Hogyan készíts blogot- Az elhatározástól az első bejegyzésig 1.rész

by - március 10, 2018

Sziasztok!👐


Ezúttal egy kicsit különlegesebb témával készültem. Gyakran kérdezitek, hogyan készíthettek egy saját honlapot, blogot. Összeszedtem nektek pár tippet, tudnivalót a témában és a bejegyzés végén a nemrégiben feltett kérdéseitekre is válaszolok!💬

Lassan a blogom egy éves szülinapjához érünk, amit alig hiszek el, mintha tegnap töltöttem volna fel az első posztot, a  44 bejegyzésemmel ezelőttit. Így most a blogé a főszerep. Nézzük én hogyan kezdtem és mit kell annak tudnia, aki szintén szeretne belevágni.

Először is vegyünk pár nagyon alap dolgot. Az első kérdésem, tudod e, hogy mi is az a blog?💣
  • Könnyen, mindösszesen kettő szóval is definiálhatjuk. Online napló. Amit bejegyzésekben, leírások formájában vezetsz. Bármikor írhatunk bele,kellően szerkeszthetjük, bővíthetjük, csinosíthatjuk, majd pedig közzétehetjük azt, a nagyvilág számára. 
  • A blog sokféle lehet. Személyes, ahol saját tapasztalataidat, élményeidet, netán véleményedet osztod meg másokkal. Ezenfelül hír-,videó-,tematikus blogot is írhatsz. Felépítés, téma és szerkesztés alapján még további sok száz félére is tagolhatjuk. Lényegében azt írsz amit akarsz, nincsenek szabályok, mintapéldányok.
  • Hogyan indítsd el?Ez több lépés folyamata. A legeslegelső az elhatározás. Ha belekezdesz , tudatosan csináld, legyen rá időd. Fontos a gyakoriság, hiszen a cikkek tartják életben a blogot. Fantasztikus, ha esetenként hetente vagy akár naponta több bejegyzést is tudsz írni, de a heti egy is elegendő. A blog lehet teljesen a sajátod, amire te bérelsz tárhelyet, egyedi domain névvel. De ma már rengeteg blogszolgáltató közül válogathatunk,melyek legtöbbje ingyenes. Hobbi bloggerként, szerintem tökéletesen elegendő egy "sima" blog, mint például az enyém, melynek nincs domain neve. Ez annyiban nyilvánul meg, hogy a név mögött nemcsak a .com/.hu áll, hanem a .blogspot is közé ékelődik. Érthetően, ugyanis ez a webhely tartja fent a blogot. Bár évi pár ezer forint sem sok a domainért, amivel még további személyre szabható eszközök társulnak az alaphoz. Egyénfüggő, kinek mi a célja a bloggal. 

  • Hogy mire is használhatod a weboldalad? Egyszerűen építhetsz közösséget hasonló gondolkodású, hobbijú emberekkel.
    Mivel a hasznos és érdekesnek vélt tartalmakat az emberek megosztják egymással, viszik a hírt, így az sokakhoz eljut, márkát építhet. (Ezáltal értékesít.)

Most hogy az alapvető dolgokkal már tisztában vagyunk, vegyük sorra a lépéseket!👇

1) Elhatározás
Gondolkodj el rajta, hogy biztosan szeretnél e. Ne riasszon vissza, a rengetegen írnak manapság blogot, annyi ilyen témájú oldal van és a piac biztos már telített jellegű kérdések. Nincs két egyforma ember, így nincs két azonos oldal sem. Mind egyediek vagyunk, mást képviselünk különbözőképpen.

2) Tervezés
Ha a kezdeti kérdéseken túllendültél ugorhatsz is a következő lépésre. Kezd el tervezni, hogy szeretnéd, hogy kinézzen, válassz témát. Miről akarod, hogy szóljon. Soha ne hasonlítsd saját oldalad másokéhoz. Minden ízlés kérdése csupán. Döntsd el kihez szóljon, miért írsz, mi a célod vele. Nincs még neved? Nem probléma. Sokan azt hiszik, hogy ez a legfontosabb. Igen, ugyan van benne igazság, de ráérsz még vele. Ha végképp nincs ötleted kezd el a saját neveddel, és majd később változtatsz rajta. Mégis valami olyat válassz, amivel azonosulni fogsz, amire évekkel később is büszkén gondolsz vissza. 

3) Az oldal létrehozása
Ennél a lépésnél kell eldöntened, hogy kell a domain vagy sem. (Pl: nekem jelenleg www.dontforgettosmileandread.blogspot.hu a blogom neve. Ez domainnal www.dontforgettosmileandread.com/.hu lenne.) 

Miután ezzel is megvagy, jöhet a szolgáltató kiválasztása. Érdemes először megnézni mindegyiknél a lehetőségeket, és csak azután határozni. Az én blogom a blogger.com rendszerével fut. 
Mikor te is kiválasztottad a megfelelőt,jöhet a design megvalósítása. Szabd személyre, használd a sablonokat, alkoss szabadon. De ne tervezd túl, mert akkor sohasem fogod elindítani. Bármikor tudsz változtatni a kinézetén. 

4)Végső simítások
Az immár előtted álló üres blogot csak meg kell töltened tartalommal. Írd meg a bemutatkozásodat, az első bejegyzésedet. Nem kell túl hosszúra, de legyen logikus és lényegretörő. Végül választanod kell közönséget. 


Hogyan érik el a blogodat?💲
Mivel nekem már volt egy jó alapon (hiszen az insta oldalam már sokak által nézett volt, mikor elkezdtem a blogom), rögtön többen olvasták. Adott volt, hogy az Instagram profilomról érik el a legtöbben a friss bejegyzéseket. Éppen ezért nem kell elszomorkodni, hogyha kezdetben nem lesz magas az olvasói szám, hiszen nemcsak ez számít. Szokás mondani nem a mennyiség, hanem sokkal inkább a minőség a fontos. Legyél aktív, őszinte, kitartó. Bízz magadban! A kulcs a folytonosság. Gyárts előre tartalmakat, ne aznap este írj.

Blogod mellé hozz létre Instagram és/vagy Facebook oldalt. Figyeld a statisztikákat, a sikerhez idő kell.


Most már megtudtunk mindent,ami elméletben hasznos lehet. Tegyük át gyakorlatba mindezt. Ha eldöntötted, hogy blogot írsz és mindezt a blogger.com felületen teszed, haladj velem lépésről lépésre.💻

-nyisd meg a böngésződet és üsd be a www.blogger.com címet
-jelentkezz be a google fiókoddal, vagy hozz létre egyet
-regisztrálj a Blogger szolgáltatásba
-fogadd el a szolgáltatási feltételeket majd nyomj a tovább-ra
-nevezd el a blogod, de mint már említettem nem akadj fenn ezen
-ellenőrizd az URL címet, melyen a blogot a neten keresztül meg lehet majd találni ("elérhetőség ellenőrzése") majd a tovább gombra kattints
-Válassz sablont, szabd személyre oldalad. 
- ellenőrizd mindezt
-kész is vagy
-új bejegyzést az ezzel a címmel ellátott fülnél tudsz hozzáadni 
Az első lépés

Katt a 'Hozz létre saját blogot' fülre

Jelentkezz be

Adj nevet és szerkessz!




Mindezeket összegezve: 
Hogy mi kell hozzá? 📌
-oldal
-email cím (lehetőleg ne az, amit még alsósként hoztál létre, hogy a cicaneveldében játszhass, mert az nem valami hiteles)
-képek
-ötlet
-csöppnyi bátorság

Remélem sokatoknak tudtam segíteni ezzel a bejegyzéssel. Kommentbe illesszétek be a saját blogotok linkjét, reklámozzuk egymást. Hadd lássam, kinek milyen lett az oldala.

A következő bloggal kapcsolatos írásomban a bejegyzések szerkesztéséről lesz szó!
GÖRGESS LEJJEBB A Q&A-HOZ


És a végére egy kis kérdezz-felelek a nemrégiben feltett kérdéseitekre reagálva:📋


-Kell fizetni egy blogért?
 Nem, kivéve ha az domainnal van ellátva.

-Mitől jó egy blog?

Ez véleményem szerint szubjektív. Én szeretem a letisztultságot, az eredetiséget valamint szerintem fontos a hitelesség. Az, hogy őszintén írj! Én ezekkel próbálkozom a saját oldalamon is.

-Milyenek a legnépszerűbb blogok? /Téma/
Minden ember az érdeklődésének megfelelően olvas. Én legfőképpen lifestyle, könyves és sminkes blogokat szeretem a legjobban. De a saját tapasztalatom alapján, ti is ezek iránt érdeklődtök, valamint a social media tippek, tapasztalatok körébe tartoznak az én legnépszerűbb bejegyzéseim.

-Sok idő vele foglalkozni?
Igen! Lehet meglepő, de egy rövidebb bejegyzésemen is képes vagyok órákat dolgozni. Ezt a bejegyzést is több estén keresztül írtam meg. De a folyamatról egy újabb posztban számolok be!

-Milyen gyakran kell posztolni, hogy fent tudd tartani az érdeklődést?
Mint fentebb már említettem, kezdetben jó, ha heti több bejegyzést is közzéteszel, hogy megtöltsd tartalommal az oldalt. Később majd a heti 1 is elegendő! (saját tapasztalat)

-Mikor indítottam a blogot?
Tavaly Júniusban.


Köszönöm szépen a sok kérdést, a többi a következő bejegyzésben lesz megválaszolva!

További szép hétvégét mindenkinek és találkozunk a következő bejegyzésben, 1 hét múlva!

Edina📌

✂Előző bejegyzésem:Helló-március


Képek forrása a Screenshotokon kívül: Pinterest.


You May Also Like

4 megjegyzés

  1. Egyszer majd én is szeretnék blogot írni, de az nem mostanában lesz. A poszt meg nagyon jó lett, és szerintem nagyon hasznos!����

    VálaszTörlés
  2. Inkább később, mint soha! Köszönöm, örülök, hogy tetszett! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Edina! Nagyon jó bejegyzés lett, segített is. :) Én is belevágtam egy blogba, meglátjuk mi lesz belőle :)
    smileandcoffee1.blogspot.hu/?m=1

    VálaszTörlés
  4. Szia! Köszönöm szépen! Szép lett a blogod! :)

    VálaszTörlés