Back to school DIY - Készülj velem a Szeptemberre

by - szeptember 02, 2017


Sziasztok!👀📐📚📷📌

Igen, ahogy a címből is olvashatjátok, ez a bejegyzésem a sulikezdésre, az arra való készülésben segíthet nektek. Cikkemben olyan trükköket mutatok be, amivel egyszerűen feldobhatod a rád váró tanulós hétköznapokat. Semmilyen bonyolult dologra nem kell számítani, viszont ollót, ragasztót, dekorpapírokat és matricákat készítsd ki magad mellé.

1) DIY könyvjelző

Rengeteg féle könyvjelzőket árulnak manapság a boltokban és mindig meglepődöm mennyi pénzt kérnek el némelyikért. Pedig pár perc alatt igazán egyedit, különlegeset készíthetnünk saját magunknak, ami garantáltan jobb kedvre derít, bármilyen tankönyvben is legyen. Mutatom, hogyan csináld:
Válassz pár színes lapot, amilyet szeretnél

Kell hozzá még olló, ragasztó és lyukasztó

Vágj ki egy megfelelő méretet

Ragassz fel rá egy másik papír mintát

Lyukasztóval fúrd át, és köss rá a kép szerint

Ugye, hogy jól néz ki?
A következő fajtához pár dekor ragasztó kell
Rengeteg fajtát lehet vele készíteni



2) Facsipeszből menő feljegyző eszköz

A második ötletemmel a rendszerezés irányába kalandozunk. Nem tudom hányótoknak vannak még leckefüzetei, vagy naptárai? Kis papírra szoktátok írni a házitokat, amit netán el is hagytok, vagy elfelejtitek? Na akkor ezt a tippet muszáj megcsinálnod. Én így csináltam:

Fogj 5 darab teljesen hagyományos facsipeszt, valamint 5 különböző színű filctollat vagy szövegkiemelőt.






Használata: Az adott napi post-itből, ragassz egyet valami olyan füzetre, ami tudod, hogy egész nap veled lesz a suliban. Az aznapi házikat, feladatokat írd rá a papírra, majd hazaérve csíptesd fel. Amikor valamit megcsináltál róla, húzd le a listáról. A következő nap ugyan így tegyél. Majd egy hét elteltével kezd újra. Nem szükséges a múlt heti papírokat levenni, mert év végén jó nosztalgiázás lehet, melyik nap miket kellett véghez vinned.

3) Goal list

Készíts saját céllistát. Lehet heti, havi, évi. A lényeg, hogy előtted legyen, mindig szem előtt, nehogy megfeledkezz róla. Írhatsz rá hosszú távú terveket is, motivációs idézetekkel és ha netán valamikor már nagyon eleged lenne, csak nézz rá, végy egy nagy levegőt és soha ne add fel!
Készíts egy vázlatot ceruzával a papírra

Így:

Nekem ilyen lett

Használat: írd rá a célokat, terveket


4) "Bullet journal"

Rengeteg jobbnál jobb képekkel lehet találkozni manapság ezen a téren. A Bullet journal egy határidőnapló, melyet te saját magad hozol létre és vezeted. A minap egy gyönyörű füzetet láttam meg az egyik papírboltban, ami, ugyan nem hivatalos Bullet Journal, ettől függetlenül nagyon megtetszett és idén neki vágtam én is a rajzolásához. Tervezek majd egy külön bejegyzést, melyben az én noteszemet mutatom be, de egyenlőre csak az aktuális rajzokkal szolgálhatok.






5) Díszítsd a ceruzát!

Igen, nyugodtan mondhatnád, hogy minek, hiszen megannyi díszesebbnél díszesebb ceruza van fogalomban. Viszont! Én valahogyan mindig amikor megvettem egy ilyen gyönyörű virágos, díszes , csillámos ceruzát, vagy nagyon rosszul fogott, vagy állandóan kitört a hegye de olyan is volt amit egyszerűen nem lehetett hegyezni. Így idén vettem inkább pár kiváló minőségűt és úgy döntöttem saját magam dekorálom ki őket. Mutatom hogyan:
Dekor ragasztóval:
A dekor ragasztót különböző mintaként tekerheted rá 

Ilyen lett


Idézetekkel:
Alkoholos filc és pár sima ceruza 

A filccel motivációs üzeneteket írhatsz rájuk



Glitterrel:
Pár üveg glitter


A glittert én kupakba öntöttem majd belemártottam a ceruza fémes végét

Újságpapír:
Nem kell hozzá más, csak pár minta régi újságokból

Ragasztózd be a ceruzát, majd tekerd rá az újságot


6) Egyedi noteszek

Én eléggé papír írószer mániás vagyok, úgyhogy rengeteg féle semleges noteszt vettem idén, aminek saját magam adok dizájnt. Így:
Egy pár sima notesz

Egy dekorpapír

Felragasztva

És már kész is

Vagy! 2 egymáshoz passzoló papír


Féloldalasan ráragasztva

És díszítve

Egyéb ötlet


7) DIY Füzetek

És igen. Nemcsak a noteszeket lehet remekül egyedire szabni. Hanem a füzeteket is, legyen spirál, tűzött, vonalas, sima avagy négyzetrácsos. Ilyened tuti csak neked lesz!
Egy sima füzetet ragasztóval is feldobhatsz


Vagy vegyél újra pár dekorpapírt

És különböző formaként ragaszd fel
A végeredmény igazán egyedi

Egy sima füzetet pedig egy nagyobb papírral is be lehet vonni


Olyan szép lesz!

Ugyanezt a bevonást megcsinálhatod fehér lappal is

Majd körömlakkok segítségével

És egy rosszabb radírral

Varázslatos pöttyös füzeted lesz


8) Saját asztali tolltartó

Neked is van olyan régi ceruzatartód, amin mesehősök vannak vagy simán meguntad? Dobd fel így:


9) Papír összefogó felturbózva

Papírkapcsok hasznosak, hiszen rengeteg feljegyzést tudsz velük egy helyen tartani. Viszont, unalmas fekete színűek. Ezen pedig könnyen segíthetünk a nemrég már használt dekormatricákkal:




10) Kapcsos mappa (felírótábla) újradizájnolva

4 darab ilyen mappával találkoztam nemrég az asztalom átpakolásakor. De nem nagyon tetszettek, úgyhogy kicsit átalakítottam őket. (Tipp: a százforintos boltokban lehet egyszerűeket kapni olcsón, amit könnyen felöltöztethetsz saját kedvedre.)
Vágd ki a tábla méretét

Ragaszd fel, díszítsd és kész




11) Szövegkiemelők

Hasznos lehet, ha minden színre tudod, mit húzol ki vele. Ehhez pedig nagy segítség, ha ráírod a kiemelőfilcre, mit jelez a színe.
12) Post-it

Az előző ötletre válaszul, továbbgondolva. A post it-ek végére is rá lehet írni, hogy az adott oldallal, amit jelölsz vele, mi a terved. Nekem ilyen van, igaz ez gyári, de ha elfogy, tuti magamnak is ráírom a sima jelölőlapokra.

+1) Kábelek

Ugyan ez nem tartozik szorosan az íróasztalon tárolt dolgokhoz, viszont hasznos, ha elintézed még a suli előtt.
Gondolom nektek is rengeteg minden van bedugva egyszerre a hosszabítótokba és ha ki akartok húzni valamit, nem mindig tudjátok melyik mit tölt vagy fordítva! Ha be akartok dugni valamit, de nem találjátok az adott adaptert, vagy USB kábelt. Nos erre is van tippem:
A töltőt és kábelét ugyanolyan matricával vond be,
majd egy post-it segítségével írd rá minek ad energiát. Lehet laptop, nyomtató, telefon, lámpa stb..


Remélem tetszett nektek ez a 12+1 tipp. Kívánok mindenkinek sikerekben gazdag új tanévet, próbáljátok a jó oldalát nézni, a suli nem olyan rossz dolog!
Ha elkészítitek ti is valamelyik tippet, akkor várom a képeket róluk. Kitartást!
Hamarosan újabb cikkel jövök! Szép hétvégét és hetet!

Edina👐




You May Also Like

2 megjegyzés