Újévi fogadalmak? booktag - 2023

by - január 11, 2023





Sziasztok!

Sok jó (könyv)élményben gazdag, boldog Új  évet kívánok mégegyszer Nektek, kedves olvasók! 🎊

Izgalmas és rendhagyó poszttal érkeztem ma hozzátok! Szokatlan lehet tőlem ez a bejegyzés, hiszen többször is hangsúlyoztam már, nem ragaszkodom különböző listákhoz olvasás terén, sőt, általában érzésre olvasok, veszek le egy könyvet a polcomról, most mégis megtetszett több kihívás is az ilyenkor gyakoriak közül. Ez a bejegyzés tehát, az előttünk álló új év olvasmányairól fog szólni, lássuk, miket szeretnék idén elolvasni. Hozzá kell tennem mégegyszer, óriási a listám, sok könyvet tervezek elolvasni. Bár mindig hangulatfüggő, végül mi valósul meg belőle, van azért jó pár könyvem, amivel már szemezgettem, mint idei olvasmány.📚 Biztosan izgalmas lesz visszaolvasni majd decemberben, mi valósult meg belőle. 

Nem is szaporítom tovább a karaktereket feleslegesen, nézzük a tag-et. 


1. Írók, akiktől szeretnél olvasni idén, de eddig még semmit nem olvastál tőlük:
Elsőként is Grecsó Krisztián, akinek munkásságával lépten nyomon találkozom, sok könyve jelent már meg, tavaly pedig álmodtam egy merészet (ritka, hogy egy általam még ismeretlen írótól több könyvem is legyen), négy könyve is itt vár a polcomon, pedig még nem olvastam tőle. (Vera, Magamról többet, Valami népi, Isten hozott).  Még nem tudom, melyikkel fogom kezdeni. Ti mit választanátok?
Másik ilyen szerző, szintén a magyar palettáról : Baráth Viki, akitől már tavaly is szerettem volna olvasni, de akkor elfelejtődött, úgyhogy álljon ez itt egy emlékeztetőképp. (Az igazság nyomában!) Továbbá Barna Berni, akinek a könyvét már októberben kinéztem magamnak, amikor még csak előrendelhető volt. Azóta pedig  Berni jóvoltából az én polcomon (egyébként a kis könyves kosaramban) van, hamarosan sorra kerül, alig várom!  
Idén egyébként, amennyit csak tudok, a saját könyveim olvasottságát akarom növelni, így nagyon sok szerző van, akinek munkáival biztosan megismerkedem ebben az évben. Ezt igazolja az is, amikor ránézek az eddig érekezett / áttolt recenzióimra is . 
Apropó! Ha már Grecsó könyveit említettem. A könyveket , amelyek kiváló és "akárazúj" példányok az Antikváriumról vásároltam, ahol a legnagyobb kincsekre is lehet szert tenni. Nagykövetként idén is érvényes náluk az alábbi kuponkód :
NK20220218971255  Használjátok örömmel, én is fogom! :-) [Akciós időszakokban értelemszerűen nem beváltható.]



2. Egy könyv, amit mindenképpen szeretnél elolvasni:
Mindenképp szeretném Ambrose Parry A ​halál művészete c kötetet elolvasni, mert tavaly már nem került rá sor. Az első része pedig nagyon nagy kedvencem lett, így izgatottan várom a folytatást. 
Ugyanígy ideje elolvasnom a Sarah Winman Csendéletet, illetve két Fredrik Backman, valamint Marie Aubert regényt is. Továbbá: A füredi lány sorozatot is szeretném ebben az évben befejezni. 
Most nézem újra a címet ... EGY (!) könyv... Majdnem egyet mondtam :D 
3. Egy klasszikus, amit szeretnél elolvasni:
2023-ban szeretnék olvasni Szabó Magdától . Több könyve is olvasatlanul van a polcomon, de akár újra is olvasok majd tőle, pl .: Az ajtót. 
4. Egy könyv, amit szeretnél újraolvasni:
Most valószínű sokan felnevetnének, ha az Ugyanúgy más, mint én- t írnám ide, de megnyugtatok mindenkit, az örök kedvenc könyvem most nem számít. Pláne, hogy az ötödszöri újraolvasás már pár nappal ezelőtt lezárult. Ha-ha! Érdemes olvasni! ;)
Újraolvasni szeretném a Poros úton mezítláb c könyvet. Tavalyelőtt tettem rá szert, könyvtári példányként, de sajnos utoljára maradt és vissza kellett vinnem. Így csak gyorsan tudtam olvasni, ami nem adta meg a kellő hatást, pedig annyira éreztem, hogy ez az én könyvem. Pár nappal utána meg is vettem, így mindenképp ezt mondanám.



5. Egy könyv, ami ezer éve várólistás és idén el akarod olvasni végre:
Jay Asher 13 okom volt. Le sem merem írni mióta várólistás... Idén végre elolvasom!

6. Egy jó vastag könyv, amit beterveztél:
Legyen a Másodvirágzás. Ezt mindenképp olvasom, még mielőtt megjelent (és körülvette volna ez az óriási hype és sokszori újranyomás), már szemeztem vele , de amióta jobbnál jobb véleményeket olvasok róla, méginkább örülök, hogy itt van a polcomon és hamarosan el is kezdem.

7. Egy író, akitől már olvastál és idén is szeretnél:
Colleen Hoover. Nem titok, hogy a mostanában megjelenet két Colleen Hoovert sem volt alkalmam még kézbevenni, bár ezzel tudatosan vártam meg az új évet. Kíváncsi vagyok, pláne a Layla-ra. Noha a kedvenc külföldi szerzőm, eddig számomra még az újításai nem igazán jöttek be ( értsd : Verity) , így izgatottan várom, tetszeni fog e. Két könyve olvasatlan még tehát nálam : Layla és Minden tökéletesed (aminek nem véletlen ez a címe! ). 

8. Karácsonyra kapott könyv, amit el fogsz olvasni idén:
Már kettőt el is olvastam ezek közül, de mindegyiket szeretném ebben az évben, mert nem véletlenül szerettem volna mihamarabb a polcomon tudni. De a legjobban kíváncsi vagyok : Belső béke, Noel naplója és a Tükör mögül. 
Karácsonyi pakk

9. Egy sorozat, amit elkezdeni és befejezni is 2023-ban fogsz:
Ha szigorúan nézzük , Richard Osman sorozatára , A csütörtöki nyomozóklubra nem teljesen lenne igaz ez az állítás, mert az első részt már nyáron három  éve lesz, hogy olvastam, épp emiatt ide sorolnám. Újra fogom olvasni az első részt és úgy befejezeni ezt a sorozatot. 

(Amihez egyébként nagyon-nagyon-nagyon szerettem volna egy díszkiadást, idén ugyanis váratlanul kiadták egy csodaszép díszdobozban a három regényt együtt, de hiába , sajnos azt a tájékoztatást kaptam a kiadótól, hogy külön nem árulják. :( Szomorú vagyok!! Nagyon!)

10. Van valami olvasási terved? Ha igen, hány könyvet tervezel idén elolvasni?
Tavalyelőtt 96 könyvet olvastam, tavaly 196-ot. Idén sem szeretnék számokkal tervezni, csak olvasni annyit és azt, amihez kedvem van. Mégis van egy szám, amit szeretnék mindenképp elérni, ez pedig a 50, de inkább többet. Továbbra sem a mennyiség az, ami igazán fontos, csak jó könyvek legyenek és élményt adjanak. 
Idén is próbálok vegyesen olvasni, mindenféle műfajból, nemzetből, régi és új íróktól.

11. Bármilyen egyéb célkitűzés?
Karácsony környékén épp újságoltam a hírt, hogy szeretnék ebben az évben minden hónapban egy Agatha Christie könyvet olvasni, ha már lassan teljes az életműve ( A Pollensa öböl / probléma,  Gyilkosság a csendes házban és Tizenhárom rejtély kötetek hiányoznak még a nehezen beszerezhetőek közül, ezt többen is kérdeztétek már ) . Rá pár napra egyébként a hivatalis AC oldal épp ki is hozott egy erről szóló kihívást, úgyhogy mi ez, ha nem jel!  
FRISSÍTÉS ('23. 01.11.): a mai napon az egyik helyi antikváriumban beszereztem a Tizenhárom rejtélyt, így már azt is a polcomon tudom. 
FRISSÍTÉS 2.0 ('23.01.19.): a másik két kötetet is sikerült beszereznem, így már tényleg csak azok közül hiányzik pár, melyek boltban is beszerezhetőek. Amint a sorban olvasással odaérek, meg is veszem.
Kép forrása: https://www.agathachristie.com/news/2023/read-christie-2023

Ebben az évben pedig szeretném, ha Dóri Merj hálalány lenni ! naplója hű társam lenne a mindennapokban! Imádom! Az 1000 hála ajándékát pedig már el is kezdtem megtölteni .


Bővebben minderről nemsokára hosszabban értekezem, de addig is itt hagyom Dóri oldalát, nézzetek körül! https://halalany.hu/merj-halalany-lenni/

Más egyéb: 
Olvasni, olvasni, olvasni!
Több kívánságom nincs!

Köszönöm, hogy velem tartottatok ebben a bejegyzésben is, ha van kedvetek osszátok meg velem a ti válaszaitokat, kívánságaitokat könyvek terén kommentben itt , vagy bármelyik platformomon. 

Jó olvasást!


Ne feledjétek a mottót idén sem, nincs időm rossz könyvekre! #nincsidőmrosszkönyvekre

Előző bejegyzésem, egyben könyvajánlóm: Kővágó Sára: Kétségek

A recenziós könyvekről általánosságban szóló írásomat is ajánlom, kérlek, olvasd el , ha érdekel a téma. Minden-amit-recenziós-posztokról-nálam-tudni- kell

Minden további könyvajánlót megtalálsz a blogon. Érdemes nézelődni a kategória fül alatt is, ahol címkeként szedve látod az összes bejegyzést.


Remélem idén is találkozunk, én ugyanis
hamarosan jövök!


A bejegyzés bármely részletének felhasználásához a szerző írásbeli engedélye szükséges. 
Minden jog fenntartva
Copyrigth,© Kutasi Edina 2017-2023

You May Also Like

2 megjegyzés

  1. Szuper vagy es barataimmal is probalom arra osztonozni h olvassamak

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök neki! És köszönöm szépen a visszajelzést! :-)

      Törlés