Hogyan készítem az Instagram képeimet

by - szeptember 23, 2017


Sziasztok!

Rengeteg kérdést kapok azzal kapcsolatban, hogy segítsek nektek jó képeket készíteni. Nos, nincsen semmilyen titkom, így a teljes folyamatot meg tudom osztani veletek. Előre szeretném leszögezni, hogy csupán hobbiból fotózom, nem jártam tanfolyamra, saját magam kísérletezem, olvasok utána a dolgoknak. Remélem sokatoknak fog segíteni ez a bejegyzés és ti is kipróbáljátok a fotózás ezen szintjét.

Akkor lássuk nálam hogy zajlik ez a folyamat:

1) Képek kitalálása, kompozíciók✍✍

A kezdet kezdetén nehezen álltak össze a képek, nem igazán tudtam, hogy mit hogyan kell, de mára eljutottam odáig, hogy ránézek egy dologra és rögtön ötletek jutnak róla eszembe, fotózni támad kedvem.
Általában először mindig azzal kezdem, hogy előveszem a jegyzetfüzetem. Ebbe vannak lejegyezve mit kell fotóznom. Említettem már a 10 tipp a jó insta kép készítéséhez c. bejegyzésemben (link), hogy sokat inspirálódom más, külföldi bloggerektől, illetve Pinterestről is. Ez még mindig nem azt jelenti, hogy lemásolom azokat, csupán ihletet merítek belőlük. Ezeket pedig papírra vetem, majd mikor jó 20-30 összegyűlik, akkor kezdődhet a "munka".
A mindentudó kis piros noteszem

2) Átalakítási folyamatok🏗

A szabadban készült képeimhez ez természetesen nem szükséges, olyankor csak egy nagyobb táskával indulok el benne, bögrékkel, könyvvel és mindenféle kellékekkel.
Viszont! Ha komponált képekről van szó, akkor ez nagyobb munkafolyamatot igényel. A terep ezúttal az asztalom, de mivel elkészült a szobám, így már itt is többet fotózom.
Az asztalomról leszedem a tolltartók, hegyezőt, mappákat, lényegében mindent. Ezután  hozom a "háttereket", fehér lepedőt, szőrmét, asztallapot, stb.. Majd ha ez megvan átbaktatom a szobámba, és a fotózós fiókomból előveszem a többi dolgot. Bögrék, virágok, levelek lényegében mindent amit a fotóimon szoktatok látni.
Ezt mindet pedig az asztalom köré rakom. Igen, elég nagy káosz szokott a végén lenni mire a 30 olykor 40 kép is lekattintásra kerül. Itt szeretném megjegyezni, hogy előre gyártom a tartalmakat, így majdnem napokra pontosan tudom utána, mi fog kikerülni az oldalra. Mivel gimibe járok, a tanulás mellett ritkábban jut időm fotózásra, erre ezért kerül sor.
Miután minden megvan, jöhet a fényképezőm, illetve telefon tablet, hiszen amelyik képeken a gép is rajta van, természetesen ezen eszközökkel készülnek.
A munkaasztal

Asztalom 
Íróasztalom hétköznapokon



3) A FOTÓZÁS🎥📷📸📸📹

Beállítom a tárgyakat a helyükre, majd jöhet a fg-pel való babrálás. Melyik módot, milyen beállításokkal stb. Igyekszem mindig ilyen 9-10 körül elkezdeni a fotózást, amikor a nap az asztalomra süt, ilyenkor jó a fény, de míg mindennel végzem van hogy 1-2 de olykor 3óra van.
Minden képet több beállításból fotózom le, van hogy váltogatom a rajta levő tárgyakat, elveszek, hozzáteszek.
Majd, mikor már elég jól lefotóztam mindent, és elfogytak az ötleteim, vagy már annyira sok dolog van az asztalomon, hogy konkrétan egy tűt nem lehet letenni, kikapcsolom a gépem és kezdődhet a romeltakarítás. Természetesen a munka közben is hozok dolgokat , tehát nem meglepő, hogy a végére mozdulni sem lehet.
Mindent visszateszek a helyére szépen aztán leülök és elkezdek tanulni. Najó ez jó vicc volt!
Gyakorlatilag majdnem több időt töltök a vissza- mint az előpakolással. A végére mindig megunom, ilyenkor inkább leülök az íróasztal székbe(mindig ezt pakolom le először), kicsit instázom, válaszolok az üzenetekre, netezek kicsit. Majd egy kb 20-30 perc után rájövök, hogy utálom a kupit és ennek most azonnal véget kell vetni. Ekkor turbó üzemmódba kapcsolok és tényleg mindent elpakolok. Visszateszem a könyöklőt(ezt így hívják?), eszközöket az asztalra, pihenek kicsit és utána kezdek el tanulni. Ilyenkorra mindig elfáradok , így ha kevés tanulnivaló van éppen, akkor csak a házikat készítem el, esetleg elolvasom a tankönyvből a leckét, kiemelővel kihúzom a részleteket. Csak a szokásos, a többit pedig Vasárnapra hagyom. Ja igen, azt az elejéből kihagytam, hogy általában Szombaton szoktam mindezeket véghez vinni.


Videó:hogyan néz ki az asztalom a fotózás 2.órájában


Videó: Ahogyan visszapakolok



4) Utómunka🕑

Ilyenkor már a "nehezebb" része lement a folyamatnak. Van, hogy még aznap este ráteszem a laptopomra a képeket, de sokszor inkább akkora hagyom, mikor már az előző fotózásból nem marad képem. Lementem, majd válogatok. Egy beállításból elég sok képet szoktam csinálni(a 30kép 30beállítást jelent ez van hogy 100-200 képet is teremt), így ezt muszáj. A legjobbakat átküldöm a telómra, ott pedig jöhet az újabb selejtezés. Sokszor előfordul, hogy egy fajtából hiába van 10 különböző kép, egy sem tetszik. Ezek pedig kíméletlenül a Delete-gombot érdemlik.
Miután ez megvan, jöhet a szerkesztés. Igen, szerkesztem a képeimet. Általában a telómon található alapszerkesztőt használom, megspékelve azt,  az Instán adotakkal. Ráteszem a nevem, logóm a képre. Ha még nem vagyok megelégedve a végeredménnyel, akkor vagy újrakezdem, vagy bevetek még pár szerkesztő alkalmazást is.
Ezután pedig már kész is van, elmentem . Ha időm engedi, ezt az összes frissen készített képeimmel megcsinálom, így teljesen készen várják, hogy feltöltsem őket.

Eredetileg ezt a bejegyzést ilyen hosszúságra terveztem, de utólag gondolkoztam azon, hogy beteszek egy "dolgok amiket nem tudtál a képeimről" listát, ami végül elég hosszúra sikeredett, így ha szeretnétek, azt egy újabb bejegyzésben megosztom veletek. Plusz: Érdekelne e titeket olyan bejegyzés, amely külön a képek szerkesztését helyezi a központba?

Várom a kérdésekre az IGEN-eket vagy a nemeket.

Edina💟

Előző bejegyzésem: Könyvajánló 2. Katt ide érte
A témához kapcsolódó bejegyzések: 10-tipp-jó-insta-kép-készítéséhez
                                                           Miért-és-hogyan-kezdtem-el-fotózni




You May Also Like

6 megjegyzés

  1. Igen engem érdekelne a szerkesztésről szóló bejegyzés...;)
    De engem érdekelne az a lista h ,,dolgok amiket nem tudtál a képeimről,,

    VálaszTörlés
  2. Hamarosan érkezik az a bejegyzés is!😊 Örülök, hogy érdekel!😘

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó a blog!
    Köszönöm,sokat segített!❤️
    Engem is érdekelne a szerkesztésről szóló bejegyzés! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik,én is imádok fotózni,bár még elég kezdő vagyok,de igyekszem fejlődni.
    Engem érdekelne a képek szerkesztéséről a külön videó.
    Nagyon szeretem a képeid,blogjaid,személyiségedet.
    Remélem,még sokáig követhetlek:)

    Üdv.:Kinga

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen Heni! Örülök neki!😍😘

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépen köszönöm, Kinga!😍 Hamarosan érkezik a bejegyzés!😊

    VálaszTörlés