Q-A azaz a kérdezz-felelek poszt #1

by - július 15, 2018

Sziasztok!☺

Sosem hittem volna, hogy titeket ennyi minden érdekel. Nagyon sokat kérdeztetek, én pedig egy jó részére ebben a posztban válaszolok is. De! Azt hiszem ez egy jó kis bejegyzés sorozatnak ígérkezik. 😉 Hála az Instagram új funkciójának lesz lehetőségetek további kérdéseket írni!

Vágjunk is bele:❤

- Ezek mind a te képeid?
Igen, mindegyik saját. Egy ideje már a logómat is mindig ráteszem, ebből is lehet sejteni.
A kezdetek kezdetén voltak olyan időszakok, amikor mindenképpen posztolni akartam, de nem volt mit. Ilyenkor előfordult, hogy we love it-ről letöltött képeket raktam ki, de ezeket mára már letöröltem. Így kizárólag csak az én általam kreált kompozíciók kerülnek megosztásra.
( Esetleg a blogon láthattok még inspirációkat, ahogyan ebben a bejegyzésben is. Úgy érzem, ez belefér.)

-Van Facebookod?
Igen van és most már publikus is! Itt tudtok követni: www.facebook.com/ktssyedina . Megköszönöm, ha ott is figyelemmel kíséritek a képeimet.

-Mennyi időbe telt összegyűjteni ennyi követőt?
Decemberben lesz 3 éves az oldalam, azóta folyamatosan. Idővel minden oldal beindul.
A miért és hogyan kezdtem el fotózni bejegyzésemhez kattints ide. A lényeg a kitartás.
Az őszinte "blogger létemről" szóló bejegyzést itt találod meg.

-Telefonnal vagy fényképezőgéppel fotózol inkább?
Fogós kérdés. Mindkettő jó minőséget csinál, a fényképezőn jobb a felbontás, telón több a lehetőség. De legtöbbször mégis géppel. Ez annak is tudható be, hogy egyre kevesebb a hely a telefonomon így ezt az eszközt kicsit a háttérbe próbálom szorítani a gépem javára. Nekem egyszerűbb és praktikusabb géppel fotózni és sokszor jobb végeredményt is érek el vele.

-Embereket is szoktál fotózni?
Igen, barátokat, családtagokat. Hálás vagyok a barátnőimnek, akik nagyon szeretnek velem eljönni fotózni. Hiszen rengeteg kompozíció van a fejemben, amit csak úgy tudok megvalósítani, ha csúnya szóval élve: irányítom őket, mikor hova, hogyan álljanak be. Ezekből a képekből egyre többet igyekszem posztolni is, így Ti is láthatjátok 1-1 fotózás eredményét.

-Hogy-hogy mindenkinek válaszolsz az üzenetére/kommentre?
Az a tapasztalatom, hogy a sok követős oldalak nem reagálnak ezekre, és szerintem ez elég érdekesként hat. Olyan, mintha ők csak a like-okat várnák, amúgy meg nem érdeklik őket a követőik véleménye. Persze vannak ellenpéldák is, van, akinek nincs ideje rá, vagy csak limitált számban válaszol. Én igyekszem mindig minden hozzászólásra, üzenetre visszaírni. Valamint úgy gondolom, hogy ha már megtiszteltek egy kommenttel, üzenettel csak úgy tudok közösséget építeni, ha beszélgetek veletek.

-Miért nincs magamról kép?
Az egyik leggyakoribb kérdés. Nyugi, létező személy vagyok. Azért nem posztoltam még magamról, mert nem az arcomból szeretnék "hírnevet". Szeretnék, úgymond inkognitóban lenni. (még, most). Aztán majd később lehet, hogy rakok ki magamról is, egyelőre viszont, a képeim által szeretném, ha ismernének. (BTW: akik nagyon régóta követnek, azok láthattak, hiszen egészen addig, amíg az oldalam el nem érte a tízezer követőt, rendszeresen szerepeltem a fotókon. )

-Van privát instád?
Nincsen. Régóta akarok egyébként egyet csak a barátoknak. De valahogy rá kellene venni magamat. Talán majd egyszer.

-Tanács fotózáshoz?
Fontos az alapkép és az utómunka egyaránt. Figyelj a részletekre, beállítások, fények stb. Szeresd, amit csinálsz, keress inspiráló képeket, kezdetben használj több hashtaget, like-olj más külföldi, itthoni bloggerek képeit. Egyéb tippjeimhez kattints ide.

-Mikor kezdtél el fotózni?
Mindig is szerettem képeket készíteni, de igazából 3-4 éve kattintottam először. Ez után hoztam létre az Instagramomat és rájöttem, miért is ne osztanám meg a képeimet ott. Hátha 1-2 embert inspirálni tudnék.

-Hány könyvet olvastál el eddig?
Fhu, ez egy nagyon jó kérdés. Ha minden könyvet beleveszünk egész kicsi koromtól (sok-sok pár tíz oldalasra gondolok),  a szám már biztos 1000 felett van. És nektek?

-Mi inspirált a blogoláshoz?
Igazából sok minden. Elsősorban Ti, mert rengeteg üzenetet kaptam, hogy hosszabban is olvasnátok tőlem írásokat. Másrészről én is nagyon szeretek írni, állandó naplóvezető voltam kisebb koromban. Harmadrészt személy szerint én is szeretek blogokat olvasni. Több kedvenc bloggerem is van, erről tervezek majd egy külön bejegyzésben is írni.


-Miket tanácsolsz egy oldal beindításához?
Mindenképpen sokat posztolj, használj hashtageket, helymegjelölést, adj hozzá profilokat. Ezáltal még több embert érhet el a képed. Töltsd fel tartalmakkal, a témát te határozod meg. És megint csak ismételni tudom magam: tarts ki, ne add fel könnyen. Ha csak pár tíz/száz embert érdekel is, de érdekli és várja az új bejegyzéseket!

-Te szerkeszted a képeidet? Ha igen, mivel?
Igen, én. Nagyon sok időt el tudok tölteni 1-1 kép utómunkájával. Tervezek egy hosszabb bejegyzést a témában, de röviden: először a telefonom alapszerkesztőjével állítok a kiválasztott képen, majd PicsArt, VscoCam, Aviary, GlitterPhoto valamint a Snapseed alkalmazásokat használom. Ezeket kombinálom az instán adottakkal, ha szükséges. De manapság már gépen is egyre többet szerkesztek, mert egyszerűbben kivitelezhető. Ott a Photoshop-ot használom.


-Rögtön a mostani kameráddal kezdted?
Nem, először telefonnal és a tabletemmel készítettem a képeket. Aztán a kis családi gépünkkel kattintgattam. Amikor az oldalam meghaladta a tízezer követőt, utána döntöttem úgy, hogy mos már választok egy komolyabb digitális fényképezőgépet is. Így kaptam meg életem első (de nem utolsó) gépét, amelyről ide kattintva bővebben is olvashattok. Illetve ajánlom azoknak is a bejegyzést, akik fg vásárlás előtt állnak! Hasznos tanácsok vannak benne.


Köszönöm szépen, hogy ma is velem tartottatok. Ígérem, lesz még folytatása ennek a bejegyzés típusnak, sok kérdést kaptam tőletek, amit ezúton is köszönök! Írjatok nyugodtan!

Szép hetet mindenkinek, próbáljatok meg nem elázni. (Nálunk most zuhanynak is elmenne az a mennyiségű eső, ami esik...)

Hamarosan találkozunk,


Edina 📌

Előző bejegyzésem:Könyvajánló-10



You May Also Like

2 megjegyzés