amúgy..) , pedig tudok olyan, nem kis táborral rendelkező profilt, akinek a hirdetései már-már tolakodóan voltak az én instámnál is, holott követem... 
Tudjátok az Instagramon majdnem mindenki egy nagy játékos. Átment egy profitorientált platformba. De vajon jó ez az az irány ahova haladunk? Nem tudom..
Ötleteket lopnak egymástól, ajánlókat másolnak ( észre szoktam venni ám, amikor rólam is másolnak bőven kihasználva a szinonimaszótár adta lehetőségeket; de már rég nem foglalkozom vele ... lelkiismereti kérdés , az enyém pedig tiszta) , követőket vesznek, de miért? Van ennek a hajszolásnak valami értelme vajon?!





Én az utóbbi időben , többször is töltöttem Insta nélkül a napjaimat, egy-egy hetet. Ajánlom mindnyájatoknak! Hidd el, nem fog hiányozni a hello summer, summer vibes, sunset only, cheer's limonádés posztok... (Mondom ezt úgy, hogy szeretem az ilyen tartalmakat, félreértés ne essék, csak egy idő után sok tud ám lenni, főleg egy vizsgaidőszakban, amikor te már teljesen kivagy, a másik meg már megint nyaral...)

És akkor most engedjetek meg nekem egy kis "influenszeres " háttér betekintést , hogyan is működnek például az együttműködések, hasonlók.
Erről írtam már egy korábbi bejegyzésemben, Minden, amit a recenziós posztokról nálam tudni kell címűben, ami elég népszerű volt, nagyon örülök neki, hogy sok pohárba öntöttem most tiszta vizet a magam részéről! 

Több mint 6, lassan 7 éves pályafutásom alatt nem volt még olyan együttműködésem, amit utólag bántam volna. Olyan volt már, amit ma már nem vállalnék el. Főleg könyves és egyetemi tartalmakra specializálódva eléggé szűröm , mi az amire igent mondok. 
Általában könyveknél nincs nagy kötöttség. Óriási tévhit, hogy egy könyvmoly csak jót írhat a recenziós (ajándékba kapott) könyvről. Ilyenekbe én soha nem mennék bele. Elolvasom és a magam stílusában megírom az értékelésemet. Az, hogy általában kiemelkedő és jó könyveket kapok , szerintem azt mutatja, ismernek már a kiadók , személyek annyira, hogy tudják melyik témában utazom. S ismerem én is annyira magam, van elég könyvszimatom ahhoz, mi az a könyv, ami nekem való. 

Van vele munka. Nagyon sok óra, mely a szabadidőm jó részét kitölti.  Ne felejtsük,ez is egy munka, csak huszonegyedikszázadi!

Az igazi tartalomgyártás azonban ezután kezdődik. A mai napig kapok üzeneteket mi a titka a posztjaimnak. Számos ezzel kapcsolatos posztom, bejegyzésem is volt már, egyet tennék hozzá : szeretettel kell hozzá állni. Szeretni , amit csinálsz,  hogy megmutathatom Nektek az olvasmányaimat, a hétköznapjaim szeletét. Azután pedig, hogy kikerült a tartalom, hagyni kell, induljon saját, hódító útján.

  Mert ha már EGY emberhez nem hiába ért el, bizony megérte!

Azt gondolom, soha nem szabad elfelejteni semmilyen tartalomgyártónak honnan jött, mi a célja és az elvei.

Én sok mindent köszönhetek ezeknek a platformoknak és továbbra is maradok a könyves csaj, aki hol itt, bővebben, hol egyéb social médiás felületeken mesél a maga stílusában, a maga témáiban!

A bejegyzés végére pedig szeretnék pár linket itt hagyni, hogy jobban eligazodjatok az oldalon, ha a kereső , már nem lenne elég. De érdemes nézelődni a kategória fül alatt is, ahol címkeként szedve látod az összes bejegyzést.

KÖNYVES BEJEGYZÉSEIM: könyvmoly - link
FOTÓZÁS, SOCIAL MEDIA TIPP : ide kattintva no meg ide is .
MINDEN NYÁRRAL KAPCSOLATOS TARTALOM: pedig erre a linkre kattintva érhetőek el. 



Tényleg végezetül pedig még egy virtuális pacsi , ha kitartottál a bejegyzés végéig, ne feledd, az élet is és az instagram is egy igazi hullámvasút! (😉). 


Köszönöm, hogy itt vagytok, olvastok ! Mérhetetlen köszönet a 100 ezer kattintásért (!!), olvasóért, nagyon hálás vagyok! 
A bejegyzés közzétételének napján, reggel így állt



S nem utolsó sorban nagyon köszönöm anyukámnak, aki legkitartóbb lektorom. 💗

Ígérem nyáron még aktívabb leszek és lesz végre kérdezz - felelek is! 

Egyszóval: 

Boldog születésnapot, 

Dontforgettosmileandread 

!

(És kettő lett....)


Legyetek jók! Csodaszép, élményekkel teli nyarat kívánok mindenkinek! 


Hamarosan jövök, 

 




A bejegyzés bármely részletének felhasználásához a szerző írásbeli engedélye szükséges. 
Minden jog fenntartva
Copyrigth,© Kutasi Edina 2017-2022

You May Also Like

0 megjegyzés