Egy ilyen regény nagykövetének lenni , Ron Hall · Denver Moore · Lynn Vincent Ugyanúgy ​más, mint én

by - augusztus 25, 2023

 


Sziasztok!

Öreg hiba egy könyvmolytól, ha a NAGYBETŰS kedvenc könyvéről nem található meg bejegyzés a blogján. Ezidáig ötször olvastam, kétszer láttam a belőle készült filmet és megannyiszor ajánlottam már a közösségi médián. Számomra megunhatatlan. Ha jól számoltam, 5 fizikai példányunk van belőle itthon, de a folytatását (igen, Ron és Denver története folytatódik, de erről később) is sikerült beszereznem, noha csak e-book formátumban.

Minden túlzás nélkül sokan kötik hozzám ezt a regényt, amiért én végtelenül hálás vagyok. Hiszem, hogy ez az a könyv, ami megérdemli, hogy mindenki polcán ott legyen. És hiszem, hogy megérdemeljük mi is, hogy ilyen könyvekkel gazdagodjunk. 
Hogy melyik is ez a regény? 
Ron Hall · Denver Moore · Lynn Vincent Ugyanúgy ​más, mint én , természetesen. 


Erről mesélek most nektek újfent, de semmiképp sem utoljára!
Fülszöveg következik. 

Denver egy louisianai ültetvényen töltötte fiatalkorát, míg egy nap felugrott a Texasba tartó vonatra, hogy utána tizennyolc éven át hajléktalanként csavarogjon Dallas utcáin. Ron nemzetközi műkereskedő, aki otthonosan mozog az Armani öltönyös milliárdosok világában. Felesége, Deborah a hitnek és mások megsegítésének szenteli az idejét. Mindhármuk élete egy csapásra megváltozik, amikor a gondviselés egymás felé tereli őket, és új barátságra, új álmokra találnak.

Csakhogy Isten útjai kifürkészhetetlenek. Az ember nem nyerhet semmit anélkül, hogy valami mást elveszítene. Vajon mit tartogat a jövő a furcsa trió számára? Valóra válik-e Deborah álma, és ha igen, milyen áron?


Ha valaki megkérdezi tőlem, melyik az az egy könyv, amit mindenkinek el kellene olvasnia kapásból rávágom a könyv címét, gondolkodás nélkül. 

Mert ez tényleg egy olyan könyv, ami csak ad , ad és ad. Amibe nem győzöl jelölőket tenni, ami tanít, megérint, emeli a lelkedet. 
Ami mégszebb az egészben, hogy igaz történet!
Nem író írta, egyszerű emberek mint mi ! Mégis mások, ugyanúgy, mint mi. Egy modern rabszolga, egy nemzetközi műkincskereskedő és az őket összekötő hihetetlen asszony életútja, története. Mégis olyan történetet ad át, ami után sok író pironkodhatna.

Miről ír? Az életről. A gondviselésről! Szépségről, jóról és rosszról.
Érzéseket, hitet , szeretetet.

Azt hiszed, nem lehet kapcsolat egy ültetvényen gyapotszedőként dolgozó színesbőrű , néger férfi , akinek gyermekkora óta egy vasa nincsen, és egy ismert, tehetős, armani öltönyös milliárdos műkereskedő és felesége találkozásából, akik ugyanannak a világnak két totálisan ellentétes oldalán élnek.
De igen!
Egy ember nem nyerhet semmit anélkül, hogy valami mást elveszítene.

forrás: Antikvárium.hu & ktssyedina




Egy különös barátság, trió és a feltétlen szeretet története.
Megható, elgondolkodtató és csodaszép!

Úgy gondolom, nincs egy olyan könyv, ami egyformán hathat az emberekre. Mégis, amikor erről a kötetről kapok visszajelzést, kicsit úgy érzem, mindannyiunkhoz szól. Természetesen tudom, hogy ahány olvasó, annyi olvasat, nem tetszhet (és nem is tetszik) ugyanúgy minden embernek, mégis elképesztő látni azt a fajta könyvszeretetet és rajongást, amit kiváltott a népszerűsítő posztom. Szívmelengető. 
Tud szólni, tud adni, el tud gondolkodtatni. Nem kell, hogy minden gondolatával egyetérts. Alapjaiban meg fogtok egyezni. 
Erős, életigenlő kötet, ami után kicsit te is átértékeled az életet. Megtanít értékelni minden apró történést a napjaidban, új értelmet, célt ad. Megrendítő, emlékezetes utazás, amely bizalmat, kapcsolatokat, hitet, mások szolgálatát helyezi előtérbe.

S ha már hit. A hit nagyon személyes tapasztalat, mely megjelenik ebben a könyvben. Számomra ezek a megtapasztalások, erők és példamutatások is felérnek egy kisebb csodával. Teljes mértékben tiszteletben tartom, ha valaki nem érez ugyanígy ezt a kötetet olvasva. Ez rendben van, úgy hiszem ez a kötet csak azt tudja megváltoztatni, aki kész a változásra és szeretné azt. Mások, majd továbblapoznak azokon a részeken, melyek mondanivalójával nem tudnak azonosulni. Mindannyian életünk különböző pontjain vagyunk. Talán máskor, majd új élményt ad. Én minden újraolvasásnál rájövök, a könyv nem változik, minden betűje ugyanaz, viszont én és a tapasztalataim bővülése okán, másképp dolgozom fel az olvasottakat. Ez is egy gyönyörű része az olvasásnak. 

A mai világban, amikor alig vesszük észre a körülöttünk élőket, ez egy igazán inspiráló, hiánypótló történet .

Őszinte, bemutat minden félelmet, álmot és felelősségteljes, vagy épp meggondolatlan történéseket, amelyeket céljaik eléréséhez tettek. Mindent, mellyel nap, mint nap, mi is megküzdünk. Mégis a könyvet reménytelibb szívvel, lélekben felfrissülve csukjuk be, még annak ellenére is, hogy minden bizonnyal nem egyszer szökött könny a szemünkbe. 
Mélyen megindító, de soha nem csípős vagy szentimentális. Olyan érzelmi utazásra hív, melyet nem lehet elfelejteni. Mi a különbség köztünk? Saját kérdésére egyszerű és nyomatékos válasszal válaszol. Mit változtathat egy ember (vagy kettő) a világon? Nagyon sokat!

Lassan hagyománnyá válik, hogy minden évben újraolvasom, s meglepő módon, minden olvasásnál mást viszek el belőle útravalóul. Nincs még egy ilyen könyv a számomra. 

S most pár szóban a folytatásáról. A könyv olyan nemzetközi sikert aratott, hogy túl azon, hogy 2017-ben filmfeldolgozás készült belőle (ide katt) , a szerzőpárost két további kötet megírására késztette. 


A második részben a folytatásról mesélnek, ugyanabban a lehengerlő stílusban mesél tovább reményről és megbékélésről,  hihetetlen történetben. A most mi a különbség további anekdotákat mesél el Ronról és Denver drámai gyermekkoráról. Mesél arról, hogyan született meg az Ugyanúgy más, mint én és hogyan élnek azóta, miben változtatta meg az életüket. Bölcs, gyakorlatias és keményen megélt útmutatás. Akárcsak elődje.


A harmadik kötet Ron megható memoárja, melyben azt írja le, hogy Debbie iránti közös odaadásuk Denverrel,  hogyan késztette őket arra, hogy megvalósítsák a hihetetlen asszony elképzelését: enyhítsék a szegénységgel, a hajléktalansággal és az egyenlőtlenséggel kapcsolatos fájdalmakat. Egyedi hangjukon, inspiráló (és gyakran mulatságos) kalandjaikat olvashatjuk.


Én ezt a két folytatást csak e-bookban tudtam megvenni, angolul is olvastam, de nagyon bízom benne, hogy egyszer sikerül a számomra legfontosabb könyvet, sorozatot fizikai példányban, eredeti nyelven is megszereznem. 


Azt kívánom, bárcsak több emberhez jutna el ez a könyv! (Talán egy kicsit jobbá tenné a világot).
És ha ehhez én már ezzel egy kicsit is hozzátehetek, már megérte.
Ha van kedvetek és olvastátok már a történetet, megköszönöm, ha írtok róla nekem a ti olvasatotokban. Hogy tetszett? Örömmel olvasnám! Köszönöm az eddigi visszajelzéseket is. 

Pontozás / tudnivalók:📚📚                   
Történet: 5/5***

Karakterek: 5/5

Borító: 5/5

Cím: 5/ 5***

Stílus: 5/5**

Szórakoztatás: 5/5 - inkább dráma

Vége: 5/5 - maga az élet

Kiadás: 2016 , Könyvmolyképző kiadó 

Oldalszám: 320

Idézetek / kedvenc részek 🕮🔖               

" Mit szépítsem: az utca elzülleszti az embert. Velem se volt másként. Hajléktalan lettem, ráadásul a törvénnyel is összeakasztottam a bajszomat. " 

" Az élet produkál néha olyan dicstelen pillanatokat, amelyek örökké élnek az emlékeinkben. " 

[…] a legjobb bosszú a boldogság. "

" Az történt velem, hogy elveszítettem a hitemet magamban. Úgy éreztem, hogy senkinek se nem vagyok elég jó, és sose nem lesz ennél jobb. "

" – Meg kell őket fertőzni szeretettel! "

" Ez az ember épp annyira volt megközelíthető, mint egy elektromos kerítés. "

" […] a barátkozás súlyos elkötelezettség. Bizonyos szempontból komolyabb, mint a házasság. "

" – De ha igazi barátot keres, az szívesen leszek. Örökké.
Ahogy Denver szavai visszhangoztak a fülemben, rájöttem, hogy soha nem hallottam még szebb vagy őszintébb baráti esküt, mint ami most ennek a csavargónak elhagyta a száját. Csak annyit tudtam válaszolni alázatosan, de őszintén, hogy:
– Denver, ha a barátom leszel, ígérem, hogy nem doblak vissza. "

" Vajon miért hívják a gazdagok sushinak azt, amit a szegények csalinak? "

" – Tudom, nem tartozik rám, de mindegyik kulcs nyit valamit, ami a magáé?
Rápillantottam a csomóra. Úgy tíz kulcs fityegett rajta.
– Azt hiszem – feleltem. Ezen még sosem gondolkodtam.
– És biztos benne, hogy maga birtokolja azokat a dolgokat, vagy azok birtokolják magát?
Ez a bölcsesség úgy ragadt meg az agyamban, akár a cellux. Minél többet gondolkodtam rajta, annál inkább rájöttem, hogy sokkal jobban élveznénk az életet, ha sokkal kevesebb mindenünk lenne. Bizonyos értelemben Denver a tanárom lett, én pedig a diákja, ahogy megosztotta velem különös gondolatait és régi, egyszerű, vidéki bölcsességét. "





" – Mert felébredtem. – felelte a férfi. A szeme csillogott sovány arcán. – Ez már elég ok a boldogságra! "

" Arra is rájöttem, hogy néha egyszerűen el kell fogadnunk, amit nem értünk. "

" – Mind végső stádiumban vagyunk – mosolyogtam gyengéden –, mert az életet senki sem éli túl. "

" Valamit megtanultam, amíg hajléktalan voltam: ami nekünk korlát, az Istennek lehetőség. Amikor mindent megtett az ember, és elért a kötél végére, és mán nincs mihez nyúlnia, akkor Isten átveszi az irányítást. "

" Meglepődnétek, mennyit lehet tanulni a hajléktalanoktól. "

" – Az emberek azt hiszik, hogy ők irányítanak, de nem úgy van az. Az igazság az, hogy aminek vesznie kell az elveszik, és aminek múlnia kell, az elmúlik. " 

" – Hogyan élheti le az ember élete hátralévő részét pár nap alatt? " 

" – Maga volt az egyetlenegy ember, aki nem azt nézte, milyen színű a bőröm, és milyen goromba fickó vagyok, hanem azt látta, hogy van valaki idebenn, akit érdemes megmenteni. "

" Az az igazság, tudják hogy semmi se ér igazán véget, de nem is kezdődik semmi új se. Mikor valami véget ér a szemünk előtt, akkor az valahol máshol ahol nem halljuk, nem látjuk, nem érezzük folytatódik. Két világban élünk: egy fizikaiban és egy szellemiben. "




" – Mr. Ron, minden jó véget ér egyszer – mondta. – És soha semmi nem ér véget úgy, hogy ne indítana el valami újat. "

" – Mondja meg nekik, hogy én egy senki vagyok, aki azt akarja elmondani mindenkinek, hogy akárki megmenthet bárkit. Csak ennyit kell tudniuk. "

" Az az igazság, hogy akár gazdagok vagyunk, akár szegények, nem a föld a végső nyughelyünk. Úgyhogy végül is mind hajléktalanok vagyunk – és mindannyian hazafelé tartunk. "

" […] mindenki különbözik – mindenki ugyanúgy más, mint én. "  


A kép szerkesztése: Antikvárium.hu



Jó olvasást!


Ne feledjétek a mottót, nincs időm rossz könyvekre! #nincsidőmrosszkönyvekre

Előző bejegyzésem, egyben könyvajánlóm: Leiner-Laura-40-nyári-nap-könyvajánló

Minden további könyvajánlót megtalálsz a blogon. Érdemes nézelődni a kategória fül alatt is, ahol címkeként szedve látod az összes bejegyzést.

Ahol még megtalálod írásaimat, ajánlóimat és képeimet :
    Instagram: ktssyedina
    Facebook : ktssyedina
    Moly.hu : dontforgettosmileandread
    Pinterest : ktssyedina 
    Threads : ktssyedina 

Remélem még találkozunk, én ugyanis
hamarosan jövök!





A bejegyzés bármely részletének felhasználásához a szerző írásbeli engedélye szükséges. 
Minden jog fenntartva
2017-2023
Copyrigth,© Kutasi Edina


You May Also Like

0 megjegyzés