Alex Flinn: Csók, pont jókor

by - február 10, 2018

Sziasztok!😊


Elhoztam nektek a frissen szerzett élményeimet egy újabb vörös pöttyös könyvről.📕


Szerző: Alex Flinn



Esküszöm, én igyekszem nagyjából ellentétes témájú könyveket kiválasztani, de ez most, azt hiszem nem teljesen sikerült. A fantázia/mese téma hasonlít az előző könyvajánlómban olvasottakhoz. Na, mindegy. 📖

📚A következő könyv amit olvastam a Csók pont jókor volt. Elég régóta ott lapult már a polcomon, de valahogyan sosem találtam a megfelelő alkalmat meg rá. Amikor megvettük, a könyvesboltban lévő eladó ajánlotta. Összvissz annyit tudtam róla, hogy a Csipkerózsika humoros átirata. A könyvet elolvasva még egy szót hozzá tennék: és folytatása. 


Ugyanis az alapsztori a bál-átok-16év-orsómizéria-baleset-mélyálom-herceg-happyend a 375 oldalas könyvből mindössze 50oldalt ölel fel. Az igazi sztory csak ezután kezdődik. Úgyis mondhatnám az eleje egyfajta bevezető, hogy felelevenítsük a mesét. Nos azt hiszem nem lövöm le a poént, ha elmondom, hogy Taliát, Eufrázia hercegnőjét átok sújtja, amelyet a megsértett Malvolia boszorkány sújtott rá, a keresztelőjén. 16 éven keresztül óvják az orsótól, de az annyira elbűvölő volt, hogy megbabonázta. 300 év mély alvás után egy idegen lágy csókja ébreszti fel. Bajban van, hiszen apja, a király szerint romba döntötte országát. Nincs más választása, mint megszökni a közemberrel. Nevezzük nevén a fiút, Jackkel. 
Jackkel, aki megtörte az átkot, aki csak egy kis kalandra vágyott aznap, amikor barátjával megszökött a turistacsoporttól. Aki a strand helyett egy alvó városban találta magát, a kastélyban egy dögös csajjal. Egyszerűen muszáj volt megcsókolnia. Ami azonban ezután történt, arra senki sem számított. Az átok szerint csak igaz szerelem ébresztheti fel a hercegnőt, amit mindenki egy hercegtől várt volna, nem egy közönséges ámerikaitól. Vajon a csók átsegít mindenen? Az időn is?


Újabb fantasztikus könyv, minden tetszett benne. Magával ragadó, lájtos tündérmese. Hiába az ismerős sztori, tud újat mutatni. Arra keresi a választ, hogy mi lenne, ha csipkerózsika a mi világunkba ébredne fel, a hosszú szundi után. Bemutatja, hogyan illeszkedik be a 21. századba. Illetve betekintést nyerünk az akkori világba is. Amikor olyan, hogy telefon, busz, taxi még csak álmukban sem létezett az embereknek. A nagy egóval rendelkező, hisztis királykisasszonynak, akit 10 névvel áldottak meg, fel kell nőnie. Ő királyi fensége Talia Aurora Agusta Ludwiga Wilhelmina Agnes Marie Rose, hiába 316 éves, még mindig egy nagy gyerek. A felnőtté válásban pedig Jack segít neki, aki maga is sokat javul. Kölcsönösen oktatják egymást. Nagyon könnyed történet, vicces és romantikus. Én nagyon élveztem a nézőpontok váltakozását, hogy mindegyikük szemszöge a középpontban volt. Mint általában, ez a könyv is boldog befejezést kapott, de az út odáig, fhu hát elég rögös volt.

De arra biztatlak titeket olvassátok el! Megéri! Annak pedig, aki szerette a Disney mesét, kötelező olvasmány.📺

Egy kis ízelítő :🔍

„Én királykisasszony vagyok. Nem követem a divatot. Én teremtem a divatot.” 22.oldal




„– Mit keresünk itt? – kérdezi Talia. Már nem beszél olyan összefüggéstelenül, viszont nagyon, nagyon hangosan.
– Ez a McDrive. Kaját veszünk.
– Itt, az autóban? – Olyan hangosan ordítja ezt, hogy a mekis fiú megkér, hogy ismételjem meg még egyszer a rendelést.
Miután megteszem, Talia ismét ordibálni kezd.
– Csak odakormányozod a kocsidat egy ablakhoz, és kapsz ennivalót? Nálunk semmi nincs Eufráziában! Semmi! Ez állati! Állati, én mondom neked! – Amikor a mekis srác átnyújtja a kiadóablakon a hamburgereket meg a sült krumplikat, meg két nagy adag feketekávét, Talia ugrándozni kezd az ülésén. – Ez annyira siráááááááááááááály! Mit szólsz, hogy használom már ezt az amerikai szót? Sirááááááááály! És állati is.
Nevetek rajta. Annyira édes.
– Ja, már tiszta amerikai lettél. Igyál egy kis kávét!
De addigra már a sült krumplit rágcsálja.
– Ez is annyira sirály! Hogy hívják ezt?
– Sült krumpli.
– Hát ez tuti nem szar! „ 217.oldal



– Nos… nekünk meg van egy csomó olyasmink itt Eufráziában, ami százszor jobb, mint a tieid. 
– Mint például? A bili? A szolgák? A bubópestis? Mondj egy olyan dolgot a te idődből, ami jobb, mint a miénk! 
– A szerelem! – zokogja. – Egymás tisztelete. Az én időmben nem csókoltak meg emberek másokat anélkül, hogy ne lettek volna szerelmesek az illetőbe, és ne akarták volna elvenni feleségül. … Az én időmben tisztelték a hölgyeket!” 115.oldal






– A bosszú nem egy kellemes dolog, hercegnő.” 305.oldal

📌Egy kérdés a szokásos elköszönő előtt: Szeretnétek, ha minden könyvajánló után lenne az adott könyvből pár idézet? Írd meg nekem kommentben vagy Instagramon DM-ben! 


Egy hét múlva ugyanitt! Szép hétvégét és hetet nektek! 🎀

🆕Előző bejegyzésem: Hello-február- Bullet Journal 

✂Témába vág:Könyvajánló-1
                     Könyvajánló-2
                     Könyvajánló-3
                     Könyvajánló-4

Edina☺




You May Also Like

2 megjegyzés