Könyves évértékelő bejegyzés

by - június 01, 2019

Sziasztok!

Ezeket olvastam 2018-ban!
A 2017-es évemhez képest az idei pazar volt könyvek szempontjából! 58 kötetet olvastam el. Tervben volt még kettő, de sajnos már nem jutott rá időm az utolsó napokban. Az eredménnyel viszont teljesen meg vagyok elégedve, a tavalyi közel 10 könyvhöz képest nagyon jó évet zártam. Egyébként gyermekkorom óta könyvmoly vagyok, de mióta gimis lettem, időhiányában nem sokat vettem könyvet a kezembe. Erről itt meséltem. 

Ez 17036 oldal fantasztikus élményeket adott!

Ha valaki nem szeretné elolvasni a teljes bejegyzést, már előre készítek egy kis összefoglalót az évről, különböző szempontok alapján:




Statisztikailag
Elolvasott könyveim száma: 58 
Elolvasott oldalak száma: 17036
Magyar szerző által írt regény száma: 11
Az évben olvasott leghosszabb könyv: 480
Az évben elolvasott legrövidebb könyv: 56

A három legmeghatározóbb könyv: 
- Maradj velem
- Maybe Someday
- Minden minden 

A legnagyobb kihívást jelentette: 
- A Text, mert 1 nap alatt kellett elolvasni, a maga 460 oldalát. Spoiler, sikerült! 

Ami nagyon nem tetszett:
- Idegpálya

Ami a legjobbkor jött: 
- Megható karácsonyi történetek 

Amit a legjobban szerettem: 
- Ég veled , Veled minden hely ragyogó ♥ ( ez mehetne még az első szemponthoz is)

Ami nagyon meglepett: 
- Confess, mert ez volt az első könyv amit Colleen Hoovertől olvastam 

Amit mindenképp elakartam olvasni : 
- Bexi sorozat
- angol könyvek
- friss Rubin pöttyös könyvek


Végre visszataláltam az olvasáshoz és ez annyira jó! Mindezt a Bexi sorozatnak köszönhetem. Ez volt az a könyv, amelyik visszahozott! A kisebb olvasási válság leküzdését vele kezdtem.

Ezt követte az Ég veled, mert azzal folytattam az évet. 
Leiner Laura alapból fantasztikus író, erről eddig sem volt kétségem, de ez a sorozata szerintem messze felülmúlja az eddigieket. Ahogy az olvasónaplómba írtam: a valaha volt legjobb LL könyvsorozat, mondom ezt úgy, hogy az összes többit olvastam! Tanulságos, de ugyanakkor a mondanivalója nagyon mai. A szívemből szólt, napjaink világát mutatja be. Mennyire el tudjuk pazarolni az időnket feleslegesen, lényegtelen dolgokra. A legfontosabb üzenet (szerintem), az élet rohan, míg te mit sem sejtve online vagy!

Majd olvastam egy kötelező olvasmányt is, Madáchtól az ember tragédiáját. Elment, maradjunk annyiban. Az Üvöltő szelek is kötelezőként került a kezembe, de pozitívan csalódtam. Érdekes, cselekményben gazdag olvasmány volt. Ezután egy AC krimit vettem a kezembe a Bertram szálló kötetet. Erről már ajánlót is írtam, amelyet ezen a linken érhető el. 

A következő egy nagyon hipolt darab, a milk and honey, amelyet angolul vettem meg és olvastam el. A versek nagyon jók, az illusztrációk is gyönyörűek! Valahogy annyira mégsem fogott meg, de majd újra nekivágok, lehet csak rossz pillanatomban kapott el. 
A Vámpírcsókokkal folytattam a listát.  Hosszabb elemzést már erről is olvashattatok itt, a blogon. (És most ezen a linken). Nagyon szerettem ezt a történetet és nagyon sajnálom, hogy több része nem jelent meg magyarul... De! Angolul sikerült letöltenem a folytatásokat, úgyhogy, ha valakinek kell, pdf-ben megvan. 

Az első könyves együttműködésre is sor került. Vladimir Weaver 13+1 könyvét is elolvashattam az író jóvoltából. Először csak pdf-ben egy kis betekintőt, majd pedig megkaptam a kötetet is. ( Az első benyomásról ide kattintva olvashattok.)

Kalandos úton, de hozzám került az Álom két keréken c kötet is. Dessen könyveit  nagyon szeretem, nem volt ez másképp ezzel a kötettel sem. A Dessen által alkotott realisztikus világ már-már szinte gúnyba, iróniába fordul át. Olyan történetet kreál, amin még a befejezés után is gondolkodni tudsz. Egy cselekmény dús story a barátságról, szerelemről, családról és ezek fontossági sorrendjéről. Felemelő érzés benne lenni, átélni, nemcsak olvasom, hanem teljes elmémmel ott vagyok. Dúlnak benne az érzelmek, beindítja a könnymirigyeidet. Bővebben itt találod az elemzést.
Mindezek után kölcsönkaptam Réka barátnőmtől pár angol kötetet, így ezekkel folytattam. Nevezetesen a Christmas carol és a Woman of the mistery (ez saját példány és Agatha Christie életéről szól, nagyon érdekes olvasmány!), valamint belekezdtem a Black Beauty-ba. 

Sikeresen elolvastam egy sorozat harmadik, egyben befejező kötetét, mint különálló kötetet. Ez volt a Cukor és Máz, amelyet egy régiségvásárban vettem.   Érzékeny téma a maga könnyedségével, jó humorával eladva. Biztosan mindenki élt már át közületek csalódást. Talán az egyik legrosszabb, ha a barátnődben csalódsz. Amikor az a személy, akivel addig mindent megosztottál, akivel megbíztatok egymásban köddé válik. A máz leolvad. Vagy mindig ilyen volt, csak elvakított a csillogás? Ajánló linkjének a helye. 

Az év egyértelmű felfedezettjei voltak nálam Colleen Hoover kötetei. Köszönet ezért Zsuzsi barátnőmnek, akitől tavaly karácsonyi ajándékra megkaptam a Confesst! Az elolvasása után egyértelművé vált számomra, hogy tőle még olvasnom kell. 11 könyvet sikerült CoHo-tól elolvasnom ezen kívül. A könyveivel ő lett a kedvenc külföldi szerzőm, egyszerűen fantasztikusan ír minden témában. A Confessről a beszámolómat ide kattintva éred el. 



A CoHo okozta teljes lelkesedésemet továbbvéve elolvastam az Osztályképet Krausz Emmától. A lelkesedésem itt sem hagyott alább, nagyon tetszett ez a kötet is. Ha csupán egy szó állna a rendelkezésemre, hogy elmondjam a könyv tanulságát, annyit írnék : ELFOGADÁS. Kilenc betű, aminek jelentését minden embernek be kellene tartania. Elfogadni a másikat úgy, ahogy van. Hiszen hogyan fogadjuk el magunkat, ha a környezetünktől nem kapunk bátorítást erre. A könyvben komoly kritikát kap társadalmunk. Az a 21.század, melyben élünk. Ahol akarva - akaratlanul képesek vagyunk egy pillanat műve alatt elítélni a másikat. Még meg sem szólalt, de mi már kialakítunk róla egy képet, ami valljuk be, sokszor túlontúl is negatív töltetű. Belegondoltál már abba, milyen lehet úgy élni az életedet, hogy másoknak megfeleljen? Miért próbálja minden ember ki ezt? Miért nem akarják sokan önmagukat adni? Mert félnek a visszacsatolástól, a megbélyegezéstől.... Hosszabban a véleményem itt találod. 

Nem bírtam tovább CoHo nélkül és elolvastam a Tarryn Fisherrel alkotott trilógiájukat, a Soha, de sohát. Vegyes érzelmeim voltak utána. A kollaboráció jó volt, az alaptörténet tetszett. Nagyon hamar elolvastam a rövid könyveket, összesen nem volt 350 oldal. De valami akkor is hiányzott. A befejezésétől mást vártam, mégis összességében nem tudtam annyira lepontozni. Vívódásomról bővebben a legutóbbi bejegyzésemben olvashattok. (ITT)

Sikerült megvennem egy gyerekeknek szóló bíbor pöttyös könyvet. (11 szülinap, Végre 12!)Voltam olyan elvetemült, hogy még a folytatásából is elolvastam egyet. Miként hatott rám? Hamarosan jön az élménybeszámoló. 

Beiratkoztam a nyáron (újra) a Méliusz Juhász Péter megyei könyvtárunkba és konkrétan a fél nyarat ott töltöttem a csajokkal. Na jó, nem, de nagyon sokszor voltunk. Nem mintha itthon nem lenne 500+ könyv, de tudjátok hogy megy ez. Ha van 5 elolvasatlan könyvem, inkább veszek még ötöt. 
Szóval kikölcsönöztem nagyon sok darabot, melyeknek az ajánlói majd ezután fognak szépen lassan felkerülni a blogra. 
Az első volt a Jane Eyre (Charlotte Brönte-tól.) Ajánlásra olvastam és imádtam! Ha akartok egy nem mindennapi könyvet olvasni, üssétek fel. 

Gyermekkorom emlékére elolvastam a Tintaszívet is, mely az egyik kedvenc filmem volt anno. Szinte kívülről fújtam, mi fog történni, így hamar kivégeztem.

Újabb nagy felfedezés volt K.A. Tucher könyve, a 10 apró lélegzet, aminek folytatását karácsonyra kaptam meg. Ezt is kedveltem, nagyon könnyen írtam róla az elemzésem, amit hamarosan olvashattok. A kiegészítő kötetét is hamar a kezembe vettem, ő volt a Sodrás. Egy másfél óra alatt végeztem vele, jó volt. 

Az év abszolút kedvenc könyvei közé tartozik a Veled minden hely ragyogó és a Minden minden c kötetek. Nem tudnám megmondani melyik a jobb, de mindkettő borzasztóan megható, tanulságos és elgondolkodtató darab. 

A nyarat az Idegpályával folytattam. A könyv hamar kiérdemelte nálam az év legrosszabb olvasmánya címet. Volt szerencsém előbb látni a filmet. Tudom, hogy fordítva az ideálisabb, de ez most így sikerült. Sőt mentségemre szóljon, hogy iskolában néztem, és fogalmam sem volt róla, hogy ennek van papír formátuma is. Amikor megláttam a könyvtár polcán, nagyon meglepődtem. Mivel a film pozitív csalódás volt, kivettem.
Azt kell mondjam, hogy nagy elvárásokkal fogtam bele az olvasásába. Körülbelül 3 délután alatt végeztem is vele. Őszintén szólva nem volt akkora durranás, mint amilyenre számítottam.

Újra egy kötelezőt vettem a kezembe következőként az Édes Anna személyében. Szintén csalódás volt, de a jó értelembe vett. Nem volt egy rubin pöttyös könyv, de azért izgalmakban nem volt hiány.

Az év újabb kedvenc sorozatát avattam fel a Szívcsapással, a már sokat emlegetett, szeretett CoHo tollából. Imádtam és imádtam, hogy is lehetne másképp.

A következőket ajánlásra olvastam el, de nem bántam meg. Ha van rá módotok, időtök, olvassátok el őket: Zápor utca és Érzéki csalódás. 

A nyáron sort kerítettem az első könyves kihívásomra is. A 2018-as booktube-a-thon-on én is aktívan részt vettem. Ennek a lényege, hogy napi 1 könyvet kell elolvasni egy teljes héten keresztül, így 7 nap alatt 7 könyvvel lehetünk gazdagabbak. A kihívás nehézségéről, benyomásairól be is számoltam nektek egy poszt formájában. ( Ide kattintva olvashatod.)
Ezalatt a hét nap alatt olvastam el a következőket: Ha maradnék, Text, Árvácska, 7nap , Cipruskoporsó, Nem akartam veled élni és Égig érő szerelem c köteteket.

Végül az augusztust , és így a nyarat is a Nyár trilógiával búcsúztattam. A sok negatív kritikával ellenben szerintem egy nagyon kedves történet, olyan igazi könnyed , egy limonádé mellé való könyv.

Az őszt is egy Collen Hoover kötettel kezdtem, mégpedig a Maybe Someday-el. Aki még nem olvasott az írónőtől, nekik mindenképpen elsőnek ajánlom! Meg van benne minden, amit a későbbiekben tapasztalhattok a könyvekkel kapcsolatban. Bár nála nem lehet összehasonlítani a történeteket, mert mindegyik annyira más és más, de én mégis ezt ajánlom kezdésnek.

Folytatásképp a Hollywoodi mocsok következett. Egy újabb fantasztikus íróra tettem szert. Örülök, hogy a könyvtáramban tudhatom ezt a kötetet. Röviden: hogyan forgatja fel egy eldugott kisváros életét, az ide forgatni érkező stáb, hollywoodi színészek, mi van a színfalak mögött, hogyan élik meg mindezt a lakosok és a statiszták/szereplők/segítők/ írók és producerek.

Sajnos még egy középkategóriás könyvvel is találkoztam idén. Lélegezz velem. De az én lélegzetem majdnem megállt, miféle dolgok vannak össze írkálva ebben a kötetben. Nagyon sajnálom, de nem tudtam megszeretni. Viszont! Megpróbáltam. Erről itt meséltem.

Október elején az iménti csalódás legyőzésére ismét CoHo-t hívtam segítségül. Ha személyesen nem is, de a Hopeless sorozatával túljutottam az előbbin. Zsuzsi barátnőmmel együtt olvastuk és mindketten rajongtunk érte. Mindkét kötetért és a kiegészítő Cinderelleláért is egyaránt.

Beékelődött még két újabb kötelező is. A Kurázsi mama és a Mario és a varázsló így az év utolsó felére. Előbbitől nem voltam elragadtatva, utóbbi viszont tetszett. Összességében azt ajánlom olvassatok kötelezőket, mert nagy meglepetésekre tehettek szert!

Aztán úgy adódott, hogy újraolvastam az Ég veledet, hogy újraélve a csodás élményeket, kezdhessem a frissen megjelent Maradj velemet. Ámulatom csak tovább fokozódott, nagyon -nagyon tetszett!

Karácsony előtt-alatt és után az év utolsó két kötete volt számomra a Karácsonyi kutyavásár és a Megható karácsonyi történetek . Mindkettőt tudom ajánlani egy kis xmas hangulatért.

(Volt még egy magánkiadásban megjelent olvasatom is, de azt nem tudtam képben is elhozni. )

Nos hát így telt nekem 2018 könyvekben. Az összegző képen láthattátok még a Van időm olvasni  olvasónaplót, melyet Szabados Ági írt. Minden olvasni szerető embernek ajánlom, mert ez nem csak egy olvasónapló, hanem egy híd közted és a könyveid között. Ha szeretnétek, egy bővebb posztban is bemutatom.



Ha úgy gondoljátok, hogy a bejegyzés tetszett nektek, kérlek, jelezzétek egy kommenttel. Nagy örömmel venném, ha megosztanátok, hogy minél több emberhez eljusson. Köszönöm! ♥



Hamarosan jövök, 


Edina.

Előző bejegyzésem: Hová tűntem és egy kis motiváció 

You May Also Like

0 megjegyzés