Ilyen volt 2019 könyvekben - B.U.É.K

by - január 18, 2020

Sziasztok!


Az utóbbi időben megfogyatkozott a bejegyzések száma , de ami késik, az nem múlik. Ma azért ragadtam gépet és billentyűzetet, hogy meséljek nektek a múlt évi olvasmányaimról. Azonban mielőtt belevágnánk, szeretném megköszönni, hogy eme -igencsak bejegyzésekben szegény- évben velem tartottatok, mind itt, mind pedig Instagramon egyaránt. Hosszú, tartalmas és tanulságos évet tudhatok magam mögött. Ahogy itt az íróasztalom mögül, a karácsonyfa mellett ülve végiggondolom az évemet nagyon sok minden jut az eszembe.
Sokat tanultam az elmúlt egy 
évben... 
Megtanultam, hogy kevesen vannak, akikre igazán számíthatok, ők viszont bármikor segítenek.💪😍
Megtanultam, hogy soha ne a szavait, hanem mindig a tetteit figyeljem az embereknek.
Megtanultam, hogy néha a legváratlanabb helyről kapok hatalmas segítséget.
Megtanultam, hogy még ha lassan is haladok, ha nem adom fel, biztosan célba érek.
Egészen elképesztő mire képes egyetlen év.
Elgondolkodtató, hogy valaki aki tavaly még csak egy idegen volt, most a legfontosabb neked.
Vicces, hogy aki tavaly sokat jelentett neked, mára már csak egy idegen.
Megtanultam, hogy emberi kapcsolatokban nem számít, sem a múlt, sem a körülmények - csak az őszinte
szeretet!💖


Ezen kitekintő után beszéljünk a könyvekről. Idén 34 kötetet sikerült elolvasnom, ami jóval szerényebb, mint tavaly, de van mentségem, tudjátok ti már ezt jól. Ezzel szemben azonban igazán fantasztikus könyvélményekkel gazdagodtam 2019-ben.
Rendhagyó módon ez most rövidebb bejegyzés lesz , mint az eddigi összegzők. Egy booktag keretein belül szeretném véleményezni az olvasásaimat.  

StatisztikailagElolvasott könyveim száma: 34

Elolvasott oldalak száma: 11 108

Magyar szerző által írt regény száma: 12 db
Az évben olvasott leghosszabb könyv: 516 oldalas (Mindig karácsony)
Az évben elolvasott legrövidebb könyv: 80 oldalas (A legszebb napok emlékére)
A három legmeghatározóbb könyv: 

- Ugyanúgy más, mint én
- A nagy Gatsby
- Szólj a kedvesség nyelvén

A legnagyobb kihívást jelentette: - L.A. Candy
Ami nagyon nem tetszett:- Fuck love 
Ami a legjobbkor jött: - Mindig karácsony
Amik nagyon megleptek: -  A kis francia panzió sorozat, Megsebzetten, Szívritmuszavar

E rövid szösszenet után nézzük is a booktaget:

1) Az év utolsó könyve:
Edith Eva Eger: A döntés 
Egy igazán megrázó , de mégis csodálatos könyv. Erős évzáró kötet volt.

2) 2019-ben megismert író, akit nagyon megszerettél:
Böszörményi Gyulát mondanám, akitől tavaly elkezdtem olvasni az Ambrózy báró sorozatot, amit nagyon-nagyon szerettem. 


3) A legjobb könyv 2019-ben:
Egy könyvet kiemelni nem kis kihívás volt, ugyanakkor úgy döntöttem hallgatok a megérzéseimre. Amikor megláttam ezt a pontot (de még nem néztem rá a listára), egy könyv máris azonnal beugrott, így ezt mondanám!
Ugyanúgy más, mint én


4) Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új)
Számomra új szerző volt idén Simone Elkeles, akitől a Kiűzetés a paradicsomból sorozatot olvastam, nagyon tetszett, az írónő jó pár más kötetét is felvettem a bakancslistámra.
5) Egy köny(v)csepp nyár
Helen Pollard A kis francia panzió sorozat. Hihetetlen két kötet volt, szinte rekordgyorsasággal kivégeztem mindkettőt , az írónő pedig megkapta a kedvenc szerző minősítést. 
6) Egy könyv, amin sírtál
Nagyon kevés könyv van, ami ekkora érzelmeket váltana ki belőlem, de a kedvenc szerzőmnek általában csak sikerül. 2019-ben a Velünk véget ér (It ends with us) volt a legmeghatóbb olvasmányom Colleen Hoover tollából.  

7) Egy könyv, ami boldoggá tett
Karácsonyi krimik. Mikor máskor olvastam volna , mint karácsonykor, de olyan jó hangulatom lett tőle, hogy csak na! Az első történet mindent vitt, hihetetlen izgalmaaas történet, a nyomozás pedig ismét zseniális!
8) A legrosszabb könyv 2019-ben:
Elég erős egy könyvre azt mondani, hogy rossz. Inkább úgy fogalmaznék , hogy nem fogott meg és nem egészen értettem , nem tudott hatni rám. Ilyen volt az évben a Fuck Love, Tarrin Fisher-től. Jó volt , de mégsem. Erős hiányérzetem volt az olvasása után, totál mást vártam az írónőtől....
9) A könyv, amin a legnehezebben rágtad át magad, annak ellenére, hogy tetszett:
L. A. Candy Lauren Conrad-tól. Az ok, ami miatt ezt a könyvet nagyoooon sokáig olvastam minden bizonnyal az volt, hogy eredeti nyelven, angolul vettem magamhoz. Egyébként a sztori nagyon jó, ajánlom! 
10) Legjobb folytatás, amit 2019-ben olvastál
Nem sok folytatást olvastam, de ami egyértelműen a legjobb volt közülük az az Iskolák versenye befejező kötete, az Emlékezz rám .

11) Legnagyobb csalódás
A könyv, amit rossz időben olvastam, de lehet majd egyszer, ha újraolvasom jobban fog tetszeni.... Nyugtalan vizek (Jessica Park). Bár tény ami tény, nem véltem felfedezni több hibát, mint az előző kötetben , de hát nem ez életem olvasmánya az biztos. Bíztam benne, hogy a folytatás jó lesz, csak a kezdet nehéz... hát túl optimista vagyok! A problémáim visszatérőek katt ide az értékelésért. 

12) Legnagyobb meglepetés
Zakály Viktória - Szívritmuszavar sorozata. Elég vegyes előzetes infókat kaptam róla, van akinek tetszett, de olyan is bőven akadt, aki a saját értékelésében az előző ponthoz illesztette volna ezt az igen rövidke két könyvet. Engem azonban mégis megfogott! Az első szerelem, első csalódás , történet egy olyan kapcsolatról, ami magában hordozza a végzetét is. Megtanít értékelni az időt...!
Ugyanakkor mondhatnám még a Megsebzettent, Christine Anne Colman-tól , amit szintén annyira szerettem, nem számítottam rá.Legutóbbi bejegyzésben már imádtam egy sort: ---> katt ide
13) Kedvenc filmadaptáció, amit idén láttál
Egy kezemen meg tudnám számolni hány könyvadaptációt láttam idén, összehasonlítási alapom  éppen ezért nem sok van. A Két lépés távolság c film azonban nagyon tetszett! 

14) A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál)
A karácsonyra kapott könyveim közül kettő olyan kötet van, ami beillik ebbe a kategóriába, de közöttük nem tudtam dönteni: Leiner Laura - Mindig karácsony , illetve Delia Owens ahol a folyami rákok énekelnek. 


15) Legjobb hónap az olvasás terén
Július. Az év hetedik hónapjában 13 könyvet sikerült elolvasni, ami az összévi teljesítményem jelentős részét kiteszi. Ebből hat kötetet a reading rush ideje alatt olvastam, nagy örömmel tölt el, hogy részt vehettem benne immár második alkalommal. The-reading-rush-élménybeszámoló -kattide- .
A bejegyzés végére pár szösszenet a blogról. 2019-ben 18 posztot publikáltam.Ide kattintva megtalálod őket.  Ezt a számot idén azért szeretném növelni, sok ötletem van!
Végezetül, köszönöm, hogy velem tartottatok, ha van kedvetek írjátok meg ti mennyi könyvet olvastatok el az elmúlt esztendőben. Szívesen olvasom továbbá az éves könyves értékelőtöket is, osszátok meg. 
Csodás évkezdést kívánok mindenkinek, BÚÉK ! 
Hamarosan jövök, 

Edina. 


You May Also Like

0 megjegyzés