Nyári könyvajánló

by - július 06, 2019

Sziasztok!


Tavaly nyár végén olvastam el ezt a sorozatot, amiről ma szó lesz. Hogy miért csak most kerül fel ez a bejegyzés? Úgy gondoltam, ez a trilógia megér egy nyár eleji bejegyzést, hogy még időben beszerezhessétek.

Az első részét vittem magammal a kisebb nyaralásra. Úgy gondoltam, beosztom, így nem kell vinnem a második részét. Aha. Naív döntés volt. A vége az lett, hogy már a második nap letöltöttem a folytatást pdf-ben, hogy tudjam olvasni.
Izgalmas, cuki, nem gondoltam volna, hogy ennyire jó! Pont, amikor letennéd, jön egy 2-3 oldalas fejezet, amit nem lehet már kihagyni. Aztán egyszer csak vége lesz. Hoppá!






Jenny Han A nyár amikor megszépültem könyvében pont az van megírva, ami a nyárra kell. Tengerpart, lazulás, pálmafák, pihenés és szerelem..


Főszereplőnk Belly , aki testvérével és anyjukkal, a nő legjobb barátnőjénél szokták töltik a nyaraikat. Beck, a barátnőnek két fia van. Conrad és Jeremiah. Belly, amióta az eszét tudja, szerelmes Conradba. De a fiúk húgukként viselkednek a lánnyal, szeretik, féltik.

Képes lesz Belly elfelejteni a Conrad iránt érzett szerelmét? Ez a nyár más lesz! De tényleg különbözik a többitől. Azonban ami idén várja, azt még a legvadabb álmaiban sem képzelte. Beismert érzések, féltő óvások. Megrendítő, megindító, könnyed nyári olvasmány. Kötelező magaddal vinned a partra, egy limonádé kíséretében. Ha kell valami a meleg napokra, ezt válaszd.

Az első nap, amikor elkezdtem, csak azért kezdtem el Pinteresten képeket nézegetni a 150. oldal után, hogy ne fejezzem be, már az első nap. Semmi baj, másnap délben már vége is volt. Tudom, mondtam már, de ha jó könyveket olvasok, egyszerűen annyira feltöltődöm utána, hogy kedvem lesz azonnal fotózni, bejegyzéseket írni vagy bármilyen produktívat cselekedni.

Egy óra alatt ledaráltam a felét, annyira magával ragadott. Lazán megvolt. Molyon olvastam az értékeléseket és ledöbbentem mennyien írták, hogy alig tudtak vele haladni. Nagyon negatív véleményeket kapott, nem is értem.
Egy olvasó azonban azt írta: ez a trilógia olyan, mint a gyermekkor utolsó fejezete. Ez igaz. Nem is feltétlen felnőtteknek találták ki.

Az írónő stílusa kivételes. Sokszor emlékezik a főszereplő korábbi nyarakra, így a múltat apránként mutatja be, hogy vele együtt megértsük a jelent. Az idősíkok közötti ugrálás még az elején nehezíti a megértést, utána viszont megszokja az ember.


Pont egy ilyen regényre vágyik az ember nyáron. Nem kell rajta agyalni, csak élvezni a történéseket, gyorsan lehet vele haladni. Érzelmi kavalkádok, szerelmi sokszögek tarkítják. A fiúk pedig nagyon viccesek, garantálják a hangulatot. Én imádtam.

A szereplők szimpatikusak, kedves történetet mutat be a nyárról. De azért bele vannak csempészve olyan cselekmények is, ami által rögtön visszarázódunk a jelenbe, hogy nehogy elfelejtsük, semmi nem tart örökké, így a nyár sem.

Nem teng túl fordulatokkal, de nem is unalmas, mert vannak benne meglepő csavarok.

"Azon a nyáron kezdődött el minden. Azon a nyáron lettem szép. Azért, mert akkor éreztem először szépnek magam."


Számomra különleges volt a könyv.  Bíztam benne, hogy jó lesz, mert a borítóján Sarah Dessen véleményezi pozitívan. Nem is értem, miért vártam olyan sokat az elolvasásával.

Azt tudom tanácsolni, fogj egy hűsítő italt, irány a vízpart, és vesd bele magad a történetbe.
Hidd el, te is Cousins Beach-en akarod majd tölteni a nyaraidat.

Az egyetlen negatívumom a főszereplő neve: Belly. ( ez a pocak becenévre asszociál, vagy mi a szösz? ) ( A teljes neve, Isabel, ez valahogy jobb!)

Kiemelném még a borítókat. Hihetetlenül jól kidolgozottak. Letisztult, és mindegyik illik az adott fejezetekhez.

A vége villámcsapásként súlyt le, azonnal kell a folytatás. Már alig vártam, hogy elkezdhessem olvasni a következő részeit. Nem csalódtam, hasonlóan szuper volt! Örülök, hogy elolvastam.

Fiataloknak ajánlom (16 év körül), vagy olyan felnőtteknek, akik szeretnének emlékezni kicsit.

Várom a további Jenny Han könyveket. ( A fiúknak, akiket valaha szerettem című triót is biztosan hamarosan a kezembe veszem. Sőt, lehet, hogy mire ti ezt olvassátok, már végeztem is vele, ki tudja?) 


Pontozás / tudnivalók:📚📚                   
Történet: 5/5

Karakterek: 5/5

Borító: 5/5*

Cím: 5/ 5*

Stílus: 5/5

Szórakoztatás: 5/5*

Vége: 5/4 - kicsit összecsapott

Kiadás: 2015 , KMK

Oldalszám: 254

Idézetek / kedvenc részek 🕮🔖               

"Megváltozott. És mégis ugyanúgy bántott, mint azelőtt. Az érzés mit sem változott. Mintha a hullámvasút tetején ülnék - közvetlenül az első zuhanás előtt."


"Felsejlett bennem, hogy a legtöbbet kell kihoznom a nyárból, hátha nem lesz következő."


"Ki nem állhattam, amikor valaki úgy köszönt: Rég nem láttalak! Olyan bárgyúan hangzott!"


"Szóval csak ennyi vagyok neki? Az anyja barátnőjének a lánya?"



" .. mindketten éreznek irántam valamit? Lehetséges lenne? Kétlem. Olyan voltam nekik, mint a kishúguk. Csak éppen nem voltam a húguk."


"Az volt a helyzet, hogy akár eltolt magától, akár magához húzott, én mindig ugyanabba az irányba tartottam. Feléje."


"A nyár, szerintem, sokkal gyorsabban telik, ha van valaki, akivel eltölti az ember."


" - A dolgok nem maradnak örökké ugyanazok - jelentettem ki..."



"Az ember nehezen válik meg a történetétől. Mintha egy darabjától válna meg."






Ha úgy gondoljátok, hogy a bejegyzés tetszett nektek, kérlek, jelezzétek egy kommenttel. Nagy örömmel venném, ha megosztanátok, hogy minél több emberhez eljusson. Köszönöm! ♥

Hamarosan jövök, 

Edina. 


Előző bejegyzésem:Ezeket-fogom-olvasni-nyáron



You May Also Like

2 megjegyzés

  1. Szia Edina! Igaz, egy év elteltével olvastam a könyvajánlódat , de így is nagyon tetszett! Pont most terveztem elolvasni ezt a trilógiát, bár a moly.hu-s értékelések alapján egy kicsit elbizonytalanodtam. De most hogy te is szeretted ezt a könyvsorozatot megfontolom, hogy megvegyem-e :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tudtam segíteni a döntésben! ♥ :)

      Törlés