#Booktubeathon 2018

by - augusztus 04, 2018

Sziasztok!☺

🔖Ma újra egy könyves témával jelentkezem. Azonban nem egy konkrét könyvajánlóval érkeztem. A nyaralásom egyik estéjén, odakint hatalmas vihar volt készülőben, így az esti séta elmaradt. Ennek apropóján leültem videókat nézni. Ekkor jött szembe velem Just A Bookish Soul csatornáján egy könyves kihívásról szóló videó. Végignéztem és nagyon megtetszett az ötlet. Melyik könyvmolynak nem tetszene, egy teljes hétig tartó non-stop olvasás? ÁLOM!

Így tehát elhatároztam, hogy idén én is részt veszek a book-tube-a-thon-n. A kihívás lényege, hogy 7 nap alatt, 7 könyvet olvass el , megadott szempontok alapján.
Már nagyon vártam július 30-át, azaz hétfőt, amikor kezdetét vette a maraton!

Úgy gondoltam érdekes lehet lejegyezni Nektek, miket olvastam el, milyen tapasztalatokat szereztem ez idő alatt.  Bár még csak szombat van, úgy gondoltam nem szakítanám meg a posztolási hagyományt, és ma kerül ki ez a poszt.

A könyveknek csak a fülszövegét fogom megosztani, elemzést még nem adok, hiszen akkor ez a bejegyzés, egy örökkévalóságig tartana.

Vágjunk bele!

1) Július 30 - Hétfő 

SzempontOlvass egy könyvet valamiről, amit megszeretnél csinálni

Választottam: Dmitry Glukhovsky: Text

Nos, igen. Már az első nap nagy fába vágtam a fejszémet, ezzel a ~500 oldalas könyvvel. De megérte! Fantasztikus regény, hamarosan jön róla az ajánló is!

Fülszöveg:
"Az ​okostelefon lassan a mindenünk: személyiségünk menedéke, lelkünk nagyfelbontású tükre, emlékeink szabadon bővíthető tárháza. Bizalmas vallomásaink és kisebb-nagyobb hazugságaink, örömeink és sérelmeink megbízhatónak vélt őrzője, amelynek nemcsak arról van tudomása, hogy az adott pillanatban hol tartózkodunk a térképen, hanem arról is, hol tartunk épp személyes kapcsolatainkban vagy karrierünkben. Ám miközben mobilunk egyfajta megnyugtató biztonságérzetet nyújt, egyúttal nagymértékű kiszolgáltatottságot is magában rejt – ha elveszítjük, egész privát életünk kerülhet illetéktelen kezekbe. 
Miután hét évet töltött ártatlanul börtönben, Ilja hazatér, hogy újra felfedezze magának Moszkvát – zsebében egy rendőr százados kalandos körülmények között megszerzett iPhone-jával. Ennek segítségével próbál tájékozódni az időközben idegenné lett városban, eligazodni a korrupt rendőrök és nehézsúlyú maffiózók sötét üzelmeiben, választani bosszú és megbocsátás között. Mindeközben egyre mélyebbre merül a telefonban talált képekben, videókban és üzenetekben – mivel sajátjától megfosztották, másvalaki kölcsönvett életét kezdi el élni. Fordulatokkal és tragédiákkal teli története egyszerre illúziómentes látlelet napjaink Oroszországáról, valamint sodró lendületű thriller, amely XXI. századi díszletek között eleveníti fel az orosz klasszikusok nagy történelmi és lélektani dilemmáit. Felesleges bűnök és hiábavaló bűnhődések magával ragadó, elgondolkodtató krónikája."

2) Július 31 - Kedd

Szempont: Olvass egy könyvet, amelyből film készült, majd nézd meg

Választottam: Gayle Forman - Ha maradnék

Már többször is láttam a filmet, egyszerűen imádom, de a könyvet valahogy még nem olvastam. Így itt volt a megfelelő alkalom. Nem csalódtam, ez is remek volt!

Fülszöveg:

"És te hogyan döntenél?
Képzeld el, hogy mindened megvan, amiről csak egy lány álmodhat. A szüleid jó fejek, mindig megértenek és melletted állnak. Az öcséd a legédesebb kiskölyök a világon. A város legígéretesebb rockbandájának frontemberével jársz, aki nem elég, hogy eredeti és különleges, de imád is téged. A zenei tehetséged szélesre tárta előtted a világ kapuit.
Képzeld el, hogy aznap, mikor leesik az első hó, mindezt elveszítheted.
Amikor életedben először kell komoly döntést hoznod, nem áll melletted senki, akitől segítséget remélhetnél. Élet és halál között kell választanod. Az életed soha nem lehet olyan, mint amilyennek ismerted. A halálról semmit sem tudsz.
Te mit tennél? Harcolnál vagy feladnád? Mennél vagy maradnál?"

3) Augusztus 1 - Szerda
Szempont: Olvass egy könyvet, amelyet érem feldobásával választottál 


Választottam: Móricz Zsigmond- Árvácska

Az érem feldobás nekem annyiból állt, hogy kötelezőt is olvassak, vagy ne. Nos, az írás győzött, ezzel együtt pedig az Árvácska.


4) Augusztus 2 - Csütörtök

Mint azt láthattátok, a csütörtököt egészében Budapesten töltöttem, illetve a Mátrában, így csak este jutott időm olvasni, valamint pár oldalt a plázában, kocsiban. 

Szempont: Olvass egy könyvet, aminek gyönyörű a gerince

Ide szívem szerint CH- Velünk véget ér c könyvét választottam volna, de tekintve, hogy ilyen sűrű a napom, a gyönyörű gerinc és újabb 500 oldal helyett megelégedtem egy szép gerincű, 140 oldalas szösszenettel. 

Választottam: Eva Kavian - Nem akartam vele élni

Mélyen megérintő könyv, tele érzelemmel. Kívül ugyan kevésbé különleges, de a mondanivalója, magasra emeli.

Fülszöveg

"A tizenhét éves Sylviának elege van abból, hogy minden második héten az elvált apjánál lakjon, aki sosincs ott, amikor szüksége lenne rá, és csak gyerekpesztrának használja. Ezért telefonon bejelenti neki, hogy nem akar többé vele élni. Abban a pillanatban, amikor apja beleegyezik, az apja balesetben meghal.
Egy távollévő apa nem egyenlő a halott apával. Sylvia a gyászmunka során ismeri meg idealista apját annak minden erényével és hibájával, s alakít ki posztumusz kapcsolatot az elhunyttal egy könyv alapján, mely az ázsiai halottkultuszról szól. Ez megváltoztatja az életét, sőt valamilyen értelmet is ad neki, hiszen rá hárul a temetés megszervezése és a húgaival magára maradt édesanyjának a támogatása is, miközben bánatát élete első szerelmi élménye enyhíti."

5) Augusztus 3 - Péntek
A péntekem már egy kicsit nyugisabban telt, így több időm volt olvasni. 
Az aznapi, illetve a vasárnap olvasott könyvet könyvtárból kölcsönöztem ki, mivel itthon nem volt olyan viszonylag rövidebb könyvem, ami megfelelt volna az elvárásoknak!
Szempont: Olvass egy könyvet, aminek zöld van a borítóján
Választottam: Susan Kreller- Égig érő szerelem
Ez a csupa szív történetet olvastam, ami szintén komoly témát boncolgat.

Fülszöveg
„A dolog úgy állt: néha, a legnehezebb időkben kap az ember valamit, csak úgy. Valakiktől, akikkel -öröktől fogva ott ült egy hintaágyon, vagy olyanoktól, akik újonnan jöttek, sőt akár a saját szüleitől is. És a helyzet az, hogy az ember a szívét mindig leteheti valakinél, mint ahogy lehajtja nehéz, fáradt fejét, szükség esetén olyan hosszan, míg újra fel nem éled.”
Adrian, amióta az eszét tudja, Stella szomszédjában lakik. Stella egy kicsi selypít, Adrian nagyon magas, viszont legeslegjobb barátok ezer éve. Stella Egykilencvennek hívja a fiút, és egyáltalán nem zavarja, hogy nem éri fel a vállát, ha meg akarja lapogatni.
De amikor a szemben lévő elátkozott házba beköltözik Dato és családja, Stella beleszeret az új fiúba. Adriant készületlenül éri a letaglózó, kínzó szerelmi bánat, mert nem is tudta, hogy szerelmes…"

6) Augusztus 4 - Szombat
Szempont: Olvass egy könyvet úgy, hogy végig sapka van a fejeden
Nos, tekintve, hogy odakint lassan megközelítjük a 40 fokot, nem lett volna célszerű, hogy elővegyem a gardróbomból a téli sapim. Sokkal inkább, egy szalmakalapot kaptam magamhoz, és hogy értelme is legyen annak, hogy rajtam van, kiültem az erkélyre olvasni. 
Választottam: Agatha Christie - Cipruskoporsó 
Egy jó kis krimi sem hiányozhatott a listáról, így hát a műfaj királynőétől választottam. 

Fülszöveg:
"Előkelő, szép, fiatal nő a vádlottak padján. Halálsápadtan hallgatja a vádbeszédet. 
– Elinor Katherine Carlisle – szól hozzá az ügyész-, ön gyilkosság vádjával áll előttünk. Bűnösnek vallja magát? 
A lány szeme előtt összefutnak az arcok. Úgy érzi, sűrű köd veszi körül. Mozdulni se tud, a beszédből csak egy-egy szó jut el a tudatáig. 
– Bűnös vagy nem bűnös! – hangzik el másodszor is a kérdés. 
– Nem vagyok bűnös – jelenti ki, de maga se tudja, igazat mondott-e. 
Egymás után állnak elő a tanúk, egyre bonyolultabbnak látszik a helyzet. De színre lép Hercule Poirot, a kistermetű belga mester-detektív, és minden megvilágosodik. 
Agatha Christie ezúttal is izgalmas bűnügyi regénnyel szolgál olvasóinak."

7) Augusztus 5 - Vasárnap
A hét utolsó napjára mint már említettem szintén a könyvtárból választottam regényt. 
Szempont: Olvass 7 könyvet
Választottam: Eve Ainsworth - 7 nap
Őszintén megvallom, a címe miatt kellett mindenképp velem jönnie. Mennyire jól hangzik már? És pont beleillett a kihívásba! 

Fülszöveg:
"Egy hét elég, hogy megforduljon a világ! A szép és népszerű lány, Kez tör előre a maga útján, nem érdekli, kit bánt meg, kit tapos el közben, sőt még élvezi is, ha uralkodhat mások felett. A kövérkés, ügyetlen Jess tökéletes célpont. De Jess váratlanul szövetségesre talál egy srácban, aki támogatja és kiáll mellette. Akkor mi a probléma? Hogy a fiú nem más, mint Kez barátja.
Eve Ainsworth tűpontosan írja le az iskolai zaklatás folyamatát, váltogatva a támadó és az áldozat nézőpontját. A 7 nap minden szépítés nélkül, de együttérzéssel és mély emberismerettel tárja föl mindkét főszereplő érzéseit és indítékait." 

Ez a hét így telt nekem olvasás terén. Elég színes volt a paletta, mindenféle műfajból olvastam ezalatt a hét nap alatt. Nagyon örülök, hogy részt vehettem rajta, tuti, hogy jövőre is "benevezek."
Ha bárki megszeretné csinálni, természetesen minden feltétel adott, a lényeg, hogy olvassatok sokat, mindegy melyik héten! 
Nektek mi lenne az a 7 könyv, amit választanátok? Írjátok meg!

Hamarosan jövök egy újabb cikkel,
Szép hetet :
Edina.

Előző bejegyzésem: Hello-Augusztus

Könyvajánlóimat: ezen a linken éred el







You May Also Like

0 megjegyzés