18 dolog, amit 18 év alatt megtanultam

by - július 29, 2018

Sziasztok,

Július 23-a kis túlzással a kedvenc napom az évben. Hogy miért? Ezen a napon születtem. Idén, ez a dátum még különlegesebb. Betöltöttem a 18.életévemet is. Most itt ülök a hotelunk erkélyén és írom ezt a bejegyzést. Mire ti ezt a bejegyzést olvassátok már eltelt egy pár nap. De engedjetek meg nekem egy kis beszámolót erről a nagybetűs időpontról.

Szerettem volna veletek megosztani pár dolgot, mi az, amit beláttam ezalatt a tizennyolc év alatt. Nem leszek álszent, nem is szeretném osztani az észt, de úgy érzem fontos, hogy megírjam ezt a bejegyzést, ha más nem, magamnak. Tudom, hogy még csak most jön a "java", de azért ezidáig is voltak boldogabb és kevésbé örömtelibb pillanataim is.

A bejegyzés pontokba szedve tartalmazza a gondolataimat, melyekben lesznek megmosolyogtató, de remélem azért elgondolkodtató részek is. Hiszem, hogy ha 1 embernek is segíteni tudok ezzel a poszttal, akkor már megérte megosztani. Tartsatok velem!

1) Higgy magadban!

Hogyan akarunk bármit is elérni, ha saját magunkban nem hiszünk? Meg kell ismernünk önmagunkat és bízni magunkban. Ezután tudunk majd másokban is megbízni. Az önbizalom nem egyenlő a beképzeltséggel. Ha odabent rendben vagy, már "csak " az ide kinti életedet kell alakítanod.!

2) Jobb egy igaz barát, mint 100 álszent

Nagy igazság. A barátaink tükrözik kik is vagyunk mi. Mutat rólunk egy elsődleges képet, a társaságunk, akiket mi választunk.
Ügyeljünk úgy válogatni őket, olyan kapcsolatokat kiépíteni, akikre mindig számíthatunk. Mit ér 100 barát, ha épp senki nem ér rá, amikor felhívod.
A jó barát segítőkész, mindent meg tudsz vele beszélni és kölcsönös a bizalom.

3) Minden bajra van egy jó könyv

Szerintem azt már mindenki tudja, hogy nagyon szeretek olvasni. Arról azonban kevesebbet beszéltem, hogy egy nagyobb olvasási válságban voltam egészen tavaly télig. Elvétve olvastam egy-két könyvet , de úgy igazából nem volt időm. Haha, tudom 12. pont.

2017 telén valami történt. Rá néztem a könyvespolcomra és azt mondtam, jó, akkor találjuk vissza a ti világotokba. Nem titok, amit először leemeltem a polcról Leiner Laura Bexi sorozata volt. Újraolvastam az első négy részt, majd pedig a maradék kettőt is kivégeztem. Imádtam. Ekkor töltöttem úgy igazán minőségi időt. Bevezettem a minden esti olvasást és szépen lassan újra megtaláltam magamban a könyvmoly énem.

Ezidáig pedig az elolvasott könyveim száma ebben az évben valamivel harminc felett jár. És hol van még az év vége..


4) Nem szabad feladni

Tudjátok: felállni, koronát igazítani és továbbmenni. Ki mondta, hogy minden könnyű? A lényeg, hogy sosem szabad feladni! Minden munka amibe erőt adsz, kifizetődik.

5) Az első megérzés mindig jobb

Ha túl sokáig gondolkozol valamin, hosszasan babrálsz valamivel előfordulhat, hogy a végeredmény rosszabb lesz, mint elsőnek volt.

6) Időjárás

Kiszámíthatatlan. Hiába nézel meg három app-ot is, tuti, hogy mindegyik különbözik. Egy biztos, ha bármelyik is szeles napot ír, vagy nadrágba menj, vagy vigyél magaddal egy rövidnacit. Elkerülheted a felesleges idegeskedést a villantások miatt.

7) Social media világa

Az internet jó dolog egy bizonyos szintig. Tudnunk kell hol a határ és meg kell tanulnunk meghúzni azt. Nem szabad, hogy annyira introvertáltak legyünk, hogy teljesen kizárjuk a külvilágot. Az igazán jó dolgok  odakint történik, a világ nem áll meg, míg te online vagy! Ez nem minden, légy ott, ahol vagy, igazán.

8) Ajándékok fontossága

Igen, néha van, hogy szükségünk van egy új mobilra, vagy egyéb megvásárolható erre meg arra. De! Olyan szívbe markolók azok az ajándékok, amelyeket kézzel készítünk, teljes szívből szeretettel.
Egy kézzel írott levél, egy apró emlékekkel teli üvegcse csak 1-1 példa erre.

9) Tanulj meg elengedni és ne erőltesd, ami nem megy

Tudom, ez lehetne kettő is, de én mégis egybe venném. Gimnáziumi éveim elején görcsösen ragaszkodtam emberekhez / dolgokhoz, akik /amik nem maradtak igazán sokáig a központban. Ott vannak, de csak távolról figyelnek. Egyszer olvastam egy idézetet (esküszöm el fognak könyvelni az idézetes-lánynak) , miszerint a dolgok és személyek akkor lépnek be az életünkbe, amikor kell,  kölcsönösen tanulunk egymástól, majd pedig mikor már nincs "szükség" rájuk, távoznak. Ez történhet észrevétlenül, vagy akár nagy robajjal, de idővel be kell látni, elmentek. (Ezek a barátságok is megszakadtak) 

Egy biztos! engedjük el!

10) Az írás jó dolog!

Már kicsiként is nagy naplóíró voltam, de nem ilyen téren. Csak szimpla naplóim voltak, mit ettem aznap, hány oldalt olvastam, stb.

A blogolás mára része az életemnek. Szeretem, még ha nem is mindig kíváncsi rá sok olvasó. Jó kiírni magamból, ami épp foglalkoztat.

Ha Te is blogolsz sose felejtsd el: ha csak páran is olvassák a posztjaidat, megéri!

(És most már úgy írok tele 4-5 oldalt nagy füzetben egy-egy bejegyzéshez, hogy észre sem veszem.)


11) Küzdj az álmodért

Kedvenc Hooligans számom is. A céljainkért lépni kell előre, nem a tábla fog sétálni hozzánk, nekünk kell elérni őt.
Az a siker, amiért keményen megdolgoztál, a legjobb.

12) Időbeosztás

Arra van időd, amire akarod. A beosztás jó dolog, de nem minden. Bármi felboríthatja a napod, de nem szabad hagyni, hogy el is rontsa azt. Amit ma megtehetsz, ne halaszd másnapra.

13) Önmagunk

Fogadd el úgy magad, ahogy Isten megteremtett. Van, amin nem lehet változtatni. Amin lehet és szeretnél, azért pedig tegyél!!
(Ne másokért akarj változtatni magadon, csakis saját elhatározásból! )

14) Kritika

Bizony. A negatív kritika is kritika, ha építő jellegű. Volt már olyan, hogy egy insta fotóm alá érkezett egy komment, miszerint idézem : bocsi, de ez a képed most rossz lett. Amint elolvastam a visszajelzést, először szíven ütött, aztán gyorsan rákattintottam az értesítésre, megnéztem a képet és én is láttam a hibát. Akkor az instagram hibázott, ezt meg is írtam a lánynak megköszönve a jelzését, akit meg is lepett a higgadt reakcióm.

Vannak azonban olyan üzenetek is, amelyeket nem tudok hová tenni. Olvasva vloggerek videói alatt a megjegyzéseket, azokhoz az alpári stílusban megírtakhoz képest az enyém semmi.

Egyet azonban nem szabadna elfelejteni : hiába bújnak fake profilok mögé, a szavak megmaradnak!

15) Sorrend

Család-barátok és minden más ezután.


16) Nincs tökéletes

Nincs olyan, hogy mindent tudsz. Mindenki hibázik, ez természetes, lényünkhöz tartozik.

Hadd meséljek egy sztorit: az egyik vizsgám előtt volt egy lány, nagyon izgult, még az ajtó előtt is egy tételt olvasott, tanulta a szavakat. Tőle ezt kell kérdezni. Szerintem nem lepődtök meg, ha azt mondom, természetesen olyat kérdeztek tőle, amit nem tudott. Utólag azt mondta, nem tudta tökéletesre. Az ott álló tanár rámosolygott és azt suttogta: olyan, hogy tökéletes, nem létezik.

17) Mentések

Mindig ments le a képeket, adatokat. Sajnos nem is olyan régen egy egész fotózásom veszett oda, mert halogattam a letöltést, mígnem elfelejtettem, hogy az még nincs a gépen.

18) Én idő

Kell, hogy szánj magadra egy kis időt. Olvass, a lényeg, hogy kapcsolódj ki. Ha csak egy órára is, de relaxálj!


Huh! A bejegyzés végéhez érve megköszönöm, hogy velem tartottatok. Bízom benne, hogy sikerült egy kis lelki fröccsöt produkálnom itt megspékelve egy csöppnyi humorral.

Találkozzunk a következő bejegyzésemben is,

Edina


Előző bejegyzésem: Könyvajánló-11

Ui.: Ezúton is köszönöm Nektek a rengeteg üzenetet a szülinapom alkalmából. Hálás vagyok értük! Nem is gondoltam volna egyébként, hogy nem is kevés követőmmel egy napon születtünk! Remélem nekik is boldog nap volt!





You May Also Like

6 megjegyzés

  1. Szerintem mind igaz amit leírtál, sokat már én is tapasztaltam. Egyébként én is hasonlóan voltam az olvasással mint te. Kiskoromban nagyon sokat olvastam, aztán belecsöppentem a internet világába és kimaradt 2-3 évem olvasás nélkül. Aztán később rájöttem, hogy mekkora hülyeség volt tőlem abba hagyni az olvasást, de nem csak azért mert jó dolog olvasni, hanem mert szerettem is. Azóta folyamatosan olvasok, és kevesebb időt töltök online. 📚💕

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Örülök, hogy így gondolod!
      Húha azért nekem évek nem maradtak olvasás nélkül, csak pár hónap. Megértem, ezt én is beláttam! ♥

      Törlés
  2. Szia��nagyon jó lett lett ez az írásod is, mint a többi.Mindegyik igaz,szerintem amit leírtál én is tapasztaltam már őket,sőt!tapasztalom minden nap.Még annyit tennék hozzá hogy "nem árt az elővigyázatosság"erről egy rövid sztorit mesélnék ha nem baj;például saját példa, hogy egy barátnőmről éreztem,hogy hááát már annyira nem is tekint a barátnőjének de én sem úgy őt igazán.Következő héten valami pici jelentőségű dolgon összevesztünk,azóta pedig szinte nem beszélünk.Pedig eleinte csak egy megérzés volt...
    Amúgy én is imádok írni,fotózni és olvasni egyaránt.����Nagyon jók a posztjaid,instán is,itt is szóval hajrá, további sok sikert!�� ~Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Eszter! :) Nagyon szépen köszönöm! ♥
      Sosem baj, ha meséltek, örülök neki! Egyet értek a pontoddal, de sajnálom, hogy végül beigazolódott az első megérzésed.. ! Kitartást neked! :)

      Törlés
  3. Olyan jó a bejegyzéseidet olvasni��
    Utólag is boldog születésnapot! ❤

    VálaszTörlés