Bakancslistás helyszínek #2

by - június 30, 2018

Sziasztok!✋

Ígértem Nektek, hogy nyáron igyekszem még több olyan helyszínt elhozni kis hazánkból, ahová érdemes ellátogatni. Ennek a bejegyzés sorozatnak érkeztünk most a következő állomásához. Virtuális sétát teszünk Miskolc környékén, főként Diósgyőrt és Lillafüredet megcélozva. Idén, ide terveztük az osztálykirándulásunkat. Bár már két kezemen sem tudnám megszámolni hányszor jártam a vidéken, mindig ámulattal tölt el a szépsége. Jöjjetek, fedezzük fel együtt.👀💬

Első állomásunk Diósgyőr.

A vár túra előtt betértünk a Kis Gergely cukrászdába, amely benne van Magyarország Top 10-es cukrászdáinak listájában. Ha azt hinnéd, ezt az árak tükrözik, megnyugtatnálak. A minőség az, ahol ez a rang kitűnik. Hatalmas fagyi adagokkal és finomabbnál- finomabb sütikkel várnak titeket itt teljesen reális árakon.

Miután elfogyasztottuk a kért desszerteket és hűsöltünk kicsit, folytathattuk is utunkat a vár felé.

Sétány a vár felé

Honfoglalás-kori földvár, nemzetségi kővár.

A Diósgyőri vár falai a Szinva-patak völgyéből kiemelkedő szikladombra épültek. Anonymus a 13. századi Névtelen krónikás említi, hogy itt már a honfoglalás idején állt egy földvár, amelyet 1241 körül a tatárjárás idején pusztíthattak el. IV. Béla király a tatárjárás után kedvelt hívének, Ernye bánnak adományozta a helyet. Ernye bán fia, István nádor volt az első, ovális gyűrűvel övezett, két kerek toronnyal ellátott kővár építtetője.

1962-ben Czeglédy Ilona régész vezetésével kezdődött az a tíz éven át tartó feltárás, amelynek eredményeként rom állapotában került konzerválásra a Diósgyőri vár. Alig derékig ért a Diósgyőri vár, amikor 2013-ban egy projekt keretében arra vállalkoztak, hogy a vár teljes épületrészeit rekonstruálják. A műemlékvédelemben úttörőnek számító vállalkozásnak az volt a célja, hogy a vár minél többet eláruljon a történelméről, azokról az uralkodókról, eseményekről, emberi sorsokról, amelyek falaihoz kötődnek. A projekt emellett magában foglalta a Lovagi Tornák Tere és a hozzá kapcsolódó Vásártér kialakítását valamint a lillafüredi függőkert felújítását, új funkciókkal való feltöltését is. A felújított Diósgyőri vár átadására 2014. augusztus 30-án került sor, egy évvel később pedig a lovas hagyományőrzők és sportesemények is birtokba vehették a Lovagi Tornák Terét és a Vásárteret. A vár újra megtelt élettel! Korhű berendezési tárgyak, jelmezes animátorok, történelmi játékok, hagyományőrző programok és a modern eszközök is segítik az időutazást olyan korokba, amelyek sokkal több titkot és érdekességet rejtenek, mint gondolnánk!

( Ismertető szöveg: Kirándulástervező.hu)

Kilátás az egyik teremből

A várban rengeteg program várja a látogatókat. A felújított termeket korhű ruhákba öltözött idegenvezetőkkel járhatjuk be. A tárlat  körülbelül egy- másfél óra közötti időtartamot vesz igénybe. A szobák valóban szépek, többnyire bútorozottak. Sőt, az egyik teremben még jósoltatni is van lehetőség. Ám, az ott eredményként kimutatott "jövő" nem mindenkinek volt fényes. Rendkívül interaktív tárlaton járhattunk. Továbbá lehetőség van a várfalak előtt sétálgatni. Valamint, egy meredekebb, de nem túl hosszú lépcső vezet felfelé a 4 sarokbástya egyikéhez. Itt körbe lehet sétálni, fotózkodni valamint nem utolsó sorban gyönyörködni az elénk táruló tájban, ami igazán csodálatos. Utunk végén természetesen szuvenírt is tudunk vásárolni a Várboltban.

Utazunk

Második állomásunk: Lillafüred:

Amikor azt a szót hallom, Lillafüred, nekem automatikusan beugrik a Palota szálló, mely a városrész szimbólumává nőtte ki magát. Nem is véletlen, hiszen fantasztikus látványosság, belül pedig igazi pompa köszön vissza. A szálló előtt elterülő Hámori - tavon pedig lehetőségünk volt csónakázni is. Fejenként 500 Ft-ért fél órára szelhetjük a habokat. Én személy szerint ezt most kihagytam, de a barátnőimnek, akik részt vettek rajta, nagy élmény volt.
A szálló

Hámori - tó

Itt tehát kettévált kis csapatunk. Amíg az egyik része evezett, addig mi, négyen, elindultunk felfedezni Lillafüred további részét. A szállótól baloldalra, és a tóval szemben van egy út lefelé. Ennek a rövid útnak a végén van egy játszótér, a kicsiknek és nagyoknak egyaránt élvezetet nyújt. Ahogyan haladunk lefelé a sétányon, elhaladunk kacskaringós falak mellett. Leginkább várfalakhoz hasonlít, amelyek a Palota szállót veszik körül. Becsesebb nevén a Függőkertnél járunk. Bevallom, már bent sétáltunk a községben (Felsőhámor), a házak között és kerestük a táblákat, amelyek a függőkertet jeleznék. Egy idő után azonban rájöttünk, hogy nem erre lesz. Tehát, Google a barátunk megmondta, hogy már rég elhaladtunk előtte. Igen, vicces volt. És igen, a nevezetességeket jelző táblák nincsenek teljesen a helyükön.

Balra játszótér, jobbra függőkert

Mindez felülről
Fotó: Trip Advisor

Lényeg, a lényeg a Függőkertet elhagyván, még mindig lefelé sétálunk. Egy kis meredekebb lejtő végén találhatjuk meg az Anna-barlang bejáratának kapuját. Amely, most átmenetileg zárva volt, de ha megállunk egy pillanatra és csendben figyelünk, már hallhatunk valamit. Igen, csobogást. A barlangtól balra ugyanis újabb nevezetességhez érkezünk. Egy csodás Vízesés bújik meg. 20 méter magas édesvízi mészkő teraszról zúdul le az ország legmagasabb vízesése. Gyönyörködhetünk benne közvetlen közelről, vagy akár a függőkertről is.
Anna barlang bejárata, balra a vízesés

Mindezek után, már visszafelé vettük az irányt, újra megcsodáltuk a Függőkertet, ahol végig is sétáltunk. Igazán káprázatos! Végül, újra a kereszteződéshez értünk. Igazán meleg volt, aznap (is), így nem csoda, ha ez után a jó kis túra után már csak egy hűsítő italra vágytunk.

Egy ilyen turistaparadicsom nem csoda, ha tele van jobbnál jobb éttermekkel, vagy éppen büfékkel. Rögtön a szálloda mellett lehetőség van mindenféle ínyencségeket kipróbálni az étteremben, ehhez viszont, khm , mélyen a zsebünkbe kell azért nyúlni. Talán nem meglepő, hogy mi inkább a büfésorokat választottuk. Nagyon finom palacsintát lehet kapni 200Ft-ért és igazi házi limonádét, decijét 100Ft-t.  Ezután a kis pihenés után, sétáltunk egy kicsit a parkban, valamint megnéztük a Kisvasutat is. Az erdei vasút Garadnáig megy, az út során pedig lehet csodálni a Bükk-hegység természeti szépségeit is.

A kisvasúttal való utazást azonban most kihagytuk, mert időpontunk volt a Szent István barlangba. A barlang túravezető társaságában látogatható, a szakaszok jól kiépítettek, világítással felszereltek. Utcai öltözetben látogatható egész évben, azonban odabent 15 fok körül van, így nem árt, ha egy pulcsi van nálunk. Pazar barlangi képződményeket, cseppköveket láthatunk. Meseország is szembejön velünk, valamint még a barlang "szörnyével" is találkozhatunk.

A mi kirándulásunk ezzel véget is ért, és kis csapatunk indult is vissza Debrecen felé.

Viszont engedjetek meg pár helyszínt még, melyet érdemes érinteni, ha hosszabb időre érkeztek ide:

Pisztrángtelep : Az őshonos sebes pisztrángot már csak itt tenyésztik nagyobb tételben Magyarországon. Lehet horgászni, de pisztráng sütöde is üzemel. ( Nyári időszakban hétfő és kedd kivételével 8-17h nyitva van.)

Herman Ottó múzeum: a természettudós és néprajzkutató széleskörű tudományos munkásságát, politikai és közéleti tevékenységét mutatja be az egykori nyaralójában berendezett kiállítás.

( Nyári időszakban hétfő kivételével 10-18h-ig nyitva van. )
A múzeum
Fotó : Trip Advisor

Sport- és kalandpark családi programnak tökéletes. Játszóterek, sportlétesítmények és minden, ami a kalandpark megnevezés alá befér.

Libegő:  A kilátás csodás, a libegő környéke nagyon hangulatos. A domb tetején túra útvonal, játszótér és büfé található. Nem messze van egy forrás is. Egy gyönyörű környezetbe suhan végig kb fel óra az út felfelé , amelyet a környezetet szerető emberek élvezhetnek leginkább az erdő mélyén a sok csoda fa között.

Avasi kilátó:  10 km-re Lillafüredtől. Remek kilátást nyújt Miskolc városára. Ingyenes és az emeletén egy szép kis kávézó foglal helyet pazar kilátással.

Köszönöm, hogy elolvastátok ezt a bejegyzést, remélem, ellátogattok ezekre a helyekre előbb, vagy utóbb. Ne felejtsétek el, Magyarország is rátok vár, fedezzük fel együtt!

Hamarosan jövök,

Edina📌

(A bejegyzésben szereplő képeket én készítettem. Kérlek titeket ennek tudtával osszátok meg.
A fekvő fotókon szereplő logó sajnos nagyobb lett, mint ahogy szerettem volna, ezért elnézést kérek, de csak utólag vettem észre. )