#rendhagyó könyvajánló

by - július 13, 2019

Sziasztok!


Ma egy rendhagyó ajánlóval érkeztem hozzátok. Talán már megszokhattátok, hogy sorba teszem fel az ajánlóimat, ami azzal jár, hogy sok tartalommal ti már akkor találkoztok, amikor én már rég mást olvasok. Nos, ez most picit változik. Nem véletlen lett ezen bejegyzés címe a #rendhagyó könyvajánló! Ezzel azokat a könyveket szeretném címkézni, amelyekkel nem lehet várni és soron kívül kell, hogy közzétegyem őket. A mai könyvünk is ilyen lesz.

Engedjetek meg nekem egy kis sztoritime-ot. Aki rendszerint olvassa a könyvajánlóimat, az már részint tudhatja, milyen témában sorakoznak a polcomon a jobbnál jobb könyvek. Szeretem a pöttyös könyveket, minden mennyiségben, az Agatha Christieket és mindent, ami tanulságos, ami sokat ad. Nem szeretem a klisés darabokat, minden könyvnek adnia kell valamit.
Viszont az is feltűnhetett az eddigi ajánlóimat olvasva, hogy fantasy kategória távol áll tőlem. Vagyis állt, mert lehet , hogy ezt most múlt időben kellene használnom,  teljesen nem tudom eldönteni. De nem is ez a lényeg , hanem az, hogy kedves olvasók! Elolvastam életem első, de biztos nem utolsó fantasy könyvét! Azt, hogy miért nem olvastam eddig a témában nehéz megmondani. Azt azonban pofonegyszerű, hogy miért pont most kezdtem el. Voltam olyan szerencsés, hogy kaptam egy fantasztikus csomagot Danielle D Taylor írótól, aki elküldte nekem az első könyvét és még sok-sok minden mást hozzá.
Sajnos vagy nem sajnos pont az érettségi hajrá előtt talált meg, így nem tudtam elkezdeni, csak nemrég . Bár még javában tartottak a szóbelik, úgy éreztem muszáj valamit olvasnom, hogy kikapcsoljak esténként, délutánonként. Ne mindig csak a tételek forogjanak az agyamban. Viszont azt is tudtam,  hogy valami olyat kell olvasnom, ami tényleg új, teljesen el tudja vonni a figyelmemet a külvilágról, totális koncentráltságot igényel. A könyvespolcaimon körülnézve kétségkívül egy könyvre esett a választásom, az Első lépésekre. Ez a könyv bevezetett engem a fantasyk világába és elég nehezen akart elengedni. Bárcsak minden új műfajjal való találkozás ennyire jó élményekkel kezdődne. 





Legelőször nézzük meg, miről szól a könyv, engedjétek meg, hogy a fülszöveggel kezdjem:


"Az érzelmek és emberi kapcsolatok gyengévé tesznek, sebezhetési pontot adnak az ellenfél kezébe. Ezt tanították meg elsőként a szüleim. Ajándékok helyett kék-zöld foltokat kaptam, mert egy plüssmaci nem tud megvédeni, viszont egy jól irányzott rúgás igen. De mindent elveszítettem, újra. Senkiben se bízhatok és nincs hol élnem se, amíg meg nem látom azt a titokzatos alakot, aki gyerekkorom óta követ. A szüleim azt hitték csak képzelem és ráfogták, hogy egy képzeletbeli barát. Most mégis újra feltűnt és a szemem láttára ölt meg valakit. 
Jessmine Evans vagyok, készen álltam, hogy a szüleimmel harcoljak, de ehelyett egy olyan világba csöppentem, amiről semmit se tudok. Az apámmal folytatott edzések gyerekmesének tűnnek ahhoz képest, ami vár rám és mindez egy ostoba jóslat miatt. Én viszont nem állok készen arra a sorsra, amit nekem szántak."


A történet egy kicsit ilyen in medias res kezdéssel indul. Főszereplő, Jessmine (akinek a nevelőszülei meghaltak, így egyedül kell helytállnia a világban ) az üldözői elől menekül, amikor egy titokzatos alak megmenti őt előlük. Mint kiderül, az alak nem is annyira titokzatos, hiszen egészen kicsi kora óta követi a lányt. Ő elviszi Jesst egy titokzatos helyre, ahol felgyógyul. Először álomnak képzeli az egészet, a hely furcsa és szokatlan dolgok történnek vele. Később ráeszmél, hogy nagyon is valóság, ahova csöppent. Rengeteg dolgot kell tanulnia és tapasztalnia, az előző életével szemben ez merőben másabb, mint amihez szokott. Új barátai akadnak, akiknek segítségével el kell kezdeni megismerni és megbarátkozni magával , a végzetével és a jóslattal. 

A történetről dióhéjban csak ennyit tudtam összefoglalni spoilermentesen. De az biztos, különleges egy kötethez volt szerencsém. Jess páratlan karakter. Minden érzelmet kiszorítottak belőle, így újra meg kell tanulnia érezni. Könnyen elfogad, nem kérdőjelez meg semmit. Ha én lettem volna a helyében, tuti, hogy kérdező versenyt nyertem volna. Kíváncsi karakter, aki abszolút nem fél, bátor és akarattal teli. Életerős, mindenre elszánt, kemény , de belevaló csajszi. Tetszett a karaktere.   Az elején vegyes érzelmeim voltak, de félre téve ezeket, az első pár fejezet után kezdtem élvezni a sorokat.


A történet pörgős, nehéz letenni. Nincsenek üres járatok, vagy jellegtelen sorok. Minden egyes fejezetnek jelentősége van. Érzelem- és eseménydús , tele csavarokkal. Kicsit úgy éreztem magam ,mint a krimik olvasásakor. Te, mint olvasó is egy felfedező vagy. De hiába kombinálsz, próbálod megfejteni a szálakat, az írónő óriási képzelőerejét úgysem tudod utánozni. Nagyon gyorsan történik minden a könyv második felében, így ott már esélyed sincs gondolkodni, csak sodródsz a történettel és a karakterekkel. Néha le kell tenned, hogy megemészd.

Nos akkor a karakterek. Magabiztos jellemek, mind egytől egyig egyéniség. Más-más életeket és sorsokat ismerhetünk meg általuk. Olyanok, akik nem félnek újba csöppenni , megismerni és áldozatokat hozni. Különösen kedveltem azokat, akik segítették a főszereplőt, de ugyanakkor azok is vitték előre a történetet, akik hátráltatták őt. 
A könyvben, mivel fikció, új világot és helyszíneket ismerhetünk meg, ismeretlen helyeken barangolhatunk. Így minden egyes alkalommal, amikor olvasod, tényleg olyan, mintha nem ebben a világban lennél. Ez benne talán az egyik legjobb dolog. Én, mint fantasyban nem jártas ember, nem csalódtam, tetszett. Különösen jó volt, hogy elrejtett benne az író egy pár humort is, utalt néha más könyvekre és filmekre. 

Végezetül két dolgot kell még elmondanom, ami viszont nehezítette a megértést. Egyrészről a karakterek nevei. Nem volt egy sétagalopp megjegyezni a sok, néha még egymásra is hasonlító neveket . Valamint a szemszögekkel volt néha bajom, de a kontextusból igyekeztem kikövetkeztetni. Mindezen apróságoktól eltekintve élveztem olvasni. 

A befejezés külön show volt, az a tipikus miért pont itt és pont most, amikor már értenéd, akkor csavar rajta még egyet és ahw... Szóval igen, tipikus könyvmoly probléma, várom a folytatást. 😄


Végül pedig csak pár gondolat a borítóról. Nagyon szép, de sejtelmes is egyben. A hozzá kapott ajándékok pedig OMG! Szerintem ez eddig a legjobb PR csomagom evör!!!! Beteszek még egy képet  róla, hogy értsétek miről hadoválok itt!



Egy szó, mint száz, ha egy jó vámpíros-mágusos-vérfarkasos-árnyas meg mindenes könyvet akarsz, ami kikapcsol és szórakoztat, de fantáziát is mozgat, olvasd ezt!


Köszönöm az élményt az írónak, nektek pedig , hogy elolvastátok.
Olvasásban gazdag napot kívánok!


Pontozás / tudnivalók:📚📚                   
Történet: 5/4

Karakterek: 5/4

Borító: 5/5*

Cím: 5/ 5

Stílus: 5/5*

Szórakoztatás: 5/5

Vége: 5/5**

Kiadás: 2018

Oldalszám: 243

Idézetek / kedvenc részek 🕮🔖               


"– Látom, a gyógyítás már megy – mondta némi elismeréssel a hangjában, majd kilépett az ajtón és becsukta maga után. – Akkor indulhatunk? 
– Ha tudtad, hogy úgyis ide jövök, miért nem csináltad meg, mielőtt kitettél a szobámba?
– Szeretem, ha a nők jönnek hozzám – kacsintott rám, és zsebre dugta egyik kezét, másikkal pedig megfogta az enyémet."



" Nem attól féltem, hogy betörnek vagy megtámadnak, mert tudtam, hogy képes vagyok megvédeni magam. Saját magamtól féltem. Féltem egyedül lenni, mert akkor saját magammal kellett szembenéznem."



" - Azért olvasok ennyit, mert a könyvek még sohasem hagytak cserben. És a könyvek nem hazudnak, míg ha az embereket kérdezném meg minderről, talán nem az igazat vagy nem a teljes igazat mondanák el. Ha tényleg azt akarod, hogy segítsek neked, egy dolgot meg kell ígérned: sohasem hazudsz nekem."


" Mit akar ez jelenteni? Egyáltalán milyen döntést hozhat egy olyan szervem, ami gondolkodásra képtelen?
- Ha nem tetszik a szív, hívjuk csak ösztönnek.
Kösz a semmit - gondoltam magamban,......"



" Az élet örömeit pedig úgy értettem, hogy megtanultam örülni az életnek. Láttam, hogyan élnek a világ különböző részein, ezért megtanultam örülni az életemnek."


Ha úgy gondoljátok, hogy a bejegyzés tetszett nektek, kérlek, jelezzétek egy kommenttel. Nagy örömmel venném, ha megosztanátok, hogy minél több emberhez eljusson. Köszönöm! ♥

Hamarosan jövök, 

Edina. 


Előző bejegyzésem:  nyári-könyvajánló


You May Also Like

4 megjegyzés

  1. Szia Edina! Nekem nagyon tetszett amit írtál a könyről, talán én is elolvasom. A moly.hu-n láttam a karcodat. Én is egy blogger vagyok, bár az utóbbi időben nem foglalkoztam vele. Üdv: Regi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Regi! Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszett az írásom! Visszavárlak a blogomra! Üdv: Edina

      Törlés
  2. Szia Edina! Engem már a borítója megfogott ennek a könyvnek, lehet hogy a jövőben el fogom olvasni 💕
    Üdv: Niki

    VálaszTörlés